Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata -92
<<   1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25   >>
16 besök idag (148381 totalt)
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Tackar, Janne! Klart du måste vara med nästa gång. Mustangen lär trivas fint med detta!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Claes Haglund skrev:
Nu har det långa och tråkiga arbetet att redigera alla filmer man gjort under sommaren börjat. Jag börjar med den tokroligaste sammankomsten, Gymkhanan med SVKG den 11:e juli. Massor av däckstjut, handbromsvändningar och varvstopp och för min del slutade det hela med en slitbana som flög all världens väg. Tokroligt! Hoppas det kommer en fortsättning nästa säsong!

[youtube]https://youtu.be/gS8-Hm-5xyY[/y outube]

[youtube]https://youtu.be/z6d57oHB2r8[/yo utube]

[youtube]https://youtu.be/IecxL2zPT78[/you tube]


Fan... måste ju snart flytta söderut ju

_________________
Magnus Thomé
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190



Magnus Thomé skrev:
Claes Haglund skrev:
Nu har det långa och tråkiga arbetet att redigera alla filmer man gjort under sommaren börjat. Jag börjar med den tokroligaste sammankomsten, Gymkhanan med SVKG den 11:e juli. Massor av däckstjut, handbromsvändningar och varvstopp och för min del slutade det hela med en slitbana som flög all världens väg. Tokroligt! Hoppas det kommer en fortsättning nästa säsong!

[youtube]https://youtu.be/gS8-Hm-5xyY[/y outube]

[youtube]https://youtu.be/z6d57oHB2r8[/yo utube]

[youtube]https://youtu.be/IecxL2zPT78[/you tube]


Fan... måste ju snart flytta söderut ju


du är så välkommen!

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
carl.josefsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Claes Haglund skrev:
Nu har det långa och tråkiga arbetet att redigera alla filmer man gjort under sommaren börjat. Jag börjar med den tokroligaste sammankomsten, Gymkhanan med SVKG den 11:e juli. Massor av däckstjut, handbromsvändningar och varvstopp och för min del slutade det hela med en slitbana som flög all världens väg. Tokroligt! Hoppas det kommer en fortsättning nästa säsong!

[youtube]https://youtu.be/gS8-Hm-5xyY[/y outube]

[youtube]https://youtu.be/z6d57oHB2r8[/yo utube]

[youtube]https://youtu.be/IecxL2zPT78[/you tube]


Fan... måste ju snart flytta söderut ju


du är så välkommen!


Ja, Magnus, det där är en no-brainer. Du kommer vara i gott sällskap med andra väl påställda fyrhjulsdrivna rökmaskiner. Jag säger till inför nästa Gymkhana!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Sådär! Vi har snidat ihop lite bromssköldar med uttag för 2,5" kylslang som passar till alla Miata NA/NB/NBFL både med och utan ABS om man inte har byggt om alldeles för mycket. Gör underverk för uthållighet och slitstyrka! De passade fint på mina 1.6-bromsar, passar fint med mina nuvarande 1.8 Sport-bromsar och även med Wilwood-ok. Om någon tycker att de skulle behöva en uppsättning, så skicka ett PM.





_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Bilen lever! Den är påställd och det som skulle göras under vintern har gjorts. Det hela avslutades med en ombyggnation av avgassystemet som hängde lite för långt ner på mitten för att få plats med förstärkningarna. Allt som allt gissar jag att bilen nu gått upp 30 kilo i vikt under vintern...

I morgon är det konbana! Hoppas det inte trillar av alltför många grejer.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Det hör väl till vanligheterna att gå upp lite över vintern
Vi ses i morrn!

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Axly skrev:
Det hör väl till vanligheterna att gå upp lite över vintern
Vi ses i morrn!


Ja, och bilen börjar ju bli till åren. Inte mer än rätt att tillåta viss viktuppgång under vintern.

Ses i morgon!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Claes Haglund skrev:
Bilen lever! Den är påställd och det som skulle göras under vintern har gjorts. Det hela avslutades med en ombyggnation av avgassystemet som hängde lite för långt ner på mitten för att få plats med förstärkningarna. Allt som allt gissar jag att bilen nu gått upp 30 kilo i vikt under vintern...

I morgon är det konbana! Hoppas det inte trillar av alltför många grejer.

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489



Claes Haglund skrev:
Allt som allt gissar jag att bilen nu gått upp 30 kilo i vikt under vintern...

I morgon är det konbana! Hoppas det inte trillar av alltför många grejer.


Äsch, ökat marktryck är bara bra för varvtiderna i konbana

Ses imorgon

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Lycka till imorgon, ser ju ut som att vädergudarna är med er!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Tack för alla lyckönskningar! Just nu känns konbana fjärran. Vi har två cm snö på marken här på höjderna, fast vädertjänsten säger att det ska vara 9 grader i eftermiddag.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 823



Bor 10min från konbanan. Här är sol å barmark. :-)

_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
bmw_ixen skrev:
Bor 10min från konbanan. Här är sol å barmark. :-)


Skönt att höra! Solen har kommit fram här också och det börjar torka på uppfarten. Fortfarande fullt med snö på gräsmattan dock, men där ska man ju inte köra sportbil!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Claes Haglund skrev:
bmw_ixen skrev:
Bor 10min från konbanan. Här är sol å barmark. :-)


Skönt att höra! Solen har kommit fram här också och det börjar torka på uppfarten. Fortfarande fullt med snö på gräsmattan dock, men där ska man ju inte köra sportbil!

Helt rätt! Sol i Göteborg med

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Sol och torrt norr om Vårgårda med, vi har inte ens fått nån snö här, bara regn.
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Säsongen har kickstartat ordentligt. Efter konbanan för två veckor sedan har det varit åka på Falkenbergs motorbana i förra veckan och i morgon blir det Kinnekulle. På Falkenberg gick det ungefär lika fort som förra året fast det var betydligt svårare att få temp i däcken, så något var väl rätt och äntligen har bilen börjat understyra! Inte för att jag gillar understyrning, men hur jag än har skruvat tidigare så har bilen överstyrt. Därför är tanken att försöka labba fram bättre balans på Kullen. Återkommer!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Claes Haglund skrev:
Säsongen har kickstartat ordentligt. Efter konbanan för två veckor sedan har det varit åka på Falkenbergs motorbana i förra veckan och i morgon blir det Kinnekulle. På Falkenberg gick det ungefär lika fort som förra året fast det var betydligt svårare att få temp i däcken, så något var väl rätt och äntligen har bilen börjat understyra! Inte för att jag gillar understyrning, men hur jag än har skruvat tidigare så har bilen överstyrt. Därför är tanken att försöka labba fram bättre balans på Kullen. Återkommer!

Vad har du för diff i den?

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
dvorak skrev:
Claes Haglund skrev:
Säsongen har kickstartat ordentligt. Efter konbanan för två veckor sedan har det varit åka på Falkenbergs motorbana i förra veckan och i morgon blir det Kinnekulle. På Falkenberg gick det ungefär lika fort som förra året fast det var betydligt svårare att få temp i däcken, så något var väl rätt och äntligen har bilen börjat understyra! Inte för att jag gillar understyrning, men hur jag än har skruvat tidigare så har bilen överstyrt. Därför är tanken att försöka labba fram bättre balans på Kullen. Återkommer!

Vad har du för diff i den?


Torsendiff från en Miata -99. Den kan naturligtvis påverka balansen och gör nog bilen mer överstyrd i långa farter (chikanen efter långa rakan på Falkenberg), men jag är inte säker på hur mycket den påverkar i högre farter.

Hur går dina tankar?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Efter Kullen-uppdatering:
Nja, det var väl en sådärupplevelse. Jag har tidigare haft svårt att komma överens med Kullen. Konstigt, då banan på pappret passar bilen perfekt. Hur som helst fick jag tre pass i torrt och tiderna sjönk hela tiden och jag började hitta lite flyt. Sedan kom regnet och med hårda Kumho som var svåra att få temp i redan innan regnet blev det väldigt halt. Inte nog med det, bilen kändes oförutsägbar och lurig, något jag inte känt tidigare. Min lilla bil och jag brukar komma väldigt bra överens, men inte denna gången. Efter två pass i regnet plockade jag ihop och åkte hem med sammanbiten min, tänkandes att det är bättre att bryta nu än att pressa så jag får slut på talang och det blir dyrt. Vädret blev visserligen bättre, men jag hade tappat humöret.

Igår skruvade jag isär bilen och kikade om det var något uppenbart konstigt, men inget direkt. Ska smörja upp framoken lite och ska justera chassiet lite till, men jag har inga uppslag. Dock är det långt till nästa körning, så jag har tid att smälta intrycken lite ytterligare och lägga pannan i djupa veck och allt sånt där. Sedan är det väl bara på det igen.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Kalla Kumho i blött är en skräckupplevelse som inte har nåt som helst med bilens skick eller inställningar att göra.
Att du lyckades hålla dig från hårda saker, och att du gav upp i tid får du se som en seger thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata -92
<<   1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25   >>
16 besök idag (148381 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande