Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Opel Pickord. | 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 >> 16 besök senaste veckan (25927 totalt) |
Jaha.
Min Subaru Pickup fick mycket nerslag på rost i Onsdags så jag började snegla lite på blocket efter nått substitut. Och så hittade jag den här pärlan.. Jag kallar den Opel Pickord. 2.3 liters Diesel. Vad ska jag göra med den?.. Vet inte. Men jag vill höja flaket så det hamnar i linje med höjden på motorhuven. Då ser den bättre ut i paint i alla fall. |
||||
Är det ram hela vägen fram eller går bakramen över i karossen (sannolikt är den väl sammanfogad med bottenplattan som ju var det dyra på denna tiden)? Jag tänkte rostmässigt kanske det är en intressant svag punkt där de punktat fast bakramen. Ja trägrindar och stepsideflak (dubbelmontage)? Eller vi kanske inte ska gå ner i designträsket runt A-traktorer. |
||||
Precis samma tanke jag har. Flaket måste linjerna med huven annars ser det ut som man klistrat ihop 2 bilar. Har inte inspekterat så noga men i flaket så är det en "Rörram" av fyrkantsprofil som är svetsad i bottenplattan och i flakets sidor. Ska lossa mer på golvet och titta.. Det finns kanske möjlighet att triangulera =D Den har gått igenom SFRO och är reggad som en pickup och den skulle aldrig bli en A traktor enligt byggaren. |
||||
Kompisen har den stilen på sin S10a. Förövrigt den bilen vi hämtade Pickorden med. Men någon stal hans replika gevär som han hade bak så nu har han täljt ut en "Emil Bössa" och skruvat fast istället |
||||
Genom att höja linjen på dörren också så blir det lite mindre udda, bara att tejpa listen kan nog ändra saker.
Men detta blir nog lite mycket, lite för "tjock". Hmm, en stripe från framskärm till flak kan ju kanske tvinga in det till en linje |
||||
Koolt åk! Jag håller till viss del med när det gäller flakhöjden men tycker att du ska vara försiktig med att höja det för mycket. Känns som att den ser nättare ut bak med mindre flak. Blir den för hög ser den klumpig ut.
Jag tycker nog det ser bättre ut när flaket förljer dörrens höjd.. Kan du inte sänka huven så får du äta kakan och spara den Den borde bli övermotoriserad, vore den inte fint med en holden v8 I? _________________ Karl Vestgöte |
||||
Hmm.
Svårt det där. Jag gillar mer när den är lite tjock i baken än när flaket ligger i linje med dörren. Funderae på hur det blir om man sätter en överliggare i trä på? |
||||
Jag var tvungen att använda mina Paintskills och testa. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Eller göra en two-tone-lackering. Forsätt flakets linje framåt, via den kromade listen och sedan vidare från listen drar du el linje fram till blinkersen. Sen lackar du allt ovan den linjen i en annan färg, inklusive tak och huv
_________________ Christoffer Persson |
||||
Jag tror den blir rätt bra med låga kanter och enhetlig färg. Lite Chevy Luv-stuk.
Möjligen lägga på rails på sidorna för att höja kanterna och även ha som förankringspunkter. Att bara höja flaket ser nog inte så bra ut. Och att ge sig på dörrarna är nog större jobb än vad det ger vinst. _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||
Ptja.
Jag och lilleman grejade lite igår. Hittills har jag spenderat all tid på att demontera extrautrustning av elektronik som inte finns längre. Nu har jag kommit så långt att allt fungerar utom att säkring 3 smäller så fort man sätter på positionsljus. Säkring 3 går till Motorrumslampa, instrumentljus och nummerplåtsbelysning. Batteriet har jag flyttat fram igen från sin position under flaket. Kabeln var skarvar halvvägs medelst dubbelthalvslag. |
||||
Ja det stämmer bra det =) |
||||
Hittat det sista... Nåja. Elfelet.
Säkring 3 brann för att motorumsbelysningen sladd satt kopplad på jorden på Vindrutetorkarmotorn. Nu låter ju det rätt lätt att hitta men min bil har ingen motorrumslampa och denna sladd satt gömd under plasten som sitter ovanför torkarna. Jag har mer eller mindre rivit hela elsystemet Vänster positionsljus fungerade men drevs av höger positionsljus. Lite knepigt kan tyckas. Rev bort allt extra och började mäta. Spänning till säkring. Check. Spänning ut till kabel. Check. Spänning fram till lampa Nä. Mäter om och fastar på spänning ut till kabel. Tar ut säkring och den är hel.. Eller. Nä. Den ser hel ut, men är trasig. Byter den och allt fungerar igen. Imorgon kommer polaren hit igen och tar med sig ett storpack med säkringar från Biltema för jag har verkligen gjort slut på alla jag har. |
||||
Det verkar som dom inte finns längre. Men det är alltid bra att ha ett gäng säkringar liggandes. |
||||
Hittade info så att du kan söka vidare, såna har varit/är guld värda när man felsöker/testar utrustning. https://www.amazon.co.uk/MagiDeal-Pi _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Andra projekttrådar Opel Pickord. | 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 >> 16 besök senaste veckan (25927 totalt) |