Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Spansk(?!!) bansmiskare! | 3280 besök totalt |
Själv är jag rätt så insnöad på ultralätta byggsatsbilar med mc motorer
Jag råkade på en Spansk firma som bland annat säljer denna modell! http://www.speed-car.com/index3.html Färdig bil (ready to race) med R1 motor kostar 21000euro + spansk moms. Byggsats kostar 5500 euro + moms och som vanligt finns en massa trevliga options Det verkar finnas en entyps serie för modellen! Min obefintliga spanska > hindrar mig från att förstå reglementet eller hitta några uppgifter om prestanda Ett ekonomiskt alternativ till Radical och Westfield XTR2 (eller vad den heter) kanske _________________ //Mattias Gripenland |
||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Lite märklig hjulupphängningsgeometri både fram och bak.
Rollcenter hamnar långt nedanför markplanet. Det hjälper ju inte att sänka bilen så lågt på det sättet, iom. att RC förmodligen sjunker neråt snabbare än CG - vilket innebär att bilen får ökad krängningsvilja ju mer den sänks. Skumt att göra på det sättet? Varför inte bara flytta upp uppfästningspunkterna så bärarmarna är mer horisontella? (märks det att jag börjat läsa Göran Malmbergs väghållningsbok ?) Jag börjar förstå det här med RC och CG nu (har aldrig riktigt fattat förut ). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
A-armarna bak är ju galna. En kortare övre och med mer horisontella armar där den nedre bör vara helt horisontell hade varit klart bättre. Det syns på tävlingsbilden hur taskig cambergain är.
_________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Jag funderar om det inte är så att bilarna tävlar på olika underlag:
"Llanta recambio circuito 168,28 _ + IVA Llanta recambio montana 228.38 _ + IVA Neumáticos seco Dunlop 195,33 _ + IVA Neumáticos mojado Pirelli 195,33 _ + IVA Neumático Montana Avon 185.59 _ + IVA Neumático Montana Avon mojado" bland annat kan man köpa däck för bana och berg, man kanske ska kunna ställa om höjden på dem. Därav de konstiga bärarmsvinklarna osv. Nåja. Jag är ganska haj på spanska men jag hittade ingenting om vikten på dem. Jag får kanske maila dem och fråga. _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||
recambio circuito = Återvunna Racerbana.... dvs vanliga racing-slicks fast regummerade. recambio montana = Återvunna Berg.... dvs regummerade slicks för backtävlingar (stort i spanien på asfaltsvägar) motsvarar rally-slicks. seco Dunlop = Torra Dunlop... dvs Slicks mojado Pirelli = Fuktiga Pirelli ... dvs Regndäck... Både racerbanan och backtävlingen är asfaltsunderlag men i allmänhet är backtävlingarna (och rallysträckor) mycket ojämnare i underlaget så därför behövs en annan konstruktion på sådana däck för att dom ska fungera bra. På backtävlingar (och rallysträckor) så behöver man lite högre markfrigång men inte jättemycket mera.... |
||
Bilder o videos Spansk(?!!) bansmiskare! | 3280 besök totalt |