Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2003-06-27 Mantorpträff / slalom
<<   1, 2, 3, 4   >>
18298 besök totalt
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Kanon trevligt , Raganars bil var klart tuffast en riktig sleeper . fick pressat mina tider lite men jag vart nog näst sämst isf , lite slitage inte då mina farmdäck var sprillans nya de kan man väl lugnt påstå att de inte är längre

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Jag hade 32.2 som bäst o det var ju närmare er andra än jag trodde!!!

Ger mej lite råg i ryggen och inget i byxan tills nästa gång

Nu blir det inget mera banåka för mej förens på söndag!!!
Gelleråsen med PCS


A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Hej på er

Tack till er alla som hade fixat denna lilla sammankomst. Det var jättekul att få träffa några av er på riktigt som man har sett på forumet även om jag inte är den mest frekventa besökaren. Tack till dig Klas som tipsade mig om detta på MP idag.

Sedan gick det väl ganska bra på slalomen dessutom och det är ju ännu roligare. Tror jag fick 28.2 som bästa tid och jag är ledsen Klas att jag var lite ivrig ibland att rev ner för många koner så du fick springa och röra på dig. Det behöver du ju inte för du är ju redan så pass vältränad.

Lasse

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41677

Forumägare
Forumägare

Fredrik L skrev:
....lite slitage inte då mina farmdäck var sprillans nya de kan man väl lugnt påstå att de inte är längre


Har det slitit just på yttern? Jag har ju mer camber så däcket får bättre förutsättningar att jobba.... men jag kunde inte se något slitage ALLS faktiskt på mina däck trots ett par fullfartsvarv på långa Mantorp som bonus till slalomen.

_________________
Magnus Thomé
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4695



Ragnar skrev:
johann> Ja, du hade lite intressant spårval på sista rundan, hehe

mvh/Ragnar



Jag missade nog de koner som fanns ute i gräset...


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4695



Jag tyckte det gick över förväntan, innan så spekulerade jag på tider runt 33 men insåg ganska snabbt att det gick fortare. Vet inte riktigt vad det beror på men det känns inte som om det går lika fort som när ni andra kör. Kan kanske bero på att bilen häver sig ganska kraftigt att det inte känns speciellt "racigt" när man kör. Men jag lyckades att köra 31.2 två gånger med passagerare.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Lennart Mäkinen skrev:
Precis som på gocarten i måndags så var jag långsammast idag, 35.2 tor jag det var....


Nej, det var jag, 37,6 tog det för mig att köra.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4001



Lennart Mäkinen skrev:
Hur Johan kan köra den så fort som han gör begriper jag inte.

Kan bara hålla med, Johans tider var mycket imponerande! Även Thomas imponerade mkt på mig med sina snabba fwd-tider. Inspiration till att fortsätta öva...

Lennart Mäkinen skrev:

Något jag försökte föreviga var Ragnars lyft av innerhjulet i nån av böjarna, men jag tror inte det lyckades.

Jaså, jag imiterade pinkande hund? Alla tips på hur man får ordning på bakvagnen mottages tacksamt ;-)
Ser fram emot bilder hursomhelst! Troligen fick du väl med fler bilar än jag fick också...

mvh/Ragnar

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Magnus Thomé skrev:
Har det slitit just på yttern? Jag har ju mer camber så däcket får bättre förutsättningar att jobba.... men jag kunde inte se något slitage ALLS faktiskt på mina däck trots ett par fullfartsvarv på långa Mantorp som bonus till slalomen.


Väldigt mycket på kanterna men även rätt duktigt på slitbanan, jag vet inte om det har att göra med att det var helt nya (3 veckor) däck , mycket mönster kvar, så det gick varmt eller nåt.

Hur var bankörningen annars ? , jag hann ju tyvärr inte vara kvar på den

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



ThomasT skrev:
Ragnar skrev:
johann> Ja, du hade lite intressant spårval på sista rundan, hehe

mvh/Ragnar



Jag missade nog de koner som fanns ute i gräset...



Där hade jag iofs parkerat för att resa upp en och annan kon men man kan säga att det gick lite brett innan.
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



johann skrev:
Där hade jag iofs parkerat för att resa upp en och annan kon men man kan säga att det gick lite brett innan.


Erkänn nu Johan!
Du ville testa quattroegenskaperna i den vilda terrängen!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Nisse Classon skrev:
johann skrev:
Där hade jag iofs parkerat för att resa upp en och annan kon men man kan säga att det gick lite brett innan.


Erkänn nu Johan!
Du ville testa quattroegenskaperna i den vilda terrängen!


Inte där men däremot gjorde jag det några gånger vid vändningen.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41677

Forumägare
Forumägare

Ragnar skrev:
...
Jaså, jag imiterade pinkande hund? Alla tips på hur man får ordning på bakvagnen mottages tacksamt ;-)


Tyckte jag såg Thomas köra "pinkande hund" med sin röda Golf han med Det är ju inget fel i sig. Jag lyfter ju i andra änden o kör med bara ett framhjul i vissa situationer. Det funkar det med

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41677

Forumägare
Forumägare

Fredrik L skrev:
Magnus Thomé skrev:
Har det slitit just på yttern? Jag har ju mer camber så däcket får bättre förutsättningar att jobba.... men jag kunde inte se något slitage ALLS faktiskt på mina däck trots ett par fullfartsvarv på långa Mantorp som bonus till slalomen.


Väldigt mycket på kanterna men även rätt duktigt på slitbanan, jag vet inte om det har att göra med att det var helt nya (3 veckor) däck , mycket mönster kvar, så det gick varmt eller nåt.

Hur var bankörningen annars ? , jag hann ju tyvärr inte vara kvar på den


1.
Jag har ju r-däck så...

2.
Först väldigt tråkig kö-körning men på slutet blev det en bunt helt fria fullfartsvarv thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4695



Magnus Thomé skrev:
Tyckte jag såg Thomas köra "pinkande hund" med sin röda Golf han med Det är ju inget fel i sig.



Precis som STCC bilarna!! Det är Racemässigt!!

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4001



ThomasT skrev:
Magnus Thomé skrev:
Tyckte jag såg Thomas köra "pinkande hund" med sin röda Golf han med Det är ju inget fel i sig.



Precis som STCC bilarna!! Det är Racemässigt!!


Tyvärr har inte STCC-bilarna lika breda ställ som jag hade... thumbs down

mvh/Ragnar

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



johann skrev:
Nisse Classon skrev:
johann skrev:


Erkänn nu Johan!
Du ville testa quattroegenskaperna i den vilda terrängen!


Inte där men däremot gjorde jag det några gånger vid vändningen.

Jag fick uppfattningen att Johann trodde han satt i en motorstark M3:a och inte i en 180 hk A4q när han skulle starta. För Johann ville mer än bilen vilket fick till följd att han nästan fick motorstopp ett par gånger i starten.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Lennart Jarmyr skrev:
johann skrev:
Nisse Classon skrev:
johann skrev:


Erkänn nu Johan!
Du ville testa quattroegenskaperna i den vilda terrängen!


Inte där men däremot gjorde jag det några gånger vid vändningen.

Jag fick uppfattningen att Johann trodde han satt i en motorstark M3:a och inte i en 180 hk A4q när han skulle starta. För Johann ville mer än bilen vilket fick till följd att han nästan fick motorstopp ett par gånger i starten.


Trots det var jag inte långsammast.
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Kan bara instämma, en kanondag helt enkelt!! Det gav mersmak kan man säga! hehe thumbs up thumbs up Synd bara att jag inte hade köpt gula konis... Men skoj var det. Favorit i repris snart?

Några varv runt den riktiga banan var ju inte helt fel det heller även om man tog det lite lugnt...

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Ragnar skrev:
Hej igen!

Tog några bilder under dagen, men såhär i efterhand tycker jag att jag borde varit mer aktiv med avtryckarfingret... misstänker att jag körde lite för mycket att hinna fota
Bilderna blev dessutom inget vidare, he he. Konstigt ljus och allmänt suddiga. Jeje, lite bildbevis på att vi varit där iaf!

http://www.mtek.chalmers.se/~burenius/mantorp/

mvh/Ragnar


Där fanns ju tom ett par bilder på mig thumbs up

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14546



Magnus............grejorna hittade till sina rättmätiga ägare...tillslut

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Eftersnack
2003-06-27 Mantorpträff / slalom
<<   1, 2, 3, 4   >>
18298 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande