Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1718 besök totalt |
Starthjälp med Li-Ion kraftkälla?
Tyvärr satsade jag på ett snäpp för litet (men lätt! ![]() Tänkte kanske komplettera upp med en modern starthjälp i form av en Li-Ion-booster men önskar tips på om det är någon som har erfarenhet av något bra alternativ. Det får också gärna vara en modell som inte exploderar vid laddning eller som spontant sätter eld på bil/garage/hus... ![]() Det är den här typen jag tänker på: http://www.cnet.com/news/pocket-size _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
_________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
Precis, och det jag önskar är någon med erfarenhet alternativt kunskap för att kunna bedöma en sådan booster så jag slipper köpa kina-grisen i säcken..
![]() Har du testat den du länkade till själv? Jag kan inte se något om skyddskretsar för batteriet eller ens en CE-märkning så jag är lite skeptisk till den. _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
Har provat en starthjälp ifrån Antigravity batteries och den fungerar iaf utmärkt. Kruxet är dock att anledningen till att du drar ur batteriet kommer att vara att generatorn slutar fungera, det löser du inte med en starthjälp.
Om batteriet sakta drar ut när bilen inte används kan du lika gärna ha en underhållsladdare. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1718 besök totalt |