Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
KW Clubsport vs. camberplattor till Megane 3 RS
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (11222 totalt)
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Tack för tipset.
Nu hade jag tur och det gick på garantin.

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



Inte speciellt "nästan gratis" när det är ett kit per ok. Tycker jag. Hade något kit för £25 GBP någonstans vill jag minnas (för båda sidor), men jag orkar inte minnas.

I övrigt... Hos vem då, Wiklundh? Rejmes?

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Hos Helmia.

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Meantek skrev:
Inte speciellt "nästan gratis" när det är ett kit per ok. Tycker jag. Hade något kit för £25 GBP någonstans vill jag minnas (för båda sidor), men jag orkar inte minnas.

I övrigt... Hos vem då, Wiklundh? Rejmes?

en 5 hunka tycker inte jag är så farligt ,men det är klart bromsar man slut på dom lite då och då blir det ju dyrt.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Behöver tips om dammskydden till främre bromsoken. Om jag skaffar de där tätningarna som det länkats till här, hur pass arbetsamt är det att montera dem? Måste bromsoken rivas isär, med total luftning av hela bromssystemet som följd? Eller hur monterar man tätningarna?

Vad med er som har hyggligt nya bilar med garanti - någon som fått Renault att ta kostnaden för nya ok (eller renoverade)? Vad är deras argument för att inte byta - att man på något viss skulle ha missbrukat bilen (genom att ha kört den på bana)? Det är ju i så fall ett underligt argument för en bil som Renault själva marknadsför som just att trackday-vapen. Och ännu konstigare med tanke på att Renault Nordic bjuder in oss RS-förare till egna trackdays.

_________________
Per Brugge
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Jag fick mina damasker fram bytta på garantin.
Det var renoverade ok som jag fick.
(Renault byter inte damaskerna själva, allt jobb görs på brembo)

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



Jaha så vill man få dem bytta så blir man utan bil i flera dagar?! Typiskt.

_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Nejdå.
De beställer först renoverade ok från brembo så de har det på hyllan när man ska byta och sedan skickas ens egna ok till brembo och renoveras som någon annan får.

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Hur övertygade du Renaults ÅF om behovet av att beställa hem renoverade ok? Räckte det med att maila bilder, eller var du tvungen att köra in bilen på verkstad för inspektion och verifierande av fel?

_________________
Per Brugge
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
En sak till. Var köper ni era ORIGINAL Renault bromsbelägg, och ungefär vad brukar ni betala?

Jag hittade busbilliga belägg bak på någon av de här tyska internetbutikerna ( www.bildelaronline24.se eller något liknande, www.skruvat.se brukar också funka bra). De har belägg från en massa tillverkare, jag köpte dem från Brembo.

Dock har jag inte hittat de riktiga original-original, alltså exakt samma som sitter på bilen nu (och som suttit på sedan ny). Det är i mitt fall Ferodo med beteckningen 139(124). Ferodo känns instinktivt mest racemässigt (de har riktigt bra racebelägg) och hade gärna kört på dem. Men hittar dem inte, i vart fall inte på nätet. Är det någon som hittat dessa (eller andra bra belägg)?

Kanske är det så lätt som att bara stövla in hos närmsate Renault-handlare och köpa belägg. Någon som har uingefärliga priser? Någon som vet vilka exakta belägg man får från Renault?

_________________
Per Brugge
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Beamer skrev:
Hur övertygade du Renaults ÅF om behovet av att beställa hem renoverade ok? Räckte det med att maila bilder, eller var du tvungen att köra in bilen på verkstad för inspektion och verifierande av fel?


Jag fick köra in bilen på verkstaden så kollade de.

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Om man är medlem på ClioSport.net (säkert samma för Megane Sport.net) kan man köpa original delar löjligt billigt från Renault Wolverhampton. Ca 15-20% lägre pris än K-tec racing, som i sin tur är grymt mycket billigare än i Sverige.

http://www.cliosport.net/forums/renault-wolverhampton-parts.197/

Med medlemskapet kan du också handla till 10% rabatt på DeamonTweeks där man kan köpa Ferodo belägg till bra priser.

Ska jag rekommendera något belägg är DSUNO det ni ska ha, helt grymma!

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
CZ
Stockholm
Här sen Jul 2012
Inlägg: 210



Slitaget på utsidan känner jag igen. Mégane Trophyn som gick som "taxibil" hela dagen på Gelleråsen på RS bandagen såg likadan ut på vänster fram.
I det fallet gick ju bilen nonstop hela dagen i princip och jag tror inte man sänkte luftrycket nämnvärt från gattryck så jag tror nog däcken gick väldigt varma.

_________________
Christopher Zell
Citera
RenaultSport
KW Clubsport vs. camberplattor till Megane 3 RS
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (11222 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande