Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Corvette C6 Z06 2007 GT3-dödare? | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 11 besök senaste veckan (29946 totalt) |
Med Trumps annonserande att han ställer upp i nästa presidentval och min kärlek till serien Yellowstone så kunde jag inte motstå när denna dök upp på rejsa. Nu gällde det att gå all in.
Schutzstaffel-Bubblan är såld, Screaming eagle har landat! Z06 vettarna har alltid legat mig lite varmt om hjärtan, även om jag har vissa reservationer för overall byggkvalitet samt inredningen. Konstruktionsmässigt är denna bil bra, mycket stadigt byggd konstruktion. Sportbil från början Breda däck fram o bak Dubbla a-armar runtom Stora bromsar Bra aero Stor motor med 800+ na potential Etc etc Andreas som haft bilen innan har uppgraderat i princip allting, och kört timeattack med den. Jag kommer att försöka ta hand om bilen och fortsätta utveckla den, förhoppningsvis kan denn bil bli minst lika snabb som en GT3 RS är min förhoppning. Spec och bilder är snott rakt av från Andreas garagetsida! https://www.garaget.org/?car=162626 Mål med bilen: Sub 22 på Mantorp. Sub 7.00 BTG på ringen. 650 whp ish. Första uppgraderingen blir en ny kam, sen en lite tightare utväxling tror jag! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
||||
WHP _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Men med banor med lite högre vmin än de svenska så är problemet inte lika allvarligt. |
||||
Ja ska det bli nåt mos lär man ha en arg kam på en sugis, det vet vi ju alla. Såhär ser utväxlingen ut original: Nåt sånt här siktar jag på: MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Varför inte en Samsonas direkt, så slipper du två överväxlar (som iofs kan vara trevligt om du ska köra ner till Ringen)?
https://samsonas.com/gearbox/17/ Lättare än original vill jag ha för mig. |
||||
Kul, och lite oväntat Ska bli kul att se hur du upplever den på bana.
Sjukt långa växlar orginal, måste kännas lite märkligt på små svenska banor, blir ju inte många användbara växlar, om det nu är ett problem med den motorn. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Härligt Erik att du skaffat en Corvette. Som du säger det finns mycket att önska med inredningen. Men i övrigt är de välbyggda och enkla.
Lycka till. Snygg färg också _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Ajaj inte bra denna tråden. Har gått o klurat ett tag på o byta ut gubbabilen mot en z06a. De verkar redan original va ganska trevliga på bana vad ja kunnat läsa mig till iaf? Är inredningen så illa som den verkar? Har inte haft möjlighet o åka och klämma på en ännu men på bild så ser ju inte inredningen allt för upphetsande ut.
Ska bli intressant o följa tråden iaf! _________________ Emil Jönsson |
||||
Förstår att du är inne på att byta utväxling, du får inga negativa effekter på körbarheten iom att du har den där 6:an med 0,5 i utväxling ( den hade jag gärna haft som en ren landsvägsväxel ).
Kardanhastigheten ökar men i ditt fall är det väl inget problem. Kul val av bil _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Jag brukar inte studera inredningen så mycket i 270 över Schwedenkreuz 😁 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Det där vore fett, men vet inte om jag är ett fan av serviceintervallerna på seklådor 😊 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Det lilla jag testat hittills var mycket lovande. Ja dem är för långa, och svenska banor är för små 😁 Motorn kommer bli mycket smalare i registret när jag är klar så en alternativ utväxling behövs definitivt. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Tackar tackar! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Det är dem säkert, även om jag alltid vill byta allt.. Den är värre skulle jag säga, men man vänjer sig 😊 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Våra race- och banåkarbilar Corvette C6 Z06 2007 GT3-dödare? | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 11 besök senaste veckan (29946 totalt) |