Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!!
<<   1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 107, 108, 109   >>
13 besök idag (655933 totalt)
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
Lasse Karlsson skrev:
Skönt när allt funkar

Vad har du för utväxling nu, och vad blir det efter bytet?

//Lasse


Nu har jag 3.62 och ska byta till 3.15 som lådan är gjord för. Jag får i 7an på start och mål rakan på Mantorp. Har varvstopp innan 240. Det funkar inte.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1825



Cammo skrev:
Haha, har visst glömt uppdatera.

Gatebilhelgen gick rätt bra. Hade 2 mål. Första var att köra ett helt pass till målflagg. Det löste jag på det första passet. Mål nr2 var att köra upp 100L e85. Jag tog det med... Jag körde upp 200L faktiskt.

Bilen gick svinbra hela Gatebils helgen. Jag körde ALLA pass i Straightline + ett free for all och Extreme racet. Tror inte jag kört så mycket totalt med bilen innan som jag gjorde denna helgen. Fan så kul det var.

Yes vad kul, lite utdelning efter alla ras och annat på vägen

Varje gång genom åren när du har postat om något nytt generalras så har jag varit rädd att du till slut skulle bete dig en aning mer "normalt" och parkera bilhobbyn åtminstone ett par år men du har bara kavlat upp ärmarna och kört vidare varje gång. Never change

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Grattis!

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
Victor. skrev:
Cammo skrev:
Haha, har visst glömt uppdatera.

Gatebilhelgen gick rätt bra. Hade 2 mål. Första var att köra ett helt pass till målflagg. Det löste jag på det första passet. Mål nr2 var att köra upp 100L e85. Jag tog det med... Jag körde upp 200L faktiskt.

Bilen gick svinbra hela Gatebils helgen. Jag körde ALLA pass i Straightline + ett free for all och Extreme racet. Tror inte jag kört så mycket totalt med bilen innan som jag gjorde denna helgen. Fan så kul det var.

Yes vad kul, lite utdelning efter alla ras och annat på vägen

Varje gång genom åren när du har postat om något nytt generalras så har jag varit rädd att du till slut skulle bete dig en aning mer "normalt" och parkera bilhobbyn åtminstone ett par år men du har bara kavlat upp ärmarna och kört vidare varje gång. Never change


Tack, det värmer... Men efter V8 äventyret har det varit nära flera gånger... Beslutet var taget att sälja nu när den funkade. Fast... det var ju så jävla kul att köra, så jag fortsätter.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
AL skrev:
Grattis!

//AL


Tack.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19468



Grattis och stort tack för att du sprider lite glädje i höstmörkret thumbs up .

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Ricke W
Linköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 243



Härligt att se att det funkar!

40 mil är ju ändå ett bra tecken på hållbarheten!

_________________
Rickard Wiberg
Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass
Instagram: @rickardwracing
Citera
Role
Ronneby
Här sen Jun 2012
Inlägg: 588



Riktigt härligt att läsa att bilen äntligen har funkat en hel dag för dig, det är du värd.

_________________
Matthias Karlsson
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Riktigt kul Cammo
Det är så lätt hänt att dras in i att superoptimera allting, ha löjligt mycket effekt och stirra sig blind på absolut varvtid. Men när allt kommer till kritan så ska vi ju ha kul och roligt med den här hobbyn!

Hoppas också kunna ta mig tillbaka lite mer till rötterna och nöta fler varv och tänka på att ha mer roligt i framtiden

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
GustafB skrev:
Riktigt kul Cammo
Det är så lätt hänt att dras in i att superoptimera allting, ha löjligt mycket effekt och stirra sig blind på absolut varvtid. Men när allt kommer till kritan så ska vi ju ha kul och roligt med den här hobbyn!

Hoppas också kunna ta mig tillbaka lite mer till rötterna och nöta fler varv och tänka på att ha mer roligt i framtiden


...säger killen med den mest extrema bilen i Sverige

Ja, det var helt underbart att kunna smacka varv. Har ju fortfarande kylningsproblem. Målet är att det ska gå att köra ett 8timmars med den. Även om det är mindre troligt att jag kommer köra ett långlopp, så vill jag att den ska hålla för det. Time Attack filosofin att det bara ska hålla 3 varv är inget för en trött 3barnsfarsa med hybris och en svaghet för Captain Morgan

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
Role skrev:
Riktigt härligt att läsa att bilen äntligen har funkat en hel dag för dig, det är du värd.


Tack... men 3 dagar var det till och med. På riktigt var jag exalterad varje gång jag tankade. Det var askul att få tanka i depån igen.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Cammo skrev:
Lasse Karlsson skrev:
Skönt när allt funkar

Vad har du för utväxling nu, och vad blir det efter bytet?

//Lasse


Nu har jag 3.62 och ska byta till 3.15 som lådan är gjord för. Jag får i 7an på start och mål rakan på Mantorp. Har varvstopp innan 240. Det funkar inte.


Lite slillnad mot min, jag har (teoretiskt) varvstopp på 6an vid 470 ungefär

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18583



knotan skrev:
Cammo skrev:
Lasse Karlsson skrev:
Skönt när allt funkar

Vad har du för utväxling nu, och vad blir det efter bytet?

//Lasse


Nu har jag 3.62 och ska byta till 3.15 som lådan är gjord för. Jag får i 7an på start och mål rakan på Mantorp. Har varvstopp innan 240. Det funkar inte.


Lite slillnad mot min, jag har (teoretiskt) varvstopp på 6an vid 470 ungefär


Skönt med lite lägre varv när man skall ner till ICA och köpa mjölk.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Cammo skrev:
GustafB skrev:
Riktigt kul Cammo
Det är så lätt hänt att dras in i att superoptimera allting, ha löjligt mycket effekt och stirra sig blind på absolut varvtid. Men när allt kommer till kritan så ska vi ju ha kul och roligt med den här hobbyn!

Hoppas också kunna ta mig tillbaka lite mer till rötterna och nöta fler varv och tänka på att ha mer roligt i framtiden


...säger killen med den mest extrema bilen i Sverige

Ja, det var helt underbart att kunna smacka varv. Har ju fortfarande kylningsproblem. Målet är att det ska gå att köra ett 8timmars med den. Även om det är mindre troligt att jag kommer köra ett långlopp, så vill jag att den ska hålla för det. Time Attack filosofin att det bara ska hålla 3 varv är inget för en trött 3barnsfarsa med hybris och en svaghet för Captain Morgan



Som nybliven husägare och med tillökning på gång så får man väl tyvärr inse att man måste tagga ner på ambitionerna framöver. Därav mer kul

Tror forcerade luftkanaler kommer göra stor skillnad för din kylning thumbs up

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440



Cammo skrev:
Victor. skrev:
Cammo skrev:


Tack, det värmer... Men efter V8 äventyret har det varit nära flera gånger... Beslutet var taget att sälja nu när den funkade. Fast... det var ju så jävla kul att köra, så jag fortsätter.



BMW Z4 e86 + V8 =
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
Hellas skrev:


BMW Z4 e86 + V8 =


Haha, ja men inte med 2 turbos på... suck.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 808



Grymt att det fungerar!

Vart ligger varvstoppet med tanke på att den går så sakta? runt 7000 eller?

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 856



Stort Grattis, imponerad över din motivation hittills.

Mvh, Per

_________________
Per Axblom
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4686


Trådstartare
plato skrev:
Grymt att det fungerar!

Vart ligger varvstoppet med tanke på att den går så sakta? runt 7000 eller?


7500 ligger det på och då har jag 249kmh.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363



VM i motorbyte!

Imponerande!

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!!
<<   1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 107, 108, 109   >>
13 besök idag (655933 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande