Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 107, 108, 109 >> 69 besök senaste veckan (656016 totalt) |
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Nu har jag 3.62 och ska byta till 3.15 som lådan är gjord för. Jag får i 7an på start och mål rakan på Mantorp. Har varvstopp innan 240. Det funkar inte. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Yes vad kul, lite utdelning efter alla ras och annat på vägen Varje gång genom åren när du har postat om något nytt generalras så har jag varit rädd att du till slut skulle bete dig en aning mer "normalt" och parkera bilhobbyn åtminstone ett par år men du har bara kavlat upp ärmarna och kört vidare varje gång. Never change _________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||||||
Tack, det värmer... Men efter V8 äventyret har det varit nära flera gånger... Beslutet var taget att sälja nu när den funkade. Fast... det var ju så jävla kul att köra, så jag fortsätter. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
|
||||||
Riktigt kul Cammo
Det är så lätt hänt att dras in i att superoptimera allting, ha löjligt mycket effekt och stirra sig blind på absolut varvtid. Men när allt kommer till kritan så ska vi ju ha kul och roligt med den här hobbyn! Hoppas också kunna ta mig tillbaka lite mer till rötterna och nöta fler varv och tänka på att ha mer roligt i framtiden _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
...säger killen med den mest extrema bilen i Sverige Ja, det var helt underbart att kunna smacka varv. Har ju fortfarande kylningsproblem. Målet är att det ska gå att köra ett 8timmars med den. Även om det är mindre troligt att jag kommer köra ett långlopp, så vill jag att den ska hålla för det. Time Attack filosofin att det bara ska hålla 3 varv är inget för en trött 3barnsfarsa med hybris och en svaghet för Captain Morgan _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Tack... men 3 dagar var det till och med. På riktigt var jag exalterad varje gång jag tankade. Det var askul att få tanka i depån igen. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Lite slillnad mot min, jag har (teoretiskt) varvstopp på 6an vid 470 ungefär _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Skönt med lite lägre varv när man skall ner till ICA och köpa mjölk. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Som nybliven husägare och med tillökning på gång så får man väl tyvärr inse att man måste tagga ner på ambitionerna framöver. Därav mer kul Tror forcerade luftkanaler kommer göra stor skillnad för din kylning _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
BMW Z4 e86 + V8 = _________________ Pär Hellqvist EDE Racing https://www.youtube.com/user/ederacing par@ederacing.se http://www.ederacing.se |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Grymt att det fungerar!
Vart ligger varvstoppet med tanke på att den går så sakta? runt 7000 eller? |
||||||
7500 ligger det på och då har jag 249kmh. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 107, 108, 109 >> 69 besök senaste veckan (656016 totalt) |