Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 245 1987 S54B32 | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (36299 totalt) |
Har anskaffet 5" aluror med 4mm vägg, så tenkte da på nytt innsug da mange påpeker at innsnevringa jeg har på innsugsrora blir en brems?
Har og lest at på en sekscylinder har ikke plenum storrelse ikke like stor innvirkning som på en firer? Tenkte da at storst mulig blir da best? Eller ble jeg kjore med org s54 innsug når den går som sugmotor? Motoren skal kjores med turbo eller kompressor en gang i tiden Tenkte på en av disse designene? Innvendige trakter? lengde på runners? _________________ Rune Fiksdal |
||
Har hatt ei okt igjen
vindusviskermotor er kobla opp og testet, manglet intervallet - tror det er rele da alt annet fungerte. fant ett hovedlysrele også, ikke likt 240 men jeg fikk kobla det og det fungerte så da er fjernlys i orden og! kobla ferdig strom til sprutet, kobla opp pc'n kan meddele at motor gir turtallsignal! så har stor tro på at den fyrer når bensinsystemet er komplett.. lagde også noen deler til rattaksel oppheng, men må begynne på nytt da dette ikke blir som tenkt.. lagde og en spylervæsketank, ikke store tanken men tror nok det går helt fint _________________ Rune Fiksdal |
||
Fått montert slangeklemmer på radiatorgater og laget slange til ekspansjonstank
Fikk også laget det meste av slanger i kassen bak. Gjenstår å lage overlopet fra CT til fuel cell og matepumpe slanger. Må ha mer fittings + en 45 grader på slange fra CT til 044 pumpe. Begynte også på bensin tur ledning, mangler fuel rail for å bygge videre.. Blir trangt her, men det går fint _________________ Rune Fiksdal |
||
Veldig kul kombinasjon med 240 og en skikkelig BMW motor. Jeg har haft en modifisert 240 for lenge siden, og kjorer nå en M3 E46, å jeg liker begge disse biler. En 240 er en del lettere også så jeg tipper den kommer å gå fint!
_________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 AUDI RS3 2023 PORSCHE Macan Turbo 2017 |
||
Har hatt ei okt igjen..
Matepumpe kretsen er ferdig laget og provemontert. mangler å bytte filter og fittings på bensinfiltre så er alt klart her. matepumpa blir heller ikke synlig når alt er montert. fikk skaffet meg ett silikon bend til innsuget. kappa i stykker dempertårnet for å hente mest mulig plass og monterte ett rustfritt ror på filteret. med tanke på flow så må dette bli MYE bedre enn den losningen jeg hadde tidligere.. _________________ Rune Fiksdal |
||
Uttak til slange på vacum rail kræsjet med fuel rail så kappa av uttaket og punkta. Slangen som var tilkoblet går nå inn i vacum stasjon Lagde braketter til fuel rail, men selve railen kræsjet med vacum railen så dysene kom ikke skikkelig på plass. Etter en go del spekulasjon fant jeg ut at jeg skulle demontere for å snu railen 180 grader. lagde ett feste til gassvaier, dette er versjon 3 kræsjer med innsug, så dette må bygges om igjen.. btr med an10 tur og retur. sveiste fast to skruer i torpedoplata så jeg fikk festet btr. mangler å handle manometer så jeg får kontroll på trykket. sveiste inn ei plate på festet til innsuget, som vacumstasjon får stå på. hadde litt problemer med plass, så dette loste plassproblemet Ledninger og jordingspunkt til bensinpumpene. Satt sammen hele systemet, og kobla opp pumpene. Film1 - trykk på bildet. [IMG]http://i121.photobucket.com/albums/o232/VolvoR-Sport/Mobile%20Uploads/th_A702E883-D3F7-4ADF-A193-82F8965FB2CC_zpsj9l2zlme.mp4[/IMG] Film2: [IMG]http://i121.photobucket.com/albums/o232/VolvoR-Sport/Mobile%20Uploads/th_5CF34C4F-9CD0-4D83-8A51-4CA659ED67EC_zpsa741f2cj.mp4[/IMG] ITS ALIVE!!!! Går trolig ikke på alle sylindre, så dette må sjekkes. syns uansett at lyd og respons er bra om den ikke går på alle ;p _________________ Rune Fiksdal |
||
_________________ Rune Fiksdal |
||
Lägger upp lite fler bilder och video's!
Bilen har fått sving, knivkrängare fram, bromsslangar og rör till håndbremsen Även testat lite turtall ;D Ser mye av forstilling ved fullt overlegg ^^ tror det er greit at de er lange Lagde også bremsror fra reduksjonsventil og til håndbrekket, etter montering fant jeg desverre ut at nippeln inn på pumpa ikke var så lang at rora presses inn i pumpa så her må det ny nippel til.. ellers mangler kun slanger fra væskebeholder til pumper for bremsesystem er komplett! Dreide ned deler av hylsa til knivstaget så de passer inn i 35mm rora Knivstag foran endelig montert! sveiste på stoppere også som hindrer at det går mer sideveis enn 2-3mm. god klaring mot hjul ble det også Her ble det en kjapp losning for å få montert.. en kompis lager en tilsvarende i rustfritt som blir litt storre alle veier + m8 10,9 istedet for m6 som min patent har.. tror dette vil bli sterkt https://www.youtube.com/watch?v=LpN5 https://www.youtube.com/watch?v=j2yT _________________ Rune Fiksdal |
||
Har vært uten pc ei stund, men nå har jeg reparert ladern å har tid til en liten update
Fått borra om oljekjolerfestet og montert den nye kjoleren, mangle å gjore om slanger Dashlogger har fått montert brytere for meny styring. Girkasse demontert, desverre fant jeg lose deler inne i girkassen + at skiftegaffel for 5 og revers er låst på ett vis.. Har "handlet" 530d girkasse og lamell - ikke betalt enda men håper det blir for helga? 4 puck sinter og grovere kasse Blir nok muligens litt ombygging igjen, men fikk ikke tak i samma girkassen.. 530 tåler og mer juling. Diesel stuss ble det også, i montert rett i bakre simons potta.. håper krysset og ekstra potte demper litt.. Kjopte også ett sett til med låser, fikk montert de på bakluka så den mangler kun å feste låsepinner i bagasjerommet... Blir også diffuser på vogna etterhvert! Syns dette ser ut til å bli toft! Hadde ei bra okt her i helga, tok helg på torsdag så da fikk jeg en del tid i garasjen! Nye lamellen, husker ikke fabrikat mener det sto "KEP" fra USA hvertfall.. Nytt svinghjulslager må nesten til når man forst er ute med kassa Clutchpakke montert med nye 12.9 bolter - montert med 40nm og loctite. "styretappen" til gaffelen til utloserarm var knekt på 530 kassen, heldigvis har BMW brukt samme på ZF så det ble enkelt flyttet over. Lakkerte utlosergaffeln og monterte sammen med utloserlageret. Girkassa på plass! gamle travers stemte overhodet ikke, så da laget jeg en ny, slankere og lettere modell BMW 530D aksel vs Volvo 740 M47 kappa istykker begge akslingene for å sjekke lengde. Akslingen ble punkta sammen med korrekt lengde, må ha en foring inne i 530 akslingen for å utjevne forskjell i dimensjoner. Leverte den til en kompis i kveld så han ordner resten og justerer og måler inn i dreiebenk Har fått montert mellomaksel, laget ny sikkerhetsring, male t det siste under bilen etter sveising, montert stol og seler for test og plagdes MYE med giroverforing! Fikk ikke satt bilen i revers via spak, men hovedårsak er funnet og girspakens ledlager byttes i storre.. plata er levert til en kompis som freser ut og samtidig monterer storre lager. Har og fått provd clutch etter ombygging og bilen går både fram og bakover! Tenkte å provekjore men vil ha spakstell i orden forst Sveisa på hylsa litt for å begrense sideveis bevegelse Girstang har fått nytt og storre lager, måtte til med messing foring for å kompansere for dimensjoner. Lagde nytt overforingsstag mellom girkasse og spak, kraftig firkantjern og gaffel i enden. Girkassen går nå i revers, endelig En del vandring på girstanga, så skal forlenge litt under spaken å se hvor mye jeg kan hente.. Fikk skaffa meg ny og litt tykkere plateemne og kappa da ut en ny og storre frontplate.. syns ikke denne ble så værst Starta bilen så den fikk gå til 78gr motortemp for så å kjore den ut å prove i ca 50 meter total kjoretur! Ikke god i hjulstillinga som den står og litt for lav så var ikke go å kjore ;p Kjorte inn bilen igjen og monterte panser. Er VELDIG i tvil på hvordan jeg vil plassere panserlåsene.. Tenkte forst å plassere de slik som på pos 1 fordi de er montert slik på bakluka. Hva tror dere? 1: 2: 3: _________________ Rune Fiksdal |
||
Attans bara att inte en endaste bild funkar! :/
Edit: plötsligt funkade bilderna igen! _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
Tja
Ditt växellådsfäste skulle jag lägga på en vinkel mot det horisontala plattjärnet. Det ser väldigt vekt ut. Annars ser de gött ut. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
+1 på det! Och "diffusorn" kommer inte ha någon funktion. Just saying... _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
Låser på plass, måtte flyttes litt lengre inn på panseret men det ble fint Lagde meg ett flattjern med påsveisa festemuttre og festet mellom rammevangene og to fester i bakfanger så fikk jeg montert diffuser plata og Målt ut storrelse på de to siste platene og.. Planen her var egentlig ett lexan/ plexi lokk over, men overlopsslangen mellom ct og tank er hoyere enn gulvet rundt kassen. Noen som vet hvor jeg kan kjope AN10 banjo kobling billig? Tenkte og å feste lokk med Dzus fester, noen som vet av fester till under 100kr st? _________________ Rune Fiksdal |
||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 245 1987 S54B32 | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (36299 totalt) |