Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Hjärtformning i förbränningsrum
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (1216 totalt)
Per F
Hässleholm typ
Här sen Mar 2004
Inlägg: 371



RS 1800 skrev:
Ok, jag har två xr3i toppar samt en EFi här. Inga lean burn. Får se vad Erland säger till hösten rörande arbetet med den. Är inte så att du har lite grejer liggandes?

Per F skrev:
Kolla på utformningen av oljekanalerna. Fyrkantig gjutning på grupp A och Lean.
Jag har några toppar liggande Så jag ska ta en titt på mina också.

Kollade på en ca 84 xr3i topp och en 1,4 87-88 leanburn. Samma fyrkantiga gjutning runt oljekanalerna. Så det kunde man inte gå på


Jag har en k-jet motor som jag tror är 1,6, en 1,4 leanburntopp som är från en kokad motor och en gammal xr3i topp. Förutom det så ligger det lite k-jetprylar och nåt insug här. Har inte ägt en CVHbil på 8år. Hos en kompis i Varberg dumpade jag en Fiesta XR2 förgasarmotor för några år sedan. Den står nog kvar. Och han kan nog skiljas från den i såfall.
Men det finns inga roligare delar hos mig.
Jag trodde EFI var leanburn, intressant. Då hade jag alltså inte behövt anstränga mig för att hitta en XR3imotor för 10år sedan. Jaja.

_________________
Per Ferm
Citera
Skruva banåkabil
Hjärtformning i förbränningsrum
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (1216 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande