Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3025 besök totalt |
Vem kan klä om insidan på en hjälm?
Jag har en sparcohjälm där insidan börjar se lite trött ut. Inte så smart med orangeröd nomex i längden. Jag söker alltså någon som sysslar med dylikt. Ett samtal med Sparco slutade med att hjälmen behövde skickas till Italien :-/. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Tävlar du? Antar att hjälmen tappar certifieringen om någon annan än tillverkaren byter ut material.
Om det inte är viktigt med bibehållen säkerhet så bör väl en möbeltapetserare vara en lämplig utgångspunkt. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
Nix, hjälmen används enbart till runt-runt körning. Fodret kan hyggligt enkelt demonteras från hjälmen och min ursprungliga tanke var att man kanske skulle kunna köpa ett nytt foder från tillverkaren precis som man kan köpa nya hörselkåpor i den.
![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
En ide är väl att slakta en sådan här och klä om med http://www.ebay.de/itm/Flammschutzha
Gäller hitta ett vävlim som inte sabbar hjälmskalets egenskaper. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
Jo det finns hur många lösningar som helst, men jag vill gärna ha ett proffs som gör det snyggt och prydligt. Finns det sedan någon som är ackrediterad att utföra arbetet ungefär som att montera HANS ankare så är det ett stort plus.
Det närmaste man annars kan komma är att lämna det till närmsta skräddare tillsammans med en löpmeter svart nomex. ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
![]() ![]() Du får ju laga reva i overallen själv, om du gör rätt, om jag inte fattat helt fel (jag har iaf lagat ett par gamla handskar en gång, och tävlingteknikerna hade inget att invända, de blev positivt förvånade över att jag hade Nomextråd med mig ![]() Så jag skulle nog tro att det är ok att låta fixa själv. |
||||
Re:
Satt och funderade en stund, finns det en speciell tråd om Nomex här på rejsa. Men så förstod jag du syftade på en sytråd av Nomex. Såklart skall det vara rätt tråd också, tack! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Den gode Walther är inte så lätt att få tag på med tuschpennan i näven. När man väl har autografen gör ju bilen oändligt antal kilometer per timme till. Man gör allt för att hänga på en Kåmpakt... _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Naturligtvis ska du skicka den till fabriken om du ska renovera inredningen. Men då jag antar att hjälmen har en del år på nacken så vore det kanske lämpligt att ställa den på hyllan och köpa en ny.
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3025 besök totalt |