Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3,0 -94 *Vilar sig i form...*
tråden läst  
39387 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3, 4  Nästa>>
 
   
GTIDave
Kungsbacka





Här sedan: 29 Jul 2007
Inlägg: 707
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Jun 2015 20:22     Citera

Härliga bilder och vyer! Drog du någon repa med Persbrandt?


_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96

Tack till Spacer.se och Oljemagasinet.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Marcus S
Jönköping





Här sedan: 02 Mar 2006
Inlägg: 2913
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Jun 2015 21:10     Citera

Hur länge ska man behöva vänta på del 2 ?


_________________
M @r cus S v e nning son
Banbil :
Barnbil : VW Passat tdi 4M -13
Byggbil : VW Caddy Alltrack -16
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklas Rosell
Stenungsund





Här sedan: 22 Maj 2006
Inlägg: 1433
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Jun 2015 22:24     Re: Citera

David E skrev:
Alltid kul med mera ringenreportage. thumbs up

Jag börjar förstå det nu efter att själv ha varit där, innan fattade jag inte grejen riktigt!

GTIDave skrev:
Härliga bilder och vyer! Drog du någon repa med Persbrandt?

Tack! Tyvärr inte, han höll sig undan från snabba bilar.

Marcus S skrev:
Hur länge ska man behöva vänta på del 2 ?

Det var nära ikväll, men jag höll på med hemskt viktiga saker, som att lätta släpkärran ca 80 kg, forska fram vad jag behöver till min nya fräcka växelspak och köpa växelstag mm. Mer om den senare!


_________________
BMW M3 3,0 -94
Volvo C70 T5 -98
Mazda MX-5 -01
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Johan Sjöström
Lindenhof





Här sedan: 30 Dec 2002
Inlägg: 11268
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Jul 2015 05:42     Citera

Bra del 1 men nu är det ny dag och vi vill ha del 2


_________________
Johan Sjöström
Master Starter 2012
Time Attack 2012/2013
NS223/8.15/9.07
Tack till: nfs.nu/fartfabriken.se
Medlem i Compactmaffian sedan 2007
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Davve
Åby, Växjö





Här sedan: 05 Mar 2005
Inlägg: 1984
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Jul 2015 06:58     Citera

Kul reportage! thumbs up


_________________
David Glantz
Kattägare
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Jesper Persson
Ängelholm





Här sedan: 07 Sep 2011
Inlägg: 103
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Jul 2015 09:02     Citera

Trevligt reportage!

Tror ni Micke bor i sviten på Lindenhof?


_________________
SEAT Leon ST Cupra 280 -16
Ford Fiesta ST -15 (frugans)
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklas Rosell
Stenungsund





Här sedan: 22 Maj 2006
Inlägg: 1433
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Jul 2015 23:10     Re: Citera

Johan Sjöström skrev:
Bra del 1 men nu är det ny dag och vi vill ha del 2

Davve skrev:
Kul reportage! thumbs up

Jesper Persson skrev:
Trevligt reportage!

Tror ni Micke bor i sviten på Lindenhof?

Kul att höra!
Han var där en kort sväng för att visa kärran, jag glömde fråga vart han bodde.

Mera mys på Ringen!
2015-06-21 Söndag, Heldagskörning
Pigga som små lärkor vaknade vi i ottan och steg upp för att hänga på låset när banan öppnade. Det blev inte riktigt så, men nästan. Lite smolk i glädjebägaren var att Micke hade upptäckt att han hade en pytteliten läcka på ett bromsrör höger bak efter gårdagens körning, det kändes typiskt obra när det var söndag och allt. Men vi hade fått ett bra-att-ha nummer från Sjöström till en kille som inte har något emot att laga bilar mot en rimlig ersättning. Men han hade vi inte fått tag på.
Det var lite smått daggigt i luften så jag funderade över om det var lika förrädiskt som man hört, att det var riktigt halt på vissa partier när det var blött.

Hursomhelst, jag skulle köra, 8:15 stod jag och tog sats för att ge mig ut och brottas med en massa bilar på banan igen och såg fram emot det. Nu visste jag bättre vad jag gav mig in på.
Men till skillnad från gårdagen så var det ganska tomt vid påsläppet, jag gav mig ut på banan efter en Porsche, för säkerhets skull så släppte jag den en bit för att inte köra ikapp den för fort (knappast troligt). Efter det fick jag ett helt fritt varv, inte en enda bil i sikte. Så jag åkte runt och småmyste och glömde helt av att försöka lära mig något av banan, men det var en härlig känsla att stillsamt åka ett varv i lugn och ro och ha hela nordslingan för sig själv!

Planen var att köra två varv åt gången, det kändes lagom. Nästa varv tänkte jag ladda något pyttelite mer, men kom av mig då jag efter knappt halva banan kör ikapp en safety car som åker och blinkar med Toffe i snigelfart framför sig, det verkade inget vidare. Så jag stannade upp lite bakom och funderade över vart han skulle ta vägen och vad som kun. mitt i funderingarna börjar föraren i följebilen vifta åt mig irriterat för att jag låg där som en idiot istället för att köra om.
Vad rätt han hade tänkte jag, det är ju köra jag är här för och inte ligga där och fundera så jag blåste om och tog mig runt hela varvet. Sedan ringde jag Toffe, hans multirem hade gått åt skogen efter ett kvarts varv så han hade fått köra av halvvägs vid Adenau.

Hmm, nu började det kännas jobbigt. Insatserna för att få tag på killen med bra-att-ha numret intensifierades, jag åkte och mötte upp Toffe, vi flyttade hans bil till en lämpligare parkering och sedan gav vi oss ut på upptäcktsfärd för att se om vi kunde hitta honom. Efter att ha frågat i byn så tog vi oss till ett ställe som måste vara rätt, men han var inte där. Vi snurrade runt ett tag och var på väg därifrån när en M3 E46 svänger upp på gården med en glad prick i som frågar vem vi söker, och det var vår räddare som just kom ifrån ett pass på nordslingan! thumbs up
Helt underbart, han letar upp en bättre begagnad multirem och vi åker och hämtar upp Toffes M3, planen är att bogsera den med Evon och jag skulle agera lots/moraliskt stöd.
Jag hade fullt upp med kameran och kände att jag nästan hade gjort mitt när "jag" hade löst så de skulle få bilarna lagade. Så jag dokumenterade och kom med glada tillrop när de nuffade runt bilen och kopplade bogserlinan. Just som vi skulle ge oss iväg så står plötsligt Evon med huven öppen, jag har ingen aning om vad de gjorde, men jag tyckte det var hysteriskt kul!










När vi kommer tillbaka till verkstaden tar han emot oss med öppna armar, det märks att han fattade tycke för den fina och lite udda M3:an, däremot var han inte lika imponerad av Evon "This is not built for the Nordschleife, it's too weak." var en av fraserna som uttrycktes innan jag lämnade grabbarna för att passa på att åka ett par varv.








Första varvet var lugnt, lite mer trafik, men inte så det störde. Sedan gasade jag något mer på andra varvet, men banan var fortfarande helt obekant och det glappade fint i framvagnen vid högre hastigheter så det blev lugnt. 9:19 tog jag mig runt på.

Efter det möttes vi upp allihop i Adenau för att käka, bilarna var fixade så efter en snabb lunch så skulle vi tillbaka och köra mera sen. Eftersom Mickes tjej heter Juulia (uttalas typ Jolia) så var valet av restaurang enkelt, det fanns ett ställe som hette Giulia.
Svenskar som vi var, och dessutom på semester så skulle vi sitta ute. Efter en stunds kikande på menyn beställde jag en Pizza Spaghetti med Diesel (Spezi) till. Det var en pizza med spaghetti och köttfärssås på och drickan var cola och fanta blandat. Skumma namn och kombinationer, men fullt ät- och drickbart. Inget fantastiskt men man blev mätt! thumbs up
Mitt i denna kulinariska upplevelse så började det spöregna, vi kröp in under ett rejält parasoll och jag tog beslutet att byta till gatdäck istället för mina hårda Kumho V70A medans de andra gjorde upp med meken.

Vi tog oss runt ett försiktigt varv, med många släpp och kast och konstaterade att det var totalt okörbart i blötan, det hade slutat regna så vi avvaktade att det skulle torka upp. Vid ett tillfälle lyckades vi fastna på samma bild, så den var bara att köpa loss!



Och det torkade upp ganska bra. När det var skapligt torrt så körde jag ett varv efter Micke och filmade. Sedan var Toffes varv slut, så han åkte med mig ett varv när det var torrt och på gatdäck. Jag kände att de däcken räckte gott för min del när jag inte kunde banan, vi körde på 9:47. Och sedan ett lugnt varv efter det och snackade mest skit. Sedan var mina varv slut. 9:19 blev snabbaste.
Micke var tveksam till om bilen ville vara med så mycket mer så Toffe fick ett par av hans varv, jag passade på att åka med och det var intressant, men rätt snart blev jag åksjuk. Det var bara att bita ihop, jag ville inte förstöra varvet. Det blev 9:22 på gatdäck. Sedan åkte vi ett lugnt varv och då gav åksjukan med sig.

Dagen avslutades i vanlig ordning...




2015-06-22 Måndag, Hemresa
Hemresan lite kort, vi stog på lite bättre på hemvägen och det flöt på riktigt fint, allt från lite stau till 180 och bilen drog inte mer än 0,9. Lite bättre drag i den tyska soppan...

Travel-Pussy anyone?


Lite trötta, men ett glatt gäng på väg hemåt!






På bilen framför, som såg lite onödigt fräck ut stod det "www.polizei-hamburg.de" på nummerskyltshållaren


Småsliten Mikael



Hemma efter slutfört förvärv!


Det känns riktigt bra och det blir garanterat fler gånger!
Nu är det hejdlöst sent så det blir ingen korrekturläsning...


_________________
BMW M3 3,0 -94
Volvo C70 T5 -98
Mazda MX-5 -01
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Niklas Rosell
Stenungsund





Här sedan: 22 Maj 2006
Inlägg: 1433
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Jul 2015 09:48     Citera

2015-06-24
Eftersom det var dags för Kinnekulle igen redan på fredag så hade jag tagit ledigt för att kunna få ordning på bilen om det skulle behövas, eller bara ta det lugnt och ha det gott. Knappast troligt.

Men det behövde skruvas, eftersom inre styrleden som var kass fortfarande inte var bytt så var den orolig i högre farter. Eftersom jag tröttnat lite på krånglet med framvagnen skaffade jag två nya kompletta styrstag och bytte.



Det blev även lite tid över för dekaltrim, nu sitter första dekalen där, hoppas inte det spårar ur sen.



2015-06-25
Efter sista ombyggnaden av återledningen av vevhusventilationen har jag fortsatt haft lite oljeläckage. Knappt något alls längre, men jag vill att det ska vara ordning på det innan jag sätter en catchtank eller ytterligare oljecyklon.
Jag tog bort insuget och slangarna. Det första jag såg var att de var kladdiga från hälften och neråt och mycket riktigt var där en trasig slang. Skönt när man hittar något konkret direkt!





Återigen hjulinställning, och inte för sista gången den närmsta tiden heller.


Framvagnen var ordning på nu och den blev riktigt inställd, förutom att jag behöver lägga någon bricka mellan för att få till lite mer camber. Jag har tänkt köra på ca 3,5 grader camber men är inte säker på att hjulen går fritt från fjäderbenen, det kan behövas en aning mer spacer.
Men däremot stötte vi på patrull när bakvagnen skulle justeras. VB satt skruven väldigt hårt och drog med sig bussningen, så det var kört att justera den sidan. HB har någon vänlig själ svetsat fast justeringen, det ser lite skumt ut, som om det sitter en vanlig skruv och ingen excenter.



Vänster bak hade skaplig toe från början men lite mycket camber. Toejusteringen satt ganska mitt i spannet så det verkar bra.
Däremot blev jag lite bekymrad över om något är krokigt höger bak, där var det för mycket toe in och hyfsad camber, jag backar eventuellt av lite till 2,5 grader camber. Bekymret var att toejusteringen var bottnad så det går inte att få mindre toe in, det kanske minskar något om jag justerar cambern och det hade säkert hjälpt att höja bilen lite, men det går inte att höja bilen mer bak med de korta dämparna från compacten som jag redan förlängt med distanser. Det vore lite att maskera ett fel också så jag börjar med att byta camberstag och bussningar. Jag hoppas trötta bussningar kan få det att hänga lite så toe sticker iväg.



Så det blev att åka till Kinnekulle med lite taskig bakvagn, men det var som en helt annan bil med framvagnen inställd och nu var det riktigt bra känsla i styrningen! thumbs up

2015-06-26
Kinnekulle med Autotech
Det var relativt mycket bilar, en hel del nybörjare och ingen passindelning så vi tog det lite lugnt och socialiserade i depån medans de andra fick köra av sig lite. Det var en hel del gamla och nya bekanta, jag åkte upp med GTIDave och AL. Vi kör ganska jämnt och jagar sub-minuten parallellt, jag önskar de lycka och välgång men jag hade inte blivit ledsen om jag var först att komma ner på 59:or.
Det var aldrig direkt trångt på banan pga mycket bilar, däremot så blev det få fria varv pga nybörjare som körde lugnt och lite oberäkneligt i kurvorna och en del hade bra mos i maskineriet och gasade på rakan så man inte kom om där heller. Jag har full förståelse för det (förutom gasandet på rakan när man är långsam resten av varvet), vi är alla nybörjare i början men jag saknade passindelning, det blir en jäkla skillnad på flytet och man kör inte 100% av dagen ändå.

Jag lånar in lite bilder som Gummisko tagit för att liva upp inlägget lite. Jag själv missade helt att fota.









Det blev lite fler fria varv emellanåt och framåt eftermiddagen började det gå fort, på det absolut sista varvet jag kunde köra eftersom soppan var slut så satte jag 1:00.89! Nu hägrar verkligen sub-minuten!


_________________
BMW M3 3,0 -94
Volvo C70 T5 -98
Mazda MX-5 -01
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Niklas Rosell
Stenungsund





Här sedan: 22 Maj 2006
Inlägg: 1433
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Aug 2015 08:48     Citera

2015-06-28 Vårgårda, Sprintrace 1 SVKG
Knixiga konbanor är en favorit, men där blir extra tydligt att jag behöver ny styrväxel då jag får ta omtag med 3,0-ans progressiva styrväxel.
Det var en salig blandning och många trevliga kärror på plats, bland annat denna manliga tingest som knappt fick plats mellan konorna. Men det var kul att se och höra framfarten och den såg ut att ligga betydligt bättre på banan än de flesta gamla jänkejärn.



Jag åkte på hårda Kumho V70A 245:or och körningen utlöpte väl. Det var en relativt svår bana och jämnt i toppen. Körningen är indelad i tre klasser enligt Roadsportreglementet, så jag hamnar i snabbaste klassen A, där gränsen går vid 5,2 kg/hk eftersom jag lättat bilen en del. Jag placerade mig som tvåa mellan två Super Seven med trevliga och duktiga chaufförer som såg riktigt snabba ut när de for fram mellan konorna, så det var riktigt kul!



Efteråt åkte jag och Johnny med sin Speedster och skulle fika på ett lite speciellt fik utanför Alingsås, vi missade detaljen att det var söndag och stängt bara. De har en gammal spårvagn i trädgården som man kan fika i och allt är hembakt, ekologiskt osv. Men det var en höjdare när vi var där förra året så det får bli återbesök en annan gång.







Vi ställde oss också på vågen utanför gasklockan, ingen aning om noggrannheten, men med kvarts tank och knappt 90 kg förare så visade den 1400 kg. Det skulle innebära ca 4,9 kg/hk. Men jag får nog jobba lite på vikten, jag tror minimum är 3,2 kg/hk och dit är det ju en bit...



2015-07-08 Dörrsidor
Jag fick ärva Marcus S gamla dörrsidor som en gång suttit i hans tidigare 318is, de satt klockrent men tyvärr får jag leva med att jag har en annan typ av elhissmotor så där sitter det inte lika bra. De gamla vägde 3 kg/st och de nya 1,5 kg/st så det blev en hygglig viktbesparing.



Det var ett bra tillfälle att inviga min nya fina blindnitmuttertång, kanonsmidigt för att skruva fast lite av varje i tunnplåt.



2015-07-18 Emmaboda SS med Jon
Då var det dags att ta revansch eftersom det regnade bort tidigare i våras när jag var där, denna gången var det betydligt bättre väder, lite regn på morgon kvisten men vi fick många torra varv. Snabbast för dagen var denna vassa Honda som tog sig runt på sjukt snabba 1:22,23 på R-däck!



Sedan var det en riktig pärla där och körde också, M3E30-kitad, kanonfint byggd och med en S50 under huven. Den gick riktigt bra och körde på fina 1:26,60.



Själv körde jag på 1:27,17 vilket jag är mer än nöjd med då jag överträffade mitt fegt satta mål på 1:30 med hästlängder!
Lite skumt var att jag hade ett hemskt gnisslande från en frambroms när de blev varma, efter ett par varv och ABS:en började arbeta så jag fick väldigt lite bromsverkan.

Jon hade ordnat finfina grillspett med vildsvin och fläskkarre och till det potatissallad och grönsallad så vi blev riktigt bortskämda. Det känns som att det hela eskalerade redan den dagen Mäcen tog med grillkrydda till Emmaboda.


2015-07-20 Diff
Nu var det äntligen semester och började det bli dags att ta tag i att sälja compacten, så jag rev ner diffklumpen och hängde upp en annan lamelldiff på min gamle compis. Den hade en 3,73-diff med extra lamell i som jag tänkte ta innehållet ifrån och flytta till M3:an under vintern när jag går över hela bakvagnen. Compacten är såld och jag ser fram emot våren med ny, hetsigare utväxling!


2015-07-23 Pedaler
Jag har stört mig lite på att inte ha någon riktig gaspedal, den har blivit avbruten någon gång i tiden och blivit ersatt med en liten hängande konstig sak. Så nu fick jag i en riktig och fick även monterat Schmiedmann-pedalerna som jag fick med bilen på det och det blev riktigt trevligt grepp.

Resterna av gamla gaspedalen






Att bli fortsättad...


_________________
BMW M3 3,0 -94
Volvo C70 T5 -98
Mazda MX-5 -01
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Niklas Rosell
Stenungsund





Här sedan: 22 Maj 2006
Inlägg: 1433
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Aug 2015 16:23     Citera

2015-07-27 LMS Knutstorp
Dags för den årliga körningen med LMS på Knutan som jag varit med på några år nu, denna gången regnade det bort fullkomligt. Jag hade tänkt köra slut mina hårda Kumhos så det var inte mycket mönster kvar heller. Eftersom det inte skulle regna enligt prognosen packade jag inte med några andra däck heller. Men det var fel, det var sjöblött och det blev några varv som inte kändes behagliga någonstans. Så jag hängde mer i depån och snackade förutom med gamla bekanta bland annat med Nicoracing och Bolero, kul att ses och spana in bilarna!

Lewan hade tagit ett par riktigt läckra bilder som jag tänkte köpa loss ett par i högupplöst men inte fått tummen ur än. Får nog göra det innan han rensar.






2015-08-01 Stora Holm, Sprintrace 2 SVKG
Vi körde en liknande bana här förra året och det jag saknade då var mer effekt, så nu med nya bilen blev det en höjdare. Det var en tät strid i toppen och en stund i sluttampen låg jag först, tills Arne Nyman med sin Rush R1 klämde till med en tid som var en dryg sekund snabbare. Så jag fick nöja mig med en andraplats igen. Nu ligger jag delad etta totalt.

Det är en salig blandning med bilar på plats vid de här tillfällena, riktigt skoj!









2015-08-09 Kinalister
Efter att ha tappat dörrlisten på förardörren upprepade tillfällen så köpte jag ett Kina/Taiwan kit med sidolister för ett hyfsat pris. De ser bra ut, sitter bra och dessutom saknar de all form av metall så de är något lättare, listen på förardörren väger 315 g, mot originalets 510 g. Jag skulle tippa på att man sparar ett kilo på att byta alla.


2015-08-15 och 16 CAR Kinnekulle
I jakten på 59:an så kände jag att det fick bli ett tillfälle till på Kullen innan hösten, Marcus S, David och jag skulle köra på söndagen. För att komma i stämning åkte jag dit på lördagen och kikade på bankörningen och CAR Challenge. Det var skönt att lasta av och komma på plats i lugn och ro. När körningarna var slut för dagen åkte jag till vandrarhemmet och David anslöt lite senare. Vi hade hamnat på Nils Tolsgårdens B&B, det var ett riktigt trevligt ställe med fina omgivningar och sköna sängar, så det kan rekommenderas.






Det var mycket bra arrangerat med bra flyt i passbytena, jag gillar passindelning så det inte är allt för stora skillnader i hastighet och rutin. Men man kunde undra vad vissa enstaka gjorde i snabbaste passet när man fastnade ett par meter bakom samma bil i ett par varv och inte vågade köra om pga körningen.

Det blev lite frustration en stund över att inte få några fria varv, men det ordnade sig sedan på eftermiddagen, främst på sista passet då det var open pit sista 45 minuterna, det riktigt fritt på banan och då satte jag 6 st 1:00-tider varav snabbaste var 1:00,66. Det var hyfsad motvind på rakan så topphastigheten blev 5 km/h lägre trots lättare bil än sist och lite smalare däck. Det jag gjorde för att kapa tid var att hålla högre fart under bron och över lag attackera kurvorna i högre fart, jag har bromsat för mycket kom vi fram till då Marcus S och jag jämförde loggar.

Jag har bara 5 Hz-puck så det är inte helt tillförlitligt, jag tror toppar och dalar blir galna ibland men förändringen är ganska tydlig mot mitt tidigare snabbaste varv på 1:00,89.


Jag har fortfarande några kurvor, kvarnen och sista innan start-och-målrakan bland annat där jag jobbar på att få med mig mer fart. Sedan finns det tid överallt att hitta.

Högsta hastighet under bron vid en snabb koll är nu några varv på 168 km/h och då tycker jag det börjar kännas fort, jag får börja känna mig bekväm med det innan jag ökar ytterligare.

Denna gången åkte jag på PFC 08 fram och XP8:or bak, det känns betydligt bättre för min del än PFC 11 fram och PFC 08 bak som jag åkte på tidigare och då bromsade det för mycket bak.


Jag har nog hunnit med något mer sen sist jag skrev, får klura på det.


Nu har jag just köpt hus så det blir fokus på det och den kommande flytten och troligen en paus från rejsa och rejsandet. Får fullfölja de sista sprintracen bara eftersom jag ligger bra till. (Och det är sjukt kul!)


_________________
BMW M3 3,0 -94
Volvo C70 T5 -98
Mazda MX-5 -01
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Niklas Rosell
Stenungsund





Här sedan: 22 Maj 2006
Inlägg: 1433
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Sep 2015 19:24     Citera

Och så bra gick det där med att hålla igen på körandet...
Jag vet inte hur det gick till, men rätt vad det var hade jag anmält mig till Kinnekulle igen. Opel Club Sweden anordnade körningen idag.
Eftersom mitt släp var utdömt pga rostig axel fick jag köra upp och byta däck på plats, efter det och besiktningen var avklarad så drog det ihop sig till förarmöte. Jag blev lite bekymrad över antalet bilar, ca 70 st. Och ingen passindelning.

När körningen drog igång så stog jag flaggvakt första passet och konstaterade att det inte var mer än drygt 15 bilar ute samtidigt och såg helt ok ut på banan. När mitt flaggvaktspass var slut var det bara att linea upp och ge sig ut och känna på det, idag åkte jag på 235-40/17 Kumho V70A Medium och gav mit ut på 1,65 kalltryck. Det var kallt i luften och kändes ganska halt. Fingrarna var fortfarande lite domnade efter flagvaktspasset och det släppte inte på hela körpasset. Man är inte van vid kyla än så här års.
Körningen kändes bra och precis mot slutet av passet fick jag ett fritt varv och satte 1:01.17, jag brukar vara trög i starten och inte komma ner såpass bra i tid som 0,5 s från PB, så det bådade gott!
Vartefter dagen gick så gick det också fortare och fortare, det var mycket bra disciplin på banan, det visades mycket hänsyn och jag fastnade aldrig bakom någon som inte släppte om, max ett par kurvor senare.
När jag senare satte 1:00.07 på ett bra och fritt varv precis efter lunch kände jag att 59:an fanns där. Ett par pass senare fick jag ett par fria varv, och då satt den! 59.93!


Se videon på Youtube i HD >


_________________
BMW M3 3,0 -94
Volvo C70 T5 -98
Mazda MX-5 -01


Senast ändrad av Niklas Rosell, 13 Sep 2015 20:32, ändrad totalt 2 gånger
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Ulf Sanden
Höganäs





Här sedan: 01 Dec 2011
Inlägg: 985
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Sep 2015 19:33     Citera

Grattis till nytt pb !!! Och bruten minut!

Denna bana har jag lite att öva på till nästa år !

Kanske man kan få lite tips då?


_________________
Ulf Sanden
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Marcus S
Jönköping





Här sedan: 02 Mar 2006
Inlägg: 2913
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Sep 2015 19:34     Citera

Grattis!
Måste kännas gött. Nu kan du dra dig tillbaka och pyssla med nya kåken


_________________
M @r cus S v e nning son
Banbil :
Barnbil : VW Passat tdi 4M -13
Byggbil : VW Caddy Alltrack -16
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GTIDave
Kungsbacka





Här sedan: 29 Jul 2007
Inlägg: 707
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Sep 2015 19:35     Citera

Grymt kört och GRATTIS thumbs up Känns gott att rulla in bilen för vinterförvaring med en 59:a i bagaget antar jag?


_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96

Tack till Spacer.se och Oljemagasinet.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
NicoRacing
Helsingborg





Här sedan: 18 Mar 2006
Inlägg: 557
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Sep 2015 19:53     Citera

Grattis till ditt nya pb! Kul att se lite uppdateringar från dig. Hoppas nu allt kommet i ordning och att du hinner fixa lite med bilen till 2016! Mvh


_________________
Nicodemus Nilsson

BMW M3 E46 SMG2 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Mattias Redebratt
Vårgårda





Här sedan: 13 Aug 2004
Inlägg: 248
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Sep 2015 20:29     Citera

thumbs up Bra kört Niklas, det känns gött o spräcka minuten!!!


_________________
Mattias Redebratt
E46 M3
Kinnekulle:59,34
Falkenberg: 51,62
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
M|cke F@.gner
Jönköping





Här sedan: 04 Dec 2002
Inlägg: 2508
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Sep 2015 20:34     Citera

Perfekt avslutning på Kinnekulle med nytt PB och subminut thumbs up


_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
AL
Göteborg





Här sedan: 21 Mar 2006
Inlägg: 1244
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Sep 2015 20:43     Citera

Snyggt!

Ser stabilt ut på filmen. Tur att du masade dig upp thumbs up


_________________
Alexander Wilborg

Z3 M Coupe x 2
M5 e39
X5 e53
V70N 2.5T
V70II 2.4D
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklas Rosell
Stenungsund





Här sedan: 22 Maj 2006
Inlägg: 1433
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Sep 2015 05:16     Re: Citera

Uffe24 skrev:
Grattis till nytt pb !!! Och bruten minut!

Denna bana har jag lite att öva på till nästa år !

Kanske man kan få lite tips då?

Tack!
Det är nog lite av ett sjukdomstillstånd när man åker dit sju dagar på en säsong. Men den är väldigt rolig och även om jag kört där mycket så finns det en del tid kvar att putsa. Det är klart jag kommer med tips om jag kan. thumbs up

Marcus S skrev:
Grattis!
Måste kännas gött. Nu kan du dra dig tillbaka och pyssla med nya kåken

Tack!
Absolut, en grym avslutning på säsongen. Nu kan jag fokusera på annat!

GTIDave skrev:
Grymt kört och GRATTIS thumbs up Känns gott att rulla in bilen för vinterförvaring med en 59:a i bagaget antar jag?

Stort tack! Det känns helt underbart!
Vi får jaga vidare nästa år, min bil kanske blir tyngre rentav när jag fått i helbur...

NicoRacing skrev:
Grattis till ditt nya pb! Kul att se lite uppdateringar från dig. Hoppas nu allt kommet i ordning och att du hinner fixa lite med bilen till 2016! Mvh

Tackar! Jodå, det känns bra med det mesta nu. Har en hel del mindre saker och ett par större jag tänkte få gjort i vinter, men får se hur långt jag kommer. Kul att du gått loss lite på din bil med! thumbs up

Mattias Redebratt skrev:
thumbs up Bra kört Niklas, det känns gött o spräcka minuten!!!

Tackar! Den känslan har du i färskt minne!

Micke Fagner skrev:
Perfekt avslutning på Kinnekulle med nytt PB och subminut thumbs up

Ja det kunde inte bli mycket bättre, nu kan jag checka av både subminuten och Nordschleife på hinklistan efter den här säsongen!

AL skrev:
Snyggt!

Ser stabilt ut på filmen. Tur att du masade dig upp thumbs up

Tack!

Det var det värt alla gånger! thumbs up


_________________
BMW M3 3,0 -94
Volvo C70 T5 -98
Mazda MX-5 -01
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Figgz
Göteborg





Här sedan: 16 Dec 2002
Inlägg: 5202
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Sep 2015 05:31     Citera

thumbs up
Grattis Niklas, riktigt bra kört!


_________________
Fredrik Boivie

Kör numera Opel Speedster #0004 på bana
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Norden
Gnosjö





Här sedan: 26 Aug 2003
Inlägg: 379
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Sep 2015 05:51     Citera

Gratulerar! Skön känsla när man klarar av ett mål


_________________
Mattias Nordenström
www.peansweden.com
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3,0 -94 *Vilar sig i form...*
tråden läst  
39387 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3, 4  Nästa>>

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.388 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec