Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!!
<<   1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 107, 108, 109   >>
11 besök idag (655931 totalt)
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1338



Snyggt! thumbs up

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715



Nu kanske jag låter dumdryg men skulle dem inte sitta längre fram? Är det bra lågtryckszon där?

MVH Erik Dryglund

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
erikjakan skrev:
Nu kanske jag låter dumdryg men skulle dem inte sitta längre fram? Är det bra lågtryckszon där?

MVH Erik Dryglund


Haha, visst har du en poäng. De sitter där för att ventilera värme från turbo. Jag ville igentligen ha dem längre ut mot sidan, men det blev knas med förstärkningarna i huven. Det ska dit en till längre fram i mitten för att ventilera kylaren.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
Jag har rivit ur motorn igen för att byta en vatteslang till turbon som gått sönder. När det ändå var tomt passade jag på att fixa ett tråkigt fel med styrningen. Första biten av rattstången ocillerade, då den inte var rak.

Riktigt irriterande då det blev ryck i styrningen. Lätt/tungt osv...

Jag kapade bort den dåliga biten och jagade fram en centreringsbit i min lilla bänksvarv. Gjorde den med presspassning på leden och gjorde ett lagom hål för att styra rakt i mitten. Sen passade ett 20*20 rör perfekt utanpå Porsche rattstången som jag övergår till. I den biten finns en kollaps zon, så den ville jag gärna ha kvar.

Resultatet blev kalasbra. Nu är den helt rak och ocillerar inget.



Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
Det är ju alltid bra att logga tryck i kylsystemet. Man kan ju se rätt mycket där. Jag har ju en perfekt plats att ha en givare, så jag passade på nu när det var isär allt ihop.

Jag hade ändå en givare över...



Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Smart thumbs up

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
Efter allt detta mek och härj funkade det bra, tills jag skulle justera remmen till torrsumpen och knäckte rören jag byggt... eller, de gick emot toppen, så jag kunde inte spänna.

Här någonstans tröttnade jag ordentligt.

Så jag sålde den där jävla V8an. Jag är så in i h***e trött på att det är så trångt. Det går ju inte att göra någonting utan att riva ur heeeela motorn. Jag har bra tålamod, men nu är det slut. Motorn är såld och mitt motorrum är tomt ...ett tag till. Ny maskin kommer så fort jag fått hela betalningen för motorn.

Jag ska sälja mina 2st GT2871R nu då nya ägaren ska köra med en annan turbo. Nån som är sugen?

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Cammo skrev:
Efter allt detta mek och härj funkade det bra, tills jag skulle justera remmen till torrsumpen och knäckte rören jag byggt... eller, de gick emot toppen, så jag kunde inte spänna.

Här någonstans tröttnade jag ordentligt.

Så jag sålde den där jävla V8an. Jag är så in i h***e trött på att det är så trångt. Det går ju inte att göra någonting utan att riva ur heeeela motorn. Jag har bra tålamod, men nu är det slut. Motorn är såld och mitt motorrum är tomt ...ett tag till. Ny maskin kommer så fort jag fått hela betalningen för motorn.

Jag ska sälja mina 2st GT2871R nu då nya ägaren ska köra med en annan turbo. Nån som är sugen?


Jag blir glad när jag hör hur du dampar loss Henke!

Vad blir det nu för maskin? 2Jz? För du kan väl inte stoppa in något tyskt eller gud förbjude en maskin som hör till samma märke som karossen

Kämpa på nu så vi får se dig ute på banorna 2019

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
Wärhner skrev:
Cammo skrev:
Efter allt detta mek och härj funkade det bra, tills jag skulle justera remmen till torrsumpen och knäckte rören jag byggt... eller, de gick emot toppen, så jag kunde inte spänna.

Här någonstans tröttnade jag ordentligt.

Så jag sålde den där jävla V8an. Jag är så in i h***e trött på att det är så trångt. Det går ju inte att göra någonting utan att riva ur heeeela motorn. Jag har bra tålamod, men nu är det slut. Motorn är såld och mitt motorrum är tomt ...ett tag till. Ny maskin kommer så fort jag fått hela betalningen för motorn.

Jag ska sälja mina 2st GT2871R nu då nya ägaren ska köra med en annan turbo. Nån som är sugen?


Jag blir glad när jag hör hur du dampar loss Henke!

Vad blir det nu för maskin? 2Jz? För du kan väl inte stoppa in något tyskt eller gud förbjude en maskin som hör till samma märke som karossen

Kämpa på nu så vi får se dig ute på banorna 2019


Haha tack. det är bestämt, men inte levererat

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
sx-pojken
Hallstahammar
Här sen Mar 2014
Inlägg: 227



BMW s63 med turbos mellan cylinderbankarna ...

Med vänlig hälsning

_________________
Tobias Hedlund
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715



Jag tror på nåt med 6 cylindrar!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
sx-pojken skrev:
BMW s63 med turbos mellan cylinderbankarna ...

Med vänlig hälsning


Det kanske inte framgick att jjag är trött på v8?

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3190



Cammo skrev:
sx-pojken skrev:
BMW s63 med turbos mellan cylinderbankarna ...

Med vänlig hälsning


Det kanske inte framgick att jjag är trött på v8?


S85 då?

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
Mange K skrev:
Cammo skrev:
sx-pojken skrev:
BMW s63 med turbos mellan cylinderbankarna ...

Med vänlig hälsning


Det kanske inte framgick att jjag är trött på v8?


S85 då?


Ball motor, men nej, jag orkar inte. Det blir en rak 6a.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3190



mätza sexa med turbiina

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099



Jag röstar för VQ35 2burkar kortare och lätt motor för att vara 6a

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1338



N54.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Ricke W
Linköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 243



En Ford Barra vore ju lite exotiskt i den svenska racingen! Men lite väl tung om jag minns rätt.

_________________
Rickard Wiberg
Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass
Instagram: @rickardwracing
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1281



Ja importera en Barra! Vore ju apfränt!

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10136



Snälla, överväg en Cummins dieselsexa.

_________________
Anders Hansson
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 884



Varför krångla till det, när det finns enkla lösningar?


_________________
Magnus Falk
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!!
<<   1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 107, 108, 109   >>
11 besök idag (655931 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande