Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Anglia 101E 1958 | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20 >> 20 besök senaste veckan (31399 totalt) |
Vet inte om det räknas som provkörning, men den har rört sig några meter för egen maskin och blivit ordentligt varmkörd iallafall
Verkar funka bra nu utan baktändningar utan att jag gjort något speciellt drastiskt egentligen Lite småsaker kvar att bocka av på listan innan en ordentlig provkörning |
||||||
Tack för hejaropen
Ja jag tycker den låter bra, återges kanske inte perfekt med mobilkamera men ändå
Tycker det är lite kul att dom släpar i marken, och att det står Anglia på dom. Får se hur länge dom sitter kvar
Den är nog mer raggarbil i den här fasen ändå, ska jag köra aktivt så måste jag lösa sidostöd på stolen för man halkade runt helt hopplöst även med 36hk och fjädring som en båt (bälten vore kanske inte dumt heller ) På sikt skulle jag kunna tänka mig några "retro" sportsolar, enkla bucket seats med eller utan nackstöd. Blir nog fel med en modern race-stol. Inte sett så mycket sånt begagnat dock. |
||||||
Raggarkörning duger gott - jag menade bara mer än 1 meter i garaget!
Jag kör med dessa i min MGB GT och de fungerar hyfsat för lite sportigare körning på allmän väg, har inte haft möjlighet att testa bilen på någon trackday ännu... Stolarna var några billiga retro-stolar liknande dessa: https://lj-automotive.shop/search?ty _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||||
|
||||||
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
dom här har jag handlat av tidigare
https://www.fk-shop.de/sv/Sportsaete cobra har ett som heter cobra cubs i svart o rött 😍😍 me love o det var inte vansinigt dyrt 270 pund _________________ henrik nielsen |
||||||
På tal om stolar så sitter dom numera fast i bilen, plus lite matta på golvet. Ska limma den lite i hörn och sånt bara. Blir förmodligen några universal gummimattor på det om jag hittar något som passar bra.
Sen en obetydlig men ack så viktig detalj, svarvade en adapter så jag kunde montera det gamla tut/blink-centrumet till ratten. Ska väl ge mig på ett försök till framvagnsinställning snart, sen ett luftfilter/luftburk och så börjar vi nog närma oss en riktig provtur sen! |
||||||
bara ett litet tips i om framvagns inställning
har du provad sån här http://www.trackace.co.uk/ jag tycker den är bra, lätt att jobba med o det går snabbt. det tager inte mer än fem minuter så vet man vart man står o kan börja justera jag har haft min i många år _________________ henrik nielsen |
||||||
Jag hade såna här i Escorten och dom var i princip modellanpassade i den: https://www.jula.se/catalog/bil-och-
_________________ Mikko Isotalo Ford Cortina 1965 |
||||||
Gillar luktfria _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||||
En snabb inställning av toe och en färdigställd luftburk och en välbehövlig tvätt så var det dags för provkörning
Gick bra överlag, går fortfarande lite hackigt/misständer vid pådrag men lite/jämn gas går bra. Stannade och vred lite på fördelaren på känn och tyckte det blev bättre men inte helt bra. Annars så gick det bra, den känns stabil och går rakt och fint och stannar till och med. Finns lite att pyssla med men den känns 10 gånger bättre än när jag körde den sist med original-spec Får ta lite bättre bilder/film vid ett annat tillfälle, var lite för uppe i varv |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Anglia 101E 1958 | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20 >> 20 besök senaste veckan (31399 totalt) |