Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4M Coupe -06
<<   1, 2, 3 ... 28, 29, 30
14 besök idag (180121 totalt)
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153


Trådstartare
Tack alla så mkt för pepp!!

matfo skrev:

Berätta mer om provkörningen av enhörningen!


Jaaa.. En sån får det bli! Det är ju svårt att veta vad man ska tycka efter allt "bashing" den fått av Chris Harris m.fl. - utan att ha kört ngn själv. Så jag tog på mig min mest seriösa outfit och fick mig en provrunda av den som står i Essen. Inget perfekt exemplar, inrökt, troligen krocklagad (ny balk fram och taskiga karosspassningar hö/vä) osv, men!
I loved it. Fattar inte riktigt vad kritiken gått ut på.. Kändes som en normal manuell låda? Inte värre än min Z4M även om knoppen skulle kunna vara lite mindre men det är ju lätt fixat. Den är INTE av plast som ngn youtuber påstått - det som ser ut som alu är alu. Däremot verkade 2ans synkring sleten, vilket rimmar med att även kopplingen var nybytt.. bilen måste ha levt rätt hårda 9600mil. Koppling/låda kändes normalt, stegning med pga det breda vridmomentet. Visst blir 8 automatsteg ännu snabbare men det är inte mitt personliga fokus.

Bromsarna var ngt okänsliga vid rödljus men långt ifrån vad jag befarade, helt ok.
Sittdynan hade jag velat vicka mer bakåt (precis som Alfa 75) men även det bör vara lätt fixat.
Mitt största minus är nog hur stor bilen känns på smala gator osv.
Å andra sidan var ljudet inuti bilen IRL bättre, aldrig gillat på youtube.

En ngt fräschare variant av exakt denna spec vore fint!
Helst röd, vit, silver eller antracit.



_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1538



Eldh skrev:
Tack alla så mkt för pepp!!

matfo skrev:

Berätta mer om provkörningen av enhörningen!


Jaaa.. En sån får det bli! Det är ju svårt att veta vad man ska tycka efter allt "bashing" den fått av Chris Harris m.fl. - utan att ha kört ngn själv. Så jag tog på mig min mest seriösa outfit och fick mig en provrunda av den som står i Essen. Inget perfekt exemplar, inrökt, troligen krocklagad (ny balk fram och taskiga karosspassningar hö/vä) osv, men!
I loved it. Fattar inte riktigt vad kritiken gått ut på.. Kändes som en normal manuell låda? Inte värre än min Z4M även om knoppen skulle kunna vara lite mindre men det är ju lätt fixat. Den är INTE av plast som ngn youtuber påstått - det som ser ut som alu är alu. Däremot verkade 2ans synkring sleten, vilket rimmar med att även kopplingen var nybytt.. bilen måste ha levt rätt hårda 9600mil. Koppling/låda kändes normalt, stegning med pga det breda vridmomentet. Visst blir 8 automatsteg ännu snabbare men det är inte mitt personliga fokus.

Så en ngt fräschare variant av exakt denna spec vore fint!
Helst röd, vit, silver eller antracit.

Härligt! thumbs up
Jag har inte provkört en Q öht men jag får för mig att jag också skulle föredra en manuell.

BTW, seriös outfit tolkar jag som full racemundering, helst inkl HANS och integralhjälm med nerfällt visir...

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153


Trådstartare
Haha nja mer klassiskt snitt, slips t.o.m!
Vad gör man inte?

Hoppas du får en chans snart, det är inte klokt vad de sätter iväg..

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1538



Eldh skrev:
Haha nja mer klassiskt snitt, slips t.o.m!
Vad gör man inte?

Hoppas du får en chans snart, det är inte klokt vad de sätter iväg..

Ja, måste nog se till att det händer

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153


Trådstartare
Köpte på mig ett par bilder från i somras. Man kan i vanlig ordning bli ruinerad, man får gallra hårt!

I övrigt är jag fortfarande ägare till bilen ända till den kan reggas i Tyskland - i sommar ser det ut som.





_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1223



Den första bilden passar ju bra i en annan tråd också

/C

_________________
Carl Josefsson

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153


Trådstartare
Haha! Just det. Även om jag fick god hjälp av curbsen här
Var tvungen att beställa, ballaste bilden jag sett på min bil.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4M Coupe -06
<<   1, 2, 3 ... 28, 29, 30
14 besök idag (180121 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande