Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Saleen S281sc -07, sommarbil med lite lek på bana.
3 besök senaste veckan (655 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Carpimp
Falun

Här sen Okt 2005

Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Nov 2019 16:25     Saleen S281sc -07, sommarbil med lite lek på bana. Citera

Hej.

Jag har en gammal Saleen, men det är ju egentligen bara en förädlad Mustang från 2007.
Jag köpte den förra hösten och körde en kort tid med den och fick sen oljud i kompressorn. Sen plockade jag ner den och lackade om den till att se ut som "Barricade" från filmen Transformers som kom ut 2007.
Men i samma veva monterades nya stötdämpare (justerbara KONI) runt om, samt sänkfjädrar. Så uppgraderade jag bromsarna fram till 380mm skivor med 6 kolvsok från en 2017 Mustang GT. Bakbromsarna ska uppgraderas till GT500 bromsar nu i vinter.
Kompressorn har uppgraderats till en Kenne Bell 2,6l, och även om jag haft min beskärda den med krångel från allt med kompressormatningen nu så börjar det väl på att ska ordna upp sig.
Nu är tanken att jag ska köra på lite bankörningar nästa sommar.
Jag kan väl inte direkt säga att jag är nån expert, men jag har i alla fall kört på bana med flertalet olika bilar. Men jag tycker det ska bli superkul att för första gången (för min del) köra en hyggligt motorstark bil med stel axel på bana.
Innan nån hinner kommentera färgen på fälgarna på en av bilderna så var jag bara tvungen att plastidippa fälgarna skrikgröna, mest för att jävlas lite med några jag känner. Till nästa säsong så är dom svarta som dom ska vara.

Är det nån annan här som har kört den gamla S197 mustangen (2005-2009, sen kom faceliften och hängde med till 2014) på bana och kan ge några tips på nåt jag ska tänka på? Kanske om jag ska ställa hjulvinklarna på nåt speciellt sätt eller liknande?

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Saleen S281sc -07, sommarbil med lite lek på bana.
3 besök senaste veckan (655 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>