Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Gotland Ring | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 156 besök senaste veckan (12900 totalt) |
Äsch så farligt var det inte. Det handlar bara om att sikta rätt i blindo och sedan be för att axeltapparna på spindlarna håller.
Det är lite väl agressivt och skall jämnas till framöver enligt banägaren i somras. Anledningen till att knycken blev som den blev är dåligt markarbete enligt utsago. Men banan är grymt bra, riktigt kul att Alec lyckats driva igenom utbyggnaden. 👍 _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Se "hoppet" som en kurva eller ett hinder bara. Sakta ner om du inte vill hoppa sönder bilen...
På vissa räserbanor kan man ju vinna tid på att göra den kortare men då riskerar man också att bilen går sönder _________________ Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster*** Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com |
||
Visst är Gotland ring ball nu med nya slingan ,det som slog mig när vi var där på en körning 7,3km arrangerad av Banan själva .
1 inget varningssystem på banan, det hängdes ut en flagga på norrslingans depåutfart.( dvs 1 flagga på 7,3 km) 2 ingen rescue bil eller tal om släckmöjligheter.( brinner man upp får man skylla sig själv) 3 Norrslingans asfalt behöver göras om då den är snorhal i regn ( förutom delen som asfalterades pga vindkrsftsverket) 4 fortfarande finns inga depå "garage " eller något regnskydd efter 19år . Man skriver på en friskrivning att man får skylla sig själv om något händer, skulle man köra av och fastna så är det typ shithappens ,för det finns ju inget som helst räddning eller övervakning av banan. Banan är inte byggd för andra besökare än dom som kör och knappt dom. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
Du ska väl fortfarande ha mobilen med dig när du kör så du inte blir kvarglömd i en sandfålla (dvs larma själv, om det finns täckning överallt).
|
||
|
||
Nya slingan är kanonkul. Säkerheten är kanske inte riktigt på den nivå den skulle kunna vara. Men det kommer nog. Hoppet är också måhända lite väl aggresivt. Men det går att kompensera för med gaspedalen. Helt bisarra hopp med Påssarna ovan. Undrar hur bilarna mådde efteråt?
I övrigt är Sydslingan kanon! Den gamla delen däremot äter bara framdäck. Iaf på min bil. Däcken får aldrig vila. Synd för sträckningen är egentligen rolig. _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
Japp ,du måste ju dessutom kunna klara av att göra det. Om någon snurrat efter hoppet och det kommer en porsche efter som ser den bilen när man är 20cm uppe i luften ,då hade det varit bra med gulflaggsvarning runt banan och lite översikt. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
Läge för kameror och lampor runt banan.
Behöver inte dra iväg i kostnad egentligen. Typ meshnätverk och solceller/LiPo om de inte har varit förutseende o dra kabel längs banan. Tillräckligt bra kameror kostar inga pengar idag. _________________ Magnus Thomé |
||
Det är ju inte bara nån tusenlapp per kamera när den sitter uppe och fungerar, och sen är det ju Traxa eller liknande som behövs för att se nåt, och då rasslar det iväg. Om man inte tänker sig en mobilapp som ska visa flaggorna i bilarna. Återigen, viljan... |
||
Har nog kört runt 500 varv på nya slingan, fruktansvärt rolig. Vill man flyga så går det, men de som gör det har nog inte tänkt att ha sina bilar särskilt länge. Snabbast går det om du bara precis lättar, känns då helt ofarligt.
Klart alla vill att allt skall bli tipptopp på banan, nu är det nog så att vi får vara ytterst glada att nya slingan blev av och att asfalten är på plats. För resten krävs ännu mer pengar, som kanske idag inte finns. Själv hoppas jag på att de får snurr och kan klassa banan men då krävs nog lite mer investeringar. Ljungbyhed har ju stcc, borde gå att få till klassning för detta på GR också. Det bästa alla kan göra om ni vill ha investeringar gjorda på GR är att åka dit och köra. _________________ jonas Blom |
||
Till i år har flera curbs förlängts , guppen på långa "rakan" tagits bort (tyvärr) och krönet innan inbromsningen inför chikanen sänkts med 30cm. Hörde prat om att "hoppet" skulle mildras framåt för att få den godkänd för tävling.
_________________ jonas Blom |
||
Ska dit med Corvette klubben nästa helg 3-6Juni , det där hoppet kommer ta död på vagnen om man inte håller igen , var finns hoppet någonstans på nya delen ?
Kommer knappt in på tomten hemma utan skrap på fronten så kanske får höja fronten lite till 😱 _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
Det låter ju jätte bra om dom planat till lång rakan för jag vågade inte köra fortare än 230 för att det var så hoppigt och jag var riktigt besviken på hur ojämn den var, för både hoppig och kurva på rakan blir ingen bra combo i höga farter. Hoppet gjorde jag också som du att man släpper av gasen innan så slipper man flyga och skada bilen. Men det skulle ju vara bra om dom fixar till den så man kan hålla fullt utan att lätta. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Rakan var inte såå farlig, men lite onödigt guppig kanske.
Gick fint att åka 255 på GPS där med Cupchassi men glöm 300 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Dom har haft en som varit uppe i 280 ,vet dock inte om det var före eller efter justering _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
Viktigare att hålla hög kurvhastighet. Min gt4 på slicks gör 239 på rakan, håller då stumt över krönet och bromsar strax efter. En 992 gt3 gör drygt 260 på rakan, ger bara 0,5s skillnad. Att däremot hålla 110 genom schikanen istället för 100 ger 1s med efterföljande parti.
_________________ jonas Blom |
||
Allmänt banåkaforum Gotland Ring | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 156 besök senaste veckan (12900 totalt) |