Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 107, 108, 109 >> 162 besök idag (655363 totalt) |
Det går framåt med renoveringen.
Jag köpte ett verktyg för att nolla kammarna. Värt varenda krona. Det är ju 3 motorer som ska ihop, om jag inte måste riva igen i framtiden. Så det kan vara bra att ha. Skit smidigt. Jag har dessutom tillgångntill BMW original handbok för N54. Så allt gick kanonsmidigt. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Ett problem jag hade var ju att insuget sprack.
Det var som en ballong såg jag nu. Så jag fick göra klassikern. Svetsa i pinnar som håller ihop det. Jag gillar det inte. Jag tror det kan störa flödet, men sprickor är sämre. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Kanske inte den snyggast lösningen... men svetsade ribbor/flänsar på de plana ytorna borde fungera bra också. På utsidan alltså. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Ja, jag har tänkt på det också. Stör flödet mindre men är kanske "fult". Jag hade skaffat lite material för att göra så, men det blev inte riktigt bra på undersidan med givare och sånt. På ovansidan hade det nog gått bra, men... nu blev det så här. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Nu är motorn uppstartad och ikväll ska jag varmköra och leta läckor. Sen är det klar för testdag på Gelleråsen på Lördag. Går allt bra är den klar för Ringen.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Tips från Coachen: Ladda inte mer än 2 bar i en standard N54. Då lyfter toppen och packningen går åt skogen. Men nu vet jag det.
Packning bytt och allt är återställt efter testet på Gelleråsen. Imorgon Torsdag går färden av mot Ringen. På Lördagen ska vi köra hyrbil på Nordslingan och på Söndag är det Race. Jag har samarbetat lite med Anders Hansson på Banbil.nu innan när jag varit kommentator i SLC sändningarna från TANU racen. Han ville montera i en av sina otroligt fina live kameror i bilen under helgen. Så på Söndag kommer jag livesända hela dagen från bilen incar. https://www.youtube.com/channel/UC9J Där är länken till min kanal. Blir det någon ändring så postar jag en ny länk på Söndag för den som vill titta. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Oooh... du missade den då den inte hoppade igång. Men jag körde en skuggström här: https://www.youtube.com/watch?v=qCOw _________________ Anders Hansson |
||||
Det var väl skit också.
Hoppas att motorn är lagbar inför nästa säsong , om du nu inte ska byta motorkoncept igen... |
||||
Haha, nej inget byte här. Jag har inte rivit än, men gått igenom loggarna. Toppen har lyft igen, men jag har inte överladdat. Jag ställde Boostcut snålt. Den går i vid 1,9 bar. Jag laddar 1,8 på fullt. Jag var aldrig över 1,8. Så jag gissar att gängorna gått i blocket. Att riva toppen 2 ggr på ett alublock är ju att leka på gränsen. Rätt så tråkigt, men jag hänger inte läpp. Upplevelsen var fantastisk. Nu ska jag bara fixa motorn i lugn och ro i vinter. Det blir insatsgängor och ARP bult nu, så jag slipper detta i framtiden. Det är ju några tusen i packningar varje gång... _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Ja, det verkade vara fel på min tube. Jag kommer klippa ihop en film med materialet sen. Den kommer. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Ja, det var ju lite för mycket att fixa på plats.... Kul att språkas lite i alla fall. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Kan de innebära mer tid åt speed cirkus med? Saknar o ha nått vettigt o lyssna på jobb Synd de klabbade till sig med toppen! Är det något vanligt fenomen på n54 att toppen lyfter eller laddar du så pass mycket mer än original? Kör 335i n54 till vardags så man blir ju orolig haha _________________ Emil Jönsson |
||||
Njae. På testdagen innan Gelleråsen så gick slangen till Wastegate av och jag hade strulat till Boostcut. Toppen lyfter vid 2.12 bar. Det har jag testat. Sen fick jag byta packning för andra gången. Att dra streckbult 3ggr i ett alublock är ju inte att rekommendera. Jag fick inte tag i ARP så det fick bära eller brista. Jag tror att jag har skjutit gängorna i blocket. Jag laddade inte över 1,8 enligt loggen. Det har den ju gått på i flera säsonger innan. Så enligt mig är man nog safe med en oöppnad N54 på max 1,9 bar. 2bar borde gå, men kanske lite mer risky _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Hur känns det att köra en aerobetonad bil på en sån stor och snabb bana jämfört med svenska banor?
Segt med läckaget, men du kommer nog lösa det avsevärt snabbare än vad jag kommer lösa min toppackning iaf 😂 Blev du sugen på att köra mer på europeiska större banor? Kul att möjligheten fanns för er att komma ner, kan ju omöjligt varit enkelt att få ihop klasser med bilar från olika reglementen _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Känslan är ganska mäktig. Det är en riktigt ball bana. Dock är det inte så många snabba kurvor på just denna. Det är ju 2 chickaner och den snabba högern på baksidan. Så jag skulle nog vilja säga att denna är lika aero beroende som Mantorp. Känns lite konstigt att säga så, men det var så jag upplevde den. Dock är den bredare och har annan asfalt. Känslan med de stora läktarna och jätte stora depågaragen är överväldigande för en son som mig. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Missade denna... Jag har typ 8 poddar på lager som jag inte får släppa än. Hade tänkt göra lite i Tyskland, men det blev inte tid för det. Det kommer några snart, jag har 2st gäster bokade nu i november. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 107, 108, 109 >> 162 besök idag (655363 totalt) |