Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Coupe ventilation..?? | 5127 besök totalt |
Jag kom på idag att jag glömt att fixa utsläpp för luften som man tar in i coupen.
Jag har bra inlopp för luften.......men totalt förträngt att luften ska ut också. Var släpprt man ut luften på bästa sätt........ _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
I mitt fall , blir det hålsågen. Finns det några för och nackdelar med att perforera nederkanten på bakrutan med hålsågen..?? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Ja, det var ju inte det enda som var bortkapat på Kadetten |
||||||||
Är det ingen som har några listiga lösninar.
Jag vill inte kapa i sidorutor eller bakruta........om det finns andra lösningar. om jag nu blir tvungen att ta hål i bakrutan.......vad är det för skilnad på över och undertryck i överkant och underkant..??? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Ingen större skulle jag tro, men enbart en gissning.
om du inte vill kapa sönder bakrutan så kanske det går att böja ut den och sätta fast den med distanser så att det blir några cm glipa? Det funkar på Volvon. Möjligen t.o.m. bättre än att enbart kapa en bit av rutan. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Nej det är det som är problemet. Jag har poppnitat rutan i kanten....och sedan byggt en fejkad list med sekaflex........så jag måste borra ovanför listen. Rutorna är bara 2 mm tjocka och det blev jävligt snyggt och rutan är nästan helt utan ojämnheter. Nu är jag rädd för att den tappar formen om jag borrar i den...... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Varför göra hålen i rutan då?, gör ett omvänt luftintag fast längst bak på taket för utsläpp istället.... (fast nu har jag ju inte läst V8 reglerna om det är ok.... ) |
||||||||
Ja...det skulle gå........jag får kolla reglementet. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Gör hål bakom kofångare eller liknande, nätgaller i bakdelen eller något sådant. _________________ Roland Johansson |
||||||||
Fungerar kanske inget vidare om man har brandvägg? _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Nää, men lite fantasi får man ha. Många bilar har ju i underkant på bakrutan luftutsläpp original... _________________ Roland Johansson |
||||||||
Det var inte min mening att klanka ned på ditt förslag, en mycket bra idé. Men ligger tanken i bagaget så skall det ju vara helt tätt mellan kupé och bagage. Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Skruva banåkabil Coupe ventilation..?? | 5127 besök totalt |