Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW e30 m3 replika s62 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 20 besök senaste veckan (38111 totalt) |
Vad är det jag skådar? Jag har ju suttit och kliat mig lite i huvudet angående e39 bakvagn fast på Volvo 240 och hur den skulle kunna fästas i karossen. Har jag förstått det rätt om du byggt en "hjälpram" och sedan kapat ur golv osv för att fästa E39 bakvagnen i e30in? Det kändes spontant som en rätt smart lösning, vad är setupen i övrigt då med bakvagnsinfästningar? Mvh Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Ursäkta sent svar. Ja, det stämmer bra. Något som styvar upp de 4 fästpunkterna. Då vi har bur i bilen så kan man fästa "hjälpramen" både i rambenen och i buren. Det blir mest påfrestning i sidoförflyttningar så svetsa några extra stag i triangel tänk. _________________ Andreas Näsman |
||
Det har hänt lite i vinter men tyvärr inte nog mycket.
Vi har iaf fäst upp bakvagnen och gjort nya fjäderbenstorn till e39 ben. Mycket att tänka på men vi gjorde så gott vi kunde. Vi tog i lite extra och använde oss av 3 mm plåt till tornen, bilen blir väl relativt lätt ändå. För att va helt säkra så åkte vi till däckhandlaren och gjorde en hjulinställning, skönt att få bekräftat att allt var rakt och att det blir 2 hjulspår i snön ist för 4:a. Vi har inte riktigt bestämt hur vi fortsätter, men det lutar åt att montera bromsar och att få igång motorn med nytt styrsystem. Därefter demonterar vi allt för att helsvetsa och måla. Dock skönt att den står på hjul igen. _________________ Andreas Näsman |
||
Det har inte hänt mycket sen senast men en bra milstolpe är ju riktiga bromsar.
Då det är beprövat så föll det på Porsche 996 4-kolvsok fram och bak med 330 skivor. Vet någon om det finns adapters bolton innan vi skickar in mallarna för fräsning _________________ Andreas Näsman |
||
En fundering vi har är ju grenrör eller extraktorgrenrör. Original är ju inte så bra och passar inte heller längre.
Vi har ju monterat en BMW s62b50 motor i en e30 kaross. Vissa använder ju BMW x5 grenrör och bygger om... Dessa verkar dock svåra att få tag på. Men vi skulle vilja gå "all in" med ett extraktorgrenrör men inser ju att det kan bli ganska kostsamt då det blir special... Finns det någon eller någon som känner någon som skulle vara intresserad att göra detta på "sidan om" så kanske vi kommer lite billigare undan..? Eller någon kanske har ett passande grenrör liggandes? _________________ Bo Berglund |
||
Nu är det mesta i speciallösningar gjorda
Dags att gå in i en ny fas: * helsvetsa * finish * bränsleledningar * bromsledningar Har någon tips på bränsleledningar och fästen (leverantörer) till detta så uppskattas det, alu/rostfritt/storlek? fästen? _________________ Andreas Näsman |
||
Några bilder så att man ser att projektet lever.
Vi bygger avgassystem så det blir inte så roliga bilder under byggandet av systemet, vi kan uppdatera när det är klart istället. Det blir 2x2,5" rostfritt med v-band, x-pipe och 2 slutdämpare och katalysatorer från m5:n, förberett med ersättningsrör. Glasfibern är från ACM och består av: Dörrar Tak C-stolpe Baklucka Huv Skärmar Sidokjolar Stötfångare fram/bak Instrumentpanel Någon som vet om man får ha glasfibertak om man skulle prova att sfro-besikta den? _________________ Andreas Näsman |
||
Jag reggade min e46 med FIA fullbur och kolfibertak. Dock har ju e46an det på en originalbil (CSL) så det kanske underlättade. Tror dock inte vi diskuterade det när det begav sig ändå...
//AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + 1ME82 + iD4 Sodi DD2 |
||
Jag hade kolfiber på min SFRO reggade E30 "back in the day" _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW e30 m3 replika s62 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 20 besök senaste veckan (38111 totalt) |