Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!!
<<   1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 107, 108, 109   >>
74 besök senaste veckan (656007 totalt)
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Cammo skrev:
Lillen skrev:
Äsch man måste ha marginal i hjulhusen när man kör high downforce och rake


Exakt, eller om jag skulle få tag i ett par 710 slicks.


680 hade ju vart bättre än inget

ja slängde mängder med 710 nyrligen

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
Har 680 på nu.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Cammo skrev:
Har 680 på nu.


Ser ut som 650 bak på bilderna

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



Cammo skrev:
Lillen skrev:
Äsch man måste ha marginal i hjulhusen när man kör high downforce och rake


Exakt, eller om jag skulle få tag i ett par 710 slicks.


Grupp 5 stagger kanske? Kan väl iofs vara svårt med slicks för fälgar som är 3" större än de främre..

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
toggex
Sköllersta
Här sen Maj 2005
Inlägg: 211



Mycket snyggt med en enkel enhetlig färg. Tio tummar upp !!!!!

/Toggex

_________________
Togge Stensson
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Dum fråga: men vad är dem hindrar att drastiskt minska rideheight? Inte av estetiska skäl, utan för att helt enkelt minska projicerad frontyta. Splittern är väl redan så låg det bara går, så varför kan man inte trycka ned gumpen, duktigt mycket?

_________________
Magnus Falk
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



stilldouble skrev:
Dum fråga: men vad är dem hindrar att drastiskt minska rideheight? Inte av estetiska skäl, utan för att helt enkelt minska projicerad frontyta. Splittern är väl redan så låg det bara går, så varför kan man inte trycka ned gumpen, duktigt mycket?
Bilen är corner weightad.

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
stilldouble skrev:
Dum fråga: men vad är dem hindrar att drastiskt minska rideheight? Inte av estetiska skäl, utan för att helt enkelt minska projicerad frontyta. Splittern är väl redan så låg det bara går, så varför kan man inte trycka ned gumpen, duktigt mycket?


Bodykittet är gjort för 710 slicks (som de körde i GTR serien som denna gjordes för) Däeav de stor hjulhusen bak. Att sänka den bak pajjar aero och övriga egenskaper. Nu stämmer allt på bilen utom utseendet på hjulhusen. Det är inte så viktigt. Jag håller på med en täcklist, men den har inte så hög prioritet.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Klarar dina inre hjulhus verkligen 710 med bilen i rätt rideheight. Många gat bilar som inte är gjorda för stora hjul från början

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Förlåt dum fråga, men om de tävlade ursprungligen på 710 slicks i GTR serien, men vad är skälet till att du gått ner så mycket i storlek?

_________________
Magnus Falk
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
Supramannen skrev:
Klarar dina inre hjulhus verkligen 710 med bilen i rätt rideheight. Många gat bilar som inte är gjorda för stora hjul från början


Nej.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
stilldouble skrev:
Förlåt dum fråga, men om de tävlade ursprungligen på 710 slicks i GTR serien, men vad är skälet till att du gått ner så mycket i storlek?


Min är en ombyggd gatbil. Fast de däck jag tävlar på görs inte i den dimentionen.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Cammo skrev:
Supramannen skrev:
Klarar dina inre hjulhus verkligen 710 med bilen i rätt rideheight. Många gat bilar som inte är gjorda för stora hjul från början


Nej.


Exakt

Så du får jobba på listen eller köpa ett par riktiga gtr inte hjulhus eller valsa ett par nya

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
Jag gjorde lite huvventilation också. Har ritat själv och laserskurit. Sen bara kapa hål och nita fast, efter lack förståss.



Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802



Pirelli Trofeo R finns i rätt dimension, dock inte som 18". Man får skaffa större fälgar om man ska upp runt 710..

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Tips: lägg en MJUK gummipackning mellan luftutblåsen och huven. Popnitar du ihop bara rakt av så kommer huven sannolikt att se tokskev ut...

_________________
Magnus Falk
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Tips: lägg en MJUK gummipackning mellan luftutblåsen och huven. Popnitar du ihop bara rakt av så kommer huven sannolikt att se tokskev ut...

_________________
Magnus Falk
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
stilldouble skrev:
Tips: lägg en MJUK gummipackning mellan luftutblåsen och huven. Popnitar du ihop bara rakt av så kommer huven sannolikt att se tokskev ut...


Tack, bra tips. Venten är i 1mm alu, så det borde gå. Jag får återkomma i ärendet.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731



Tips 2: använd plastpopnitar.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
Tack för tipsen. Nu sitter de lackade och nitade i "skinnet" på huven med alunit. Funkade bra. Bara man är nogrann när man borrar.



Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
FreddieL
Vårsta, Grödinge
Här sen Feb 2014
Inlägg: 157



Mumma... ghaaaaaaa!! Dräggel osv...

_________________
Fredrik Liljeroth
TimeAttackNU.se crew
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!!
<<   1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 107, 108, 109   >>
74 besök senaste veckan (656007 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande