Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 107, 108, 109 >> 103 besök idag (656208 totalt) |
Nej, har testat. Allt ser bra ut i loggen. Det är ett vanligt fel att stiften smälter när man ökar laddtryck på N54. Direktspridarna är ett annat vanligt fel, men dom har jag inte kvar. Njae, orsaken är nog bristande underhåll tyvärr. Det är jag som fuckat upp. Glömde byta stift. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Otur... Tack det var snällt. Idioti skulle jag kalla det. Ja, det är ju lite av en dröm att få tävla där. Det kommer nog ett stort bildkollage sen. Idag har jag börjat med toppen. Bilder kommer. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Köra så många timmar i en redan pressad överladdad motor, är som att be om problem
Gissningsvis så borde du ha sett tecken på misständningar redan långt tidigare om du hade kollat loggarna ordentligt?? Men men , gör om gör rätt. Och hädanefter lär du ju ha med minst en uppsättning extra stift varje gång du är iväg med bilen _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Mjo. Jag har kollat och allt ser hyffsat bra ut innan denna helg. Här såg jag lite konstiga avgas tempar, men ingen katastrof innan det blev härdsmälta. Jorå. Har en extra uppsättning och dessutom 2steg hårdare än oem _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Ja, motorn är på väg ihop igen.
Ny kolv, inspekterad cylinder och en annan topp. Passade även på att plugga en vattenkanal. Den slangen går ner till oem termostat. Jag kör ju utan den och reglerar med pwmstyrd vattenpump endast. MaxxECU sköter det åt mig. Innan hade jag en slangstump och en svarvad plugg. Det är ju en felkälla och set skulle börja läcka, så jag filade till en täckbricka och svetsade. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Tack alla!
Tack alla! Nästa är Tyskland. Så jag får testköra motorn i bänken innan jag drar _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
|
||||
European Timeattack Masters. Det går på GP slingan på Nürburgring. Det är lite olika inbjudna team från norra europa. Tävlingen är på Söndagen den 24/10. Träning, kval och avslutas med superlaps, som en riktig Timeattack tävling ska vara. Jag kommer lägga ut länkar sen med eventuella livesändningar. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Spännande och lycka till! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
HAHA säger du _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Håller tummarna att det blir regnfritt för er där nere Mycket snabba kurvor. Undrar om det är lika enkelt i verkligheten som i RaceRoom _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 107, 108, 109 >> 103 besök idag (656208 totalt) |