Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!!
<<   1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 107, 108, 109   >>
241 besök idag (655442 totalt)
Limpdjur
Bollnäs
Här sen Jan 2005
Inlägg: 85



Tur du släppte sälja tankarna för stunden iaf, vill ju få se den lite utsorterad! Sen kan du spåra ur med nån w8 v10 eller v12a så du får riktiga problem

_________________
/Johan Lindberg
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Limpdjur skrev:
Tur du släppte sälja tankarna för stunden iaf, vill ju få se den lite utsorterad! Sen kan du spåra ur med nån w8 v10 eller v12a så du får riktiga problem


Haha kommer inte att hända. Den här karossen kommer inte få en annan motortyp i min ägo.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Limpdjur
Bollnäs
Här sen Jan 2005
Inlägg: 85



Rimligt ändå du får gå all in the speedlab way och börja hårlborra alla bultar och leta gram på hela bygget

_________________
/Johan Lindberg
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188



Cammo skrev:
Hellas skrev:


BMW Z4 e86 + V8 =


Haha, ja men inte med 2 turbos på... suck.


Nån gång i framtiden så ska du få titta ner i motorrummet på minin .. då kommer det ett heeeelt annat perspektiv på begreppet trångt 😂

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Björn H
Borås
Här sen Nov 2007
Inlägg: 381



Cammo skrev:
Lasse Karlsson skrev:
Skönt när allt funkar

Vad har du för utväxling nu, och vad blir det efter bytet?

//Lasse


Nu har jag 3.62 och ska byta till 3.15 som lådan är gjord för. Jag får i 7an på start och mål rakan på Mantorp. Har varvstopp innan 240. Det funkar inte.


va blir topspeed nu efter slutväxelbytet 270?

_________________
Björn hall
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Japp bra gissat 272.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Jag lekte lite nu när bilen är ihop igen.

Lite utvecklingsarbete ihop med MaxxECU. Frågan var om det går att drifta med DCT lådan, eller om den säger ifrån. Jag kan inte drifta med mina styrslag, men lite ringar är ju inte fel. Jag testade några på varvstopp på 3an och denna sista från 1an till 4an.


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare








_________________
Magnus Thomé
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798



Cammo skrev:
Jag lekte lite nu när bilen är ihop igen.

Lite utvecklingsarbete ihop med MaxxECU. Frågan var om det går att drifta med DCT lådan, eller om den säger ifrån. Jag kan inte drifta med mina styrslag, men lite ringar är ju inte fel. Jag testade några på varvstopp på 3an och denna sista från 1an till 4an.



Brum!!

MYCKET bra jobbat av både dig och Natte!!!

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Meca
Danmark
Här sen Jan 2013
Inlägg: 31



Hellas skrev:
Cammo skrev:
Victor. skrev:
Cammo skrev:


Tack, det värmer... Men efter V8 äventyret har det varit nära flera gånger... Beslutet var taget att sälja nu när den funkade. Fast... det var ju så jävla kul att köra, så jag fortsätter.





BMW Z4 e86 + V8 =



Det er vel fint hvis man kan nojes med V8..

_________________
Mads Moeskjær
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Citat:



Det er vel fint hvis man kan nojes med V8..


Sådär ja!

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Idag är det banpremiär för 2021.


Trackday idag och tävling imorgon. Har bytt utväxling i vinter, och det blev riktigt bra. Nya liveryn gör sig bra på bild, men det var för kallt och ingen 3D folie. Så det är rätt mycket bubblor tyvärr.



_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631



vill bara lägga till några "HEJA!!" rop

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Cammo skrev:
Idag är det banpremiär för 2021.


Trackday idag och tävling imorgon. Har bytt utväxling i vinter, och det blev riktigt bra. Nya liveryn gör sig bra på bild, men det var för kallt och ingen 3D folie. Så det är rätt mycket bubblor tyvärr.




En stor eloge att du krigar på och är på plats och kör!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
smid
Habo
Här sen Jan 2008
Inlägg: 114



Heja heja

_________________
Jimi Smid

@smid_racing
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188



fasen va kul . heja heja.

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Tack för heja rop!

Rapport kommer ikväll. Måste lira Golf med frun först

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare


Det blev en andra plats. Inte bara på merit minst sagt.
Kul helg, men inte så många startande. Vi var 2st i PRO. Dock fick Robin, som inte var med från början, låna en GT3RS i ett kval och dunkade in en 1:05.17. Den behövde jag ta för att vinna. Mitt tidigare pb var 1:07.58. Jag satte ett nytt på 1:06.21 och det var väl rätt ok. Inför Q2 och senare finalen vred jag pä till full effekt.. Jag körde innan på 470hk läget. 582 är der på fullt. Då brukar den dra så att man verkligen känner det i hela kroppen, men inte nu. Jag tänkte att jag kanske vant mig.

När jag kom hem och kollade loggen gav den 0.8 hela tiden, oavsett vilket boosttable jag körde. Enl loggen hade kag duttcycle på 90% på macventilen. Alltså har jag ett laddtrycksläck som jag inte uppfattade. Så jag satte nytt pb med ca 340hk. Det blev lite bättre tid då med så lite effekt. Däcken är 4år gamla också. Med dom kriterierna blev jag rätt nöjd med min insats. I övrigt går bilen kanonbra. Justerade lite bromsbalans och fick dra i lite mer olja i lådan. Annars inga missöden

Nästa tävling är 5-7 juni på Kinnekulle.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631



Roligt att läsa, Det fungerar ju bra då trots inta alla hästar var hemma!

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851



Snyggt! Håller tummarna att det går bra på Kullen om en månad! thumbs up

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Björn Davidsson skrev:
Roligt att läsa, Det fungerar ju bra då trots inta alla hästar var hemma!


Ja, det gick nog inte att kräma ur så mycket mer varvtid än så med den effekten och 4 år gamla däck.

Jag hittade läckan ikväll. Det var en slang som hade spruckit. Enkelt att åtgärda. thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!!
<<   1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 107, 108, 109   >>
241 besök idag (655442 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande