Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1 | << 1, 2, 3 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63 >> 23 besök idag (325816 totalt) |
Nja, sitter för mycket spöken i den banan, vet inte jag... Ja just det, nää osäker men tror de kom några år senare. Gforce lådorna som Thundercar kör med har ju det. Min låda är ju föregångare till G4fa:n. baseras ju oxå på T10. Verkar som Gforce gjorde drevsatserna till både Rankin och senare TEX. Klart stöddigare med hanscuffsen men , jag tror det här håller för mig.. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
HAHA! precis vad han sa oxå! säkert ett par, tre hundra häst till, och is med😅 _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
Vad kul. Den ser ut som min Tex 101 låda.
Min Rankine har en förstärkning i mitten mellan 2:an och 3:an som kallas handcuffs. Lager på båda axlarna med stöd mellan. Andrews som gjorde Rankine lådorna finns kvar:https://www.andrewsproducts.com/racing-transmissions-drivetrain Erland _________________ Erland Cox |
||||||
Om det nu är nån som tror att det inte finns fäste på isen.... _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Kul med ny låda. Men kommer nog att låta mer än motorn.
Hur är ängden på nya vs. gamla lådan? Passar kardarn eller behöver den justeras? _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||
Men vad alla hänger upp sig på att den kanske låter Det är ju rakskuret i bakaxeln med, tjuter bra. kanske det tar ut varandra? Det passar exakt, det år samma yttermått på gränssnitten. Bara själva huset som är "bulligare". Har hängt dit lådan i bilen idag! passar perfekt! Dock lyften upptagen av pappas rod så blev att ta den underfrån på golvet. Det omgjorda spakstället passade bra med, skönt. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
ljud:
det är ju inte direkt en pendlarbil, och visst kommer det låta annorlunda, men själv tycker jag snarare att det kan bli ett plus. Rakskuret tjut kanske inte är så behagligt att sitta i, men det låter ju fantastiskt coolt Jag är bara så himla glad att du kommit förbi (hoppas vi) steget med lådproblem _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
den skarpsynte noterar garagehjul i bak, skitfula men håller luft och rullar.. Lådan monterad i bilen, allt väsentligt passade.. var tvungen rulla ut och starta och prova lägga i några växlar. Ösregn och allt . men jodå, inge problem. Vill minnas det ev borde klonka/smälla till lite när en växel läggs i stillastående? ingående axel, bottenstock, och drev snurrar men dogringar och utgående axel är stilla.. Men helt tyst, och växelspaken bara gled i. Bara förbereda för provkörning. Det är Spvm race i helgen, gelleråsen. men får nog hoppa, det har varit dyr semester .. kanske blir att trösta sig med en provkörning på sviestad på söndag ist _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
på väg till gelleråsen. körning med Tracklife idag . Ska bli kul!
hoppas på torrt men rengmackorna är med. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
Var i onsdags på Tracklife:s trackday på gelleråsen
Var ju grymt nyfiken på den nya lådan! Upp tidigt, stack 5 hemifrån, och landade till 8,20 och förarmöte 8.45. Hann gå och få den frukostpåsen som ingick i anmälningsavgiften, trevligt👍 Bra väder, lätt mulet men ok temp 16-17 grader. Hade anmält mig i grupp " racing", antog det var för typ vagnbokbilar blandat, lite snopen blev jag dock när det bara var jag och en nästan original långlopp saab 93 i gruppen. Alla andra värstingbilar gick i "snabba" gruppen. Fattade inte riktigt men vi hade banan gör oss själva. Kollade lite däcktryck innan körning och gav mig ut! Försökte växla " stöddigt" de första växlingar, använde kopplingen. Men kändes bara konstigt, efter nåt varv gjorde jag som vanligt. Fantastisk känsla, växlarna bara klonkar i! Och utväxlingen, oj! Jag lät den lite segare 3.60 sitta kvar i bakaxeln inför denna körning. Den utväxlingen var alldeles för seg på gelleråsen med gamla lådan. man kom liksom inte ur kurvorna. Här är tvåan helt perfekt, trean ligger 1000 rpm efter och sen fyran ytterligare 1000rpm. Otroligt skön känsla! Riktigt tätstegat! Och vad fort det går att växla, inga synkar som skall stämma.. Ljudet? nää, inget som jag reagera på, möjligen hör jag ett liksom ett ytterligare vinande på det redan befintliga från bakaxeln, som lite olika frekvens. Det var ingen som hörde nåt utanför bilen iallafall. Hann tre pass på förmiddagen! Bara njöt! Bilen gick som en dröm. Rejäl ratttost bakom ratten dock, bromsar konstant för tidigt.. följ med ett varv! Vid elvasnåret kom det regn så vi passade på att luncha. Bra käk! fläskarre med stekt potatis! Trevlig lunch med familjen som anslutit! Det regnade på gansk rejält en stund, men hade regndäck med och tänkte jag skulle testa lite i regn oxå. Precis när jag skulle köra ner till passet rödflaggades banan. Trodde först det var pga regnet, men såg sen en gatbil kört av. En fin nyare Porsche hade tryckt in nosen, trist. Inga personskador dock. De hade trailat till banan så de kom hem. Fick avvakta till nästa pass 45 minuter senare, men hade slutat regna och börjat torka upp så blev bara några varv. Dock började bilen bete sig konstig, misstände efter 4000rpm. misstänkte såklart vatten/fukt nånstans så bara öppna upp Hittade dock inget direkt fel, blåste rent allt med tryckluft men samma fel fortfarande. Misstänkte tändspolen, skruvade loss den och la den på den fortfarande varma motorn. Tog en fika och skruvade senare tillbaka spolen. Då funkade bilen igen! Satsade på att köra "Open pit" kl 1600. Körde tiotalet varv, kul att jaga Legendsbilar men förarna är dåliga på att använda backspeglarna, var lite väl nära två gånger så slog av och körde in i depå. Lastade och åkte hem. Känns bra att bilen är hel igen. Fantastisk kul att köra! Bara njuter när det funkar! _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
Härligt Björn! Vad glad jag blir
Och att det funkade så bra trots att crewchiefen inte var med denna gång Måste som du skrev varit en härlig känsla att lådan med nya utväxlingar passade så bra. Härligt _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 |
||||||
Varför har du inte gjort detta tidigare? ...
Gött när bilen får de delar den förtjänar och det bara blir rätt. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1 | << 1, 2, 3 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63 >> 23 besök idag (325816 totalt) |