Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 107, 108, 109 >> 74 besök senaste veckan (656007 totalt) |
680 hade ju vart bättre än inget ja slängde mängder med 710 nyrligen _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Grupp 5 stagger kanske? Kan väl iofs vara svårt med slicks för fälgar som är 3" större än de främre.. _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Dum fråga: men vad är dem hindrar att drastiskt minska rideheight? Inte av estetiska skäl, utan för att helt enkelt minska projicerad frontyta. Splittern är väl redan så låg det bara går, så varför kan man inte trycka ned gumpen, duktigt mycket?
_________________ Magnus Falk |
||||
|
||||
Bodykittet är gjort för 710 slicks (som de körde i GTR serien som denna gjordes för) Däeav de stor hjulhusen bak. Att sänka den bak pajjar aero och övriga egenskaper. Nu stämmer allt på bilen utom utseendet på hjulhusen. Det är inte så viktigt. Jag håller på med en täcklist, men den har inte så hög prioritet. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Nej. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Min är en ombyggd gatbil. Fast de däck jag tävlar på görs inte i den dimentionen. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Exakt Så du får jobba på listen eller köpa ett par riktiga gtr inte hjulhus eller valsa ett par nya _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Jag gjorde lite huvventilation också. Har ritat själv och laserskurit. Sen bara kapa hål och nita fast, efter lack förståss.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Pirelli Trofeo R finns i rätt dimension, dock inte som 18". Man får skaffa större fälgar om man ska upp runt 710..
|
||||
Tack, bra tips. Venten är i 1mm alu, så det borde gå. Jag får återkomma i ärendet. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Tack för tipsen. Nu sitter de lackade och nitade i "skinnet" på huven med alunit. Funkade bra. Bara man är nogrann när man borrar.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 107, 108, 109 >> 74 besök senaste veckan (656007 totalt) |