Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4M Coupe -06
<<   1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 28, 29, 30   >>
51 besök senaste veckan (180030 totalt)
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2089



Kul med filmerna Per. och som alltid när man ser från utsidan: Jösses vad odramatiskt det ser ut

Kul att se din fina M-coupé där den ska vara!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Tack! Haha ja men vid bankanten såg man hastigheten och senare under fria körningen gick det säkert ännu snabbare.

Johan Samson skrev:
Superkul att vi kunde sammanstråla! Ska vi sy ihop en track day (eller kanske rentav Perfektionstraining) nästa gång?

Skitkul! För tusan, alltid på en Ringtrip.. Kan dock inte garantera att jag hunnit bli miljonär
Måste säga att jag blev imponerad av din branta lärokurva på Ringen!

Ngt likn detta vore intressant, var det inte de som körde på tisdagen?

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Köpte några bilder








_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Som sagt mycket trafik i år speciellt ons-tors, inga helt rena varv. Här är ett varv (av 15) från onsdags iaf, gulflagg vid Fuchsröhre


_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Nytvättad & grann i garaget var det ngt som kliade i ögonen igen. Javisst det var den där förbenade gummilisten under sidorutorna som alltid lossnar på E86orna. Kraftlim var svaret!




_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Sista varvet sista kvällen på Ringen, var ett kul varv trots trafik & gulflagg först vid Kallenhard, sen Klostertal. Jämförde ostörda sträckorna med mitt gamla BTG 8.35 och de är några sek snabbare så jag kände inte fel.


_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2089



Snyggt kört Per, väldigt tryggt thumbs up Det är det viktiga för mig

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2233



Rent och snyggt varv! thumbs up
Låter ju riktigt najs också!

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Tackar! Trygghet, ja man är ju inte 48 längre.. Sen tar man det relativt piano i en Z4M. Man blir sugen på en M2 så man kan stå på lite mer utan att vara livrädd för att den ska bita tillbaka... lite som min Fiat Coupe känns det som. Bilar som passar Nordschleife.
Synd på alla gulflagg som sagt det får bli trackday nästa år, i år var det för mkt trafik!

I eftermiddag var det konbana i Vårgårda planerad med BMW-klubben men det verkar regna in.. Edit: NAAJJ det blev av!

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Konbana med BMW Club West i fredags, blött & kul!
31.2 hade jag här men vet inte vad de andra hade, racet avslutat när jag hann fram.
Ball bana iaf med början av strippen i bortre ändan, snorhalt alltså.

Ursäkta för lösa prylar på golvet... (skrammel)



Ska försöka köra med originalfälgarna fram ihop med 8mm-spacers men det kommer skrapa ordentligt i hjulhusen.
Kommit fram till att jag ska köpa ännu ett par likadana bumpstop från Bilstein o bara ge fan i att kapa dem. Då bör det bli närmare original fjädringsväg.


_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Nice - 8mm spacers fram blev blev bra med originalhjulen, var orolig att de skulle ta i främre skärmkants-hörnen men det slapp jag.



Bytte till Stromung-burkarna igen på skoj, blev en sorts dissonant harmoni ihop med GruppeM-insuget = ett sjukt högt men inte oangenämt ljud!


Övernattning Skara, rätt ok hotell men vassa badrumsdörrar (fråga mig inte hur jag vet).


Jävligt trevlig säsongsavslutning med endast en regnskur efter lunch - prognosen löd regn fram till 17...
Har ingen laptimer bara kamera så efter batterierna tog slut har jag inga tider. Låg oftast runt 1.02 kanske lite snabbare sista varven.
Dock har jag fortf problem med bromsvärmen, måste göra ännu ett försök m kyln, går inte att komma runt som Palmeutredarna sa.






Hela första stinten, uppvärmn 1a varvet
https://youtu.be/08-I9wC1N1w

Ett ok varv bakom en snabb & fin 330



Heat 2 slutade abrupt i en piruett.. kalla däck & jag tillät mig stressas av Robert i sin 4C bakom ..(tappade fokus & tog apex för tidigt, hamnade för långt t höger, gasuppsläpp o bakhjulen släpper) Ingen skada skedd tack vare tur och snabba reaktioner hos bakomvarande.



Några blöta varv efter hällregnet var väldigt roliga men glömde slå på kameran...

Sen kom solen fram (o batteriet tog slut efter 1 varv). Hade många roliga varv bakom denna snabba 944.




_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
dahlbergr

Här sen Apr 2009
Inlägg: 34



Kul och se lite video på sin egen bil

Vi hade ju snarlikt tempo och min laptimer sa som bäst 1,01,4.

Eventuellt har jag lite klipp när jag åker bakom dig, ska kolla igenom kamerna. Jag postar här isåfall.

Tyvärr var min kamera också avstängd när vi dansade runt i blötan, men riktigt kul var det

Mvh Robert i 330in.

_________________
Robert Dahlberg
Porsche 996 C2
BMW E90 330i
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Hej Robert, ok kul ja lägg gärna upp ngt vid tillfälle.

Förra veckan innan Kinnekulle blev det även oljeservice, låda & diff.
Bmw's hutlöst dyra diffolja (3 flaskor egentligen, 1.4liter) och originaloljan även till lådan. Hittills har den inte blivit "notchy" som den var innan RedLineoljan jag kört med sen 2015.
Diffen hade börjat gny minimalt vid fullt rattutslag + flera varv, nu med ny olja helt tyst igen.

Mätte även upp alla hjulvinklar efter avåkningen på Kullen, onödigt måhända men skönt att veta att allt stod exakt på decimalen som innan. Kom även fram till att ett svagt "gnek" berodde på sand under fjädern - lättfixat!




Lika snygg i blött

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Buckla.se masserade ut den enda bucklan på bilen, en liten p-buckla jag förärats i somras av garagegrannen hemma (tack du.)
Rätt elakt placerad över en radie men som tur är har de skruvade bakskärmarna ingen innerplåt, bara en plastinnerskärm jag skruvade av innan jobbet.
645kr senare var bucklan helt väck - man blir lika stum varje gång!

Vankas avställning annars, men bes. först..



Puts väck!


Har flera ggr i år känt av en viss lätthet i rumpan, inte minst på Kinnekulle förra söndagen... Men även på Ringen där det gick fortare än tidigare, bl.a över ett par krön där bakvagnen började vandra sidledes, brist på marktryck helt enkelt.



Antar att vingen gör nytta på alla åka-fort-Coupeer man sett. Men men, blir inget borrande i min lucka.. Och en diffusor bör inte ge i närheten av samma effekt (även om "många bäckar små" osv.) Hmm börjar jag nå vägs ände med denna som banbil kanske?

Forts följer

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1063



En sådan liten läpp som tex sitter på E39 M5 som tejpas dit hjälper säkert liite och det kanske räcker för att få lite balans i bilen.

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
zmicke
Köping
Här sen Dec 2016
Inlägg: 329



Jag hade en liten oem kolfiberläpp på min Z4M Coupe. Den är väldigt ovanlig, kanske finns kopior att köpa.

Mvh Micke

_________________
Mikael Persson M3 E46 Competition 2006
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Tack för svaren!
Aldrig varit sugen rent utseendemässigt, men värt att luska i kanske. Spoiler + diffusor. Original Bmw-spoilern är ovanlig & dyr men nu finns kopior, även lite större varianter. Ngn som kallar sig Skyer vet jag har byggt upp en viss business. Säljer även skapliga sidokjolar.

https://skyermotorsport.com/collections/all?page=2

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Ronna
Portugal
Här sen Jul 2006
Inlägg: 350



Eldh skrev:
Tack för svaren!
Aldrig varit sugen rent utseendemässigt, men värt att luska i kanske. Original Bmw-spoilern är ovanlig & dyr men nu finns kopior, även lite större varianter. Ngn som kallar sig Skyer vet jag har byggt upp en viss business. Säljer även skapliga sidokjolar.

https://skyermotorsport.com/collections/all?page=2


Kolfiber tak, Dom har ju extrapris på det nu.

_________________
Roger Forsberg
Instagram: roger_on_wheels
Twitter: @roger_on_wheels

Portugal, Ourique
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Hehe ja som hittat...
Just kolfibertak vore mest 'factory' som uppgradering = bra.
Kvaliteten lär dock vara ojämn.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Besiktad inför vinterdvalan.


_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2152


Trådstartare
Tog av AR-1:orna (SATAN vad hårda/tunga de är..) för att få ur det sista av Kinnekulles mylla (bild) + äntligen lacka om dem till original silver hos Kungälv Pulverteknik.




Tvättad, motorolja/filterbyte (700mil) & avställd!
Prickade in de där torra dagarna i november med högtryck då det plötsligt kallnar, men dagen innan första snö/saltbil...



Verkstaden som jag ämnade låta utföra leakdown började jiddra om felsökn osv, vilket ledde till omedelbar avbokning. Får jobba själv i vanlig ordning.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4M Coupe -06
<<   1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 28, 29, 30   >>
51 besök senaste veckan (180030 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande