Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi Evolution 8 MR | << 1, 2 261 besök senaste veckan (4902 totalt) |
Vilka trevliga uppgraderingar - ser riktigt bra ut!
Blev det några bafflar eller liknande i tråget? Vid bankörning med mycket grepp i däcken funkar väl std tråg lite sådär? _________________ Karl Sandler Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan |
||||
vad kallas sån där coating på grenröret som auto-gruppen kör med? såg något inslag om det när en av dom sa att man kan köra med stålborste på det och det sitter ändå
_________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||
Bafflar / accusump är nästa steg, bilarna är lite kinkiga speciellt vid långa högerkurvor då pickupen sitter till vänster i färdriktning, så för nu är det lite extra olja i tråget och hålla tummarna på att bilen inte är tillräckligt snabb för de problemen direkt iaf. Kul att du gillar bilen!😄 _________________ Ludwig Karlsson Hedlin |
||||
Vet faktiskt inte exakt men har för mig AluX eller något i den stilen. Stämmer, blir de skitigt eller liknande kan man gå på med stålborste och göra rent, finishen blir såklart "lenare" då den är väldigt "skrovlig" nu. Sålänge den inte spricker är det bara köra på, och skulle den göra det så går det självklart att blästra av och spruta på nytt. _________________ Ludwig Karlsson Hedlin |
||||
Jag har ett accusump liggande som jag hade på min åtta. Använt max 1h. Hojta till om du är intresserad av att köpa. |
||||
Gelleråsen rapport:
Var nere på gelleråsen igår på TANUs test/mediadag vilket var riktigt bra och lärorikt då vi Gjort om så pass mycket med bilen, vi har både en högre och längre effektkurva vilket har ändrat hela karaktären och körsättet på bilen, förut var det ingenting-njurslag-ingenting kontra nu där Laddet kommer mjukt och fint och håller hela vägen till 7500. Kuriosa om turbon, vi har gått upp i effekt, men ner 8 hekto i laddtryck, snacka om effektivitet! Vi hade dock problem med grepp, han är vass både i Turn-in och exit, men vi har mycket roll, t.ex sista vänstern innan höger till start och mål där han "slår över" innan han sätter sig, labbade lite med både attack och linjer och vi var både långsamma eller på tok för snabbt och ut i gruset en snabbis (någon måste ju kontrollera grusdjupet) I däckväg körde vi AR-1 med 1.7 i kalltryck, ca 2-2.1. Efter värmning. Provade lite olika setuper med dämparna men inget som var spot-on, ÄN. Nu laddar vi om till Kinnekulle i slutet på månaden! _________________ Ludwig Karlsson Hedlin |
||||
Hahah ja det var verkligen blandade resultat där, men har nog en hyffsat god idé inför tävlingsdags i augusti 😄 Men det är ju också en del av inlärningskurvan, man måste prova sig fram och känna efter, sålänge man blir snabbare så är jag nöjd _________________ Ludwig Karlsson Hedlin |
||||
Kul att det lirar.
Tips dock... Kör INTE AR1 under 1,9. Många har knäckt stommen på dem där. Jag fick det tipset av Plato när jag började köra AR1 och har hört det från fler håll. 2,1 varm är däremot klockrent, enl Nankangs motorsportchef (som jag råkade bli FB kompis med en gång ) _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Jo, vi surrade ju om det på knutan i höstas, men när vi gick ut på morgonen (4+) ute så var det mindre grepp än med en dåligt inställd e46 på gamla friktionsdäck i december 🤷🏻♂️ _________________ Ludwig Karlsson Hedlin |
||||
Godkväll,
Här jobbas det vidare med bromskylning inför Kinnekulle, har en rökmaskin i garaget så har kunnat testa mig fram lite och dragit slangarna på lite olika sätt för att se skillnad och föga förvånande var det rakt in ifrån fronten som var bäst, sen hur väl det funkar i verkligheten återstår att se men har svårt att tro att det INTE skulle funka. Luften kommer både in i centrum på skivan och ut genom ventilationen samt ut bakom oket. Har även fått nya 6 punktsbälten på plats så nu saknas bara bågen bak för att dra fast axelremmarna, denna kommer nu i helgen. _________________ Ludwig Karlsson Hedlin |
||||
Joru! Ja det gjorde jag, hade dock massor med problem med tryckrör som inte ville sitta kvar och sen första varvet på kvalet spräckte jag kylet så var den helgen klar.. Målet är under minuten vilket inte känns som några problem. _________________ Ludwig Karlsson Hedlin |
||||
Racerapport Kinnekulle rond 1-2
Händelserik helg minst sagt. Första passet på festdagen ville min nybyggda fina bromskylning fastna i drivaxeln som såklart slet loss allt och vira slangen runt axeln, som tur är finns det inte mycket att slå sönder där, damasken klara sig, likaså bromsslang och ABS kabeln. Väl ute på pass 3-4 börjar vi jobba ner tider, vi var nästan direkt 1 sekund snabbare än förra året men nu med nya stolen i bilen så jag faktiskt sitter fast känner jag hur obalanserat och ojusterat chassit är, bilen understyr, rollar för mycket och är allmänt för mjuk och svampig, vi justerade dämparna och det blev bättre och bättre men fick inte till den där vassa goa känslan när man åker "på räls" Upptäcker även i första högern att min ABS höger fram har sagt upp sig så jag låser hjulet och far vänster men räddar upp och viker in åt höger, lite rally stil sådär. Fortsätter jaga och hittar gränsen för ABSen så det är lugnt för nu. Lördag, tävlingsdag och jag märker tydligt redan nu att däcken sjunger på sista versen vilket jag själv blir förbannad på då jag inte har med mig en uppsättning till, oförberett och dåligt. Inför sista högern innan start och mål säger även vänster fram ABS upp sig så vi låser upp och far av, som tur är bara ut i gruset. Härligt, pulshöjande! Söndag, Kniper en 8:e plats, inte nöjd med varken mig själv eller bilen men som Palmqvist sa under en diskussion på kvällen innan "inte ens F1 stallen är redo och färdiga tävling 1" Sätter en 1:02:1, var bestämd på 59 med hopp om 58 men men, framsteg är alltid framsteg ifrån förra året. Dock fått in en jävla massa varv, körde alla pass förutom 1 och bilen har presterat otroligt bra i drivlina efter vinterns ombyggnation, Nader och Andreas på autogruppen har gjort ett fantastiskt jobb och vi har verkligen hittat ett paket som håller och levererar, bara tanka och åka! Nu väntar chassijustering inför mantorp, nya däck, nu hjulinställning och annat smått och gott, ses där! _________________ Ludwig Karlsson Hedlin |
||||
Ja absolut, all tid i stolen är bra tid för utveckling som förare så jag är nöjd. Mantorp kommer bli en utmaning, enda banan jag inte har kört ett enda varv på, åkt med nallen i en M4 CS men det är nog allt, så det blir studiestuga här hemma framöver så man har någon typ av "koll" iaf.. Sen vet jag inte alls hur king of reglementet diffar, såg förra året att många hade klassat ner den dagen, någon som har koll? _________________ Ludwig Karlsson Hedlin |
||||
Bra kämpat under helgen, perfekt väder med 25c+ för att "förstöra" och överhetta däck som redan är väldigt använda
Hade en liknande upplevelse under helgen så hade förstår verkligen frustration när däcken känns helt döda, med nya däck blir det säkert natt och dag hur bilen känns. Trevligt att träffas och ses under mantorp med nya däck . Ska bli spännande hur de nya Nankang CR-S kommer fungera _________________ Erik Olsson Honda Civic Type R EP3 IG @shoegunner |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi Evolution 8 MR | << 1, 2 261 besök senaste veckan (4902 totalt) |