Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!!
<<   1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 107, 108, 109   >>
162 besök idag (655363 totalt)
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Det går framåt med renoveringen.

Jag köpte ett verktyg för att nolla kammarna. Värt varenda krona. Det är ju 3 motorer som ska ihop, om jag inte måste riva igen i framtiden. Så det kan vara bra att ha. Skit smidigt. Jag har dessutom tillgångntill BMW original handbok för N54. Så allt gick kanonsmidigt.








_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Ett problem jag hade var ju att insuget sprack.

Det var som en ballong såg jag nu. Så jag fick göra klassikern. Svetsa i pinnar som håller ihop det. Jag gillar det inte. Jag tror det kan störa flödet, men sprickor är sämre.





_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1324



Cammo skrev:
Ett problem jag hade var ju att insuget sprack.

Det var som en ballong såg jag nu. Så jag fick göra klassikern. Svetsa i pinnar som håller ihop det. Jag gillar det inte. Jag tror det kan störa flödet, men sprickor är sämre.


Kanske inte den snyggast lösningen... men svetsade ribbor/flänsar på de plana ytorna borde fungera bra också. På utsidan alltså.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Westersund skrev:
Cammo skrev:
Ett problem jag hade var ju att insuget sprack.

Det var som en ballong såg jag nu. Så jag fick göra klassikern. Svetsa i pinnar som håller ihop det. Jag gillar det inte. Jag tror det kan störa flödet, men sprickor är sämre.


Kanske inte den snyggast lösningen... men svetsade ribbor/flänsar på de plana ytorna borde fungera bra också. På utsidan alltså.


Ja, jag har tänkt på det också. Stör flödet mindre men är kanske "fult". Jag hade skaffat lite material för att göra så, men det blev inte riktigt bra på undersidan med givare och sånt. På ovansidan hade det nog gått bra, men... nu blev det så här.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Nu är motorn uppstartad och ikväll ska jag varmköra och leta läckor. Sen är det klar för testdag på Gelleråsen på Lördag. Går allt bra är den klar för Ringen.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Peder Balerado
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 95



Bra kämpat!

Jag håller tummarna för dig!

_________________
Peder Balerado
Simdrifter
Gammalt: Peugeot 306 Dimma Coupé
Peugeot 306 Cabriolet Rotrex
Massa Peugeoter
R32 GTR, R33 4D, R34 4D, S13
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Tips från Coachen: Ladda inte mer än 2 bar i en standard N54. Då lyfter toppen och packningen går åt skogen. Men nu vet jag det.

Packning bytt och allt är återställt efter testet på Gelleråsen. Imorgon Torsdag går färden av mot Ringen. På Lördagen ska vi köra hyrbil på Nordslingan och på Söndag är det Race. Jag har samarbetat lite med Anders Hansson på Banbil.nu innan när jag varit kommentator i SLC sändningarna från TANU racen. Han ville montera i en av sina otroligt fina live kameror i bilen under helgen. Så på Söndag kommer jag livesända hela dagen från bilen incar.

https://www.youtube.com/channel/UC9JgXnZCqKeXib8ABYsRgjw

Där är länken till min kanal. Blir det någon ändring så postar jag en ny länk på Söndag för den som vill titta.


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
robbansson

Här sen Nov 2015
Inlägg: 315



gissaom det ska tittas

_________________
Robert Aronsson
Citera
McRae
HQ
Här sen Maj 2004
Inlägg: 456



PM'a mig om det blir några problem och du behöver tillgång till verkstad, du kan få låna våran i så fall.

_________________
Rɑnɑld MɑcLeɑn
------------------

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



När tror du att sändningen går igång? Varit inne o kollat på länken sen 11

_________________
Emil Jönsson
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Emil Jönsson skrev:
När tror du att sändningen går igång? Varit inne o kollat på länken sen 11


Oooh... du missade den då den inte hoppade igång. Men jag körde en skuggström här: https://www.youtube.com/watch?v=qCOw3421QWw

_________________
Anders Hansson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Det var väl skit också.

Hoppas att motorn är lagbar inför nästa säsong , om du nu inte ska byta motorkoncept igen...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Det var väl skit också.

Hoppas att motorn är lagbar inför nästa säsong , om du nu inte ska byta motorkoncept igen...


Haha, nej inget byte här.

Jag har inte rivit än, men gått igenom loggarna. Toppen har lyft igen, men jag har inte överladdat. Jag ställde Boostcut snålt. Den går i vid 1,9 bar. Jag laddar 1,8 på fullt. Jag var aldrig över 1,8. Så jag gissar att gängorna gått i blocket. Att riva toppen 2 ggr på ett alublock är ju att leka på gränsen.

Rätt så tråkigt, men jag hänger inte läpp. Upplevelsen var fantastisk. Nu ska jag bara fixa motorn i lugn och ro i vinter. Det blir insatsgängor och ARP bult nu, så jag slipper detta i framtiden. Det är ju några tusen i packningar varje gång...

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Emil Jönsson skrev:
När tror du att sändningen går igång? Varit inne o kollat på länken sen 11


Ja, det verkade vara fel på min tube. Jag kommer klippa ihop en film med materialet sen. Den kommer.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
McRae skrev:
PM'a mig om det blir några problem och du behöver tillgång till verkstad, du kan få låna våran i så fall.


Ja, det var ju lite för mycket att fixa på plats.... Kul att språkas lite i alla fall.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



Cammo skrev:
Nu ska jag bara fixa motorn i lugn och ro i vinter


Kan de innebära mer tid åt speed cirkus med? Saknar o ha nått vettigt o lyssna på jobb

Synd de klabbade till sig med toppen! Är det något vanligt fenomen på n54 att toppen lyfter eller laddar du så pass mycket mer än original? Kör 335i n54 till vardags så man blir ju orolig haha

_________________
Emil Jönsson
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Emil Jönsson skrev:
Cammo skrev:
Nu ska jag bara fixa motorn i lugn och ro i vinter


Kan de innebära mer tid åt speed cirkus med? Saknar o ha nått vettigt o lyssna på jobb

Synd de klabbade till sig med toppen! Är det något vanligt fenomen på n54 att toppen lyfter eller laddar du så pass mycket mer än original? Kör 335i n54 till vardags så man blir ju orolig haha


Njae. På testdagen innan Gelleråsen så gick slangen till Wastegate av och jag hade strulat till Boostcut. Toppen lyfter vid 2.12 bar. Det har jag testat. Sen fick jag byta packning för andra gången. Att dra streckbult 3ggr i ett alublock är ju inte att rekommendera. Jag fick inte tag i ARP så det fick bära eller brista. Jag tror att jag har skjutit gängorna i blocket. Jag laddade inte över 1,8 enligt loggen. Det har den ju gått på i flera säsonger innan.

Så enligt mig är man nog safe med en oöppnad N54 på max 1,9 bar. 2bar borde gå, men kanske lite mer risky

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Här kommer film från första träningen



_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Hur känns det att köra en aerobetonad bil på en sån stor och snabb bana jämfört med svenska banor?

Segt med läckaget, men du kommer nog lösa det avsevärt snabbare än vad jag kommer lösa min toppackning iaf 😂 Blev du sugen på att köra mer på europeiska större banor? Kul att möjligheten fanns för er att komma ner, kan ju omöjligt varit enkelt att få ihop klasser med bilar från olika reglementen

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Cédric skrev:
Hur känns det att köra en aerobetonad bil på en sån stor och snabb bana jämfört med svenska banor?

Segt med läckaget, men du kommer nog lösa det avsevärt snabbare än vad jag kommer lösa min toppackning iaf 😂 Blev du sugen på att köra mer på europeiska större banor? Kul att möjligheten fanns för er att komma ner, kan ju omöjligt varit enkelt att få ihop klasser med bilar från olika reglementen


Känslan är ganska mäktig. Det är en riktigt ball bana. Dock är det inte så många snabba kurvor på just denna. Det är ju 2 chickaner och den snabba högern på baksidan. Så jag skulle nog vilja säga att denna är lika aero beroende som Mantorp. Känns lite konstigt att säga så, men det var så jag upplevde den. Dock är den bredare och har annan asfalt. Känslan med de stora läktarna och jätte stora depågaragen är överväldigande för en son som mig.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Emil Jönsson skrev:
Cammo skrev:
Nu ska jag bara fixa motorn i lugn och ro i vinter


Kan de innebära mer tid åt speed cirkus med? Saknar o ha nått vettigt o lyssna på jobb


Missade denna... Jag har typ 8 poddar på lager som jag inte får släppa än. Hade tänkt göra lite i Tyskland, men det blev inte tid för det. Det kommer några snart, jag har 2st gäster bokade nu i november.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!!
<<   1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 107, 108, 109   >>
162 besök idag (655363 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande