Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!!
<<   1, 2, 3 ... 107, 108, 109
36 besök idag (656269 totalt)
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 858



Kul att se att du är på G thumbs up

Var på väg att bygga S55 till min M3a för ca 2 år sen. Då viste vi inte så mycket om de, så jag fortsatte S54.
Men förstår nu att S55 hade vart rätt att gå, det är en riktigt potent motor att bygga på.

Kommer att bli bra den här gången.

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Bra jobbat, slit på min kolvringsslip bäst du vill

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
Lasse Karlsson skrev:
Kul att se att du är på G thumbs up

Var på väg att bygga S55 till min M3a för ca 2 år sen. Då viste vi inte så mycket om de, så jag fortsatte S54.
Men förstår nu att S55 hade vart rätt att gå, det är en riktigt potent motor att bygga på.

Kommer att bli bra den här gången.

//Lasse


Ja, med rätt interna delar och rätt mappning så kommer det bli kanon!

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
ripper skrev:
Bra jobbat, slit på min kolvringsslip bäst du vill


Japp, Tur du köpte en som jag kunde låna i några år...

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
Mycket händer, men inget som är kul att fota eller skriva om.

Jag har kopplat in en ny Cartek huvudbrytare. Jag har även kopplat in lite givare som suttit, men inte haft kablar. Mottryck och vattentryck. Ja, vattentryck var inkopplad, men givaren hade jag knäckt när jag meckade en gång, men nu är det en ny givare.

Fast det har hänt lite roligt också nu på sista veckan. Fälgarna strippades från färg och lämnades in till Lackteamet i Örebro. Blev löjligt bra. Kastade på ett par däck som passar bättre på bilen också. Hjulhusen är ju gjorda för dessa, så nu kommer det bli bättre med luft i hjulhusen.






_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5678



Snyggt!

_________________
Patrik Skoog
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
Nu händer det inte så jätte mycket med bilen. Jag bygger en del annat för tillfället. Kolfiberdörrar och elsystem till andra bilar än min egen. Men jag har gjort klart ratten i alla fall.

Först kapade jag ur för tummarna. Jag har ju fått en hel del kommentarer på detta. Jag tycker nog att kan F1 ha stängda hålför tummar så kan väl jag? Men å andra sidan så kände jag att det inte fanns någon anledning mer än estetiskt att ha kvar dem, så då kapade jag.
Sen lämnades den in på pulverlack. En mörk, men inte svart, stuktur färg. Det blev kanon!


Efter det kom jag på att röda handtag kan ju bli coolt. så det gjorde jag. Passade även på att lägga in min Speedcircus logga i ratten. Även den är 3d printad och sedan limmad.



_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 858



Snyggt. Ska du ha knappar i de yttre större hålen?

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
Ja, det sitter knappar där.


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 316



Grymt bygge och ratten blev ju riktigt bra! Men jag kan inte låta bli att fundera på vad som händer vid ett rejält bakhjulssläpp. Blir det inte lite jobbigt att ratta, med bara två handtag? Eller har du så kort styrväxel så att du inte behöver mer rattutslag än vad du kan veva utan att ta omtag?

_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 banprojekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Chrysler Crossfire
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688


Trådstartare
Anders Litto skrev:
Grymt bygge och ratten blev ju riktigt bra! Men jag kan inte låta bli att fundera på vad som händer vid ett rejält bakhjulssläpp. Blir det inte lite jobbigt att ratta, med bara två handtag? Eller har du så kort styrväxel så att du inte behöver mer rattutslag än vad du kan veva utan att ta omtag?


En helt legitim fråga. Jag har snabb styrväxel och dessutom begränsat med styrvinkel. Så ja, om jag korsar armarna (180 grader) Det tar stop vid kanske 200 grader. När jag ska backa in på depå plats får jag släppa ena handtaget, men aldrig på banan. Fördelarna då... Förutom att det ser coolt ut. Jag har alltid händerna på rätt ställe när jag ska växla. Innan med den enda ratten flyttade jag ibland omedvetet händerna lite. Dummast var när jag förberedde mig för sväng och tog ett högre tag på ratten. Det blev jätte dumt. Därför byggde jag denna.

Men kort svar... Jag vet inte. Har aldrig testat, men det går inte att köra driftig med den

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!!
<<   1, 2, 3 ... 107, 108, 109
36 besök idag (656269 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande