Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Om hård- och mjukvara för loggning & video Garmin Catalyst - avancerad coachdator - filmfilmfilm... | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 33 besök senaste veckan (6319 totalt) |
https://buy.garmin.com/en-US/US/p/69
Sjukt avancerad verkar det som! Mina testvideos: Vad finns i lådan: https://youtu.be/KO__EOYflEo Torrsimma, gå igenom menyer osv: https://youtu.be/UbLraKy80Z4 Fixa fästet! https://youtu.be/di2LOT9s0Uw Test på Arlanda Test Track, för kort raka! https://youtu.be/t4FwV07BDs4 Test på Tierp Arena, bugg! https://youtu.be/WqSx2ufZ6tc Testad (funkar!) på Sviestad av Janne. För att lyssna på vad coachen faktiskt säger ute på banan: https://youtu.be/20ta7pwTzkw Testad (och funkar!) på Sviestad av mig. För att lyssna på vad coachen faktiskt säger ute på banan: https://youtu.be/baJP7Tg9RX4 Testad på Mantorp och lite åsikter (se till slutet för kommentarer): Bra video jag hittade som visar lite hur den presenterar kördata _________________ Magnus Thomé |
||||
Jag som precis investerat i en ny Gopro. Den här verkar mer avvancerad än RaceNavigator. Finns det något pris?
Edit: såg det nu, 10 sköna alltså. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Ja så det är ju ett snäpp upp men inte "riktig" racingloggingpris å andra sidan. Väldigt speciell inriktning, inte på att logga allt till höger o vänster för att efteråt sitta och försöka förstå massa datakurvor alls. Utan en "tipslåda", en datorcoach. Blir spännande o se hur bra den funkar. Men Ross Bentley har tydligen gett positiva omdömen (någonstans) _________________ Magnus Thomé |
||||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Visst kan du göra det mesta billigare med en mix av grunkor, kunskap och tid. Men det finns definitivt en marknad för att packa ihop det i en totallösning och ta bra betalt för det. Nåt som fungerar likadant varje gång och blir en kompis får extremt mycket mer användning än ett hopkok av saker kräver två synkade personer och rätt månfas för att kunna ge nåt tillbaka. Så vad väntar du på Magnus, polera din däcktempslösning och fila på direktanalys tillsammans med Antti? Tänk att gå från loggrafer som kräver tid till att direkt föreslå camber, tryck, dämpare etc ändringar Men det är ju en magisk balans över att ge förtroende i ihopbakade råd och att anses vara gimmick. Hmm, funderar om denna skulle vara kompatibel med datorfientliga förare som väljer att stanna vid förgasare (eftersom "de inte inte behöver en laptop för att startas"). Jag gjorde ett test med Racechrono i den bilen för länge sen, men det sket sig för att det var för pilligt. Kan detta vara en grunka som "just works"? Tracks:
|
||||
Det finns definitivt en parallell till Michelins Connect app som också ger klara direkta rekommendationer (ja i det fallet snarare order ) om vad du ska göra och inte bara massa data som man måste lista ut saker själv från. Jag gillar upplägget om det fungerar Jag kommer göra en utvärdering av Michelin Connect faktiskt, blir kul att se det parallellt med att kamerorna visar faktiska temperaturer man får när man följer råden
Antti fick en länk till Garmin Catalyst och jag har precis mailat Garmin. Så får vi se. Att Michelins Connect funkar och ger rätt råd är jag övertygad om men det här känns som det behöver undersökas närmare. Men som sagt Ross Bentley var tydligen positiv vilket ju är en signal om något! _________________ Magnus Thomé |
||||
Max, snodde mailet du skickade vidare till mig..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
OM den är så bra så lär ju många vara intresserade och då kan man ju dela på kostnaden mellan kompisarna, så kör man ett pass var med den eller liknande.
Eller köpa och hyra ut ? Men en undran är det bara efteråt man får tips eller pratar den medan man kör och kan säga till vid varje kurva om man ligger fel eller rätt? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Både och vad jag förstått. Titta på tips på skärmen i depån. Få tips pratat ute på banan. _________________ Magnus Thomé |
||||
Fick ändra trådrubriken så ni slutade posta nya trådar om den
Ett testex är på väg hitåt! Extremt nyfiken på vad den klarar av faktiskt Tänkte filma lite på olika banor så man kan höra vad den säger osv. Så får man köra så bra man kan och köra som skit o testa vad den säger då _________________ Magnus Thomé |
||||
Hur hårt kopplad till molnet är denna lösning!
Notering: för en kort tid sedan la allt av för Garmin efter att de blivit hackade, och allt krypterades (backup anyone?). Det fick till följd att Garmin connect, som stödjer alla deras klockor, slutade fungera. Efter ett par veckor kom allt tillbaka, men under den tiden....... Allt var och är cloud beroende. _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
|
||||
Är helt klart en intressant produkt. Börjar ju bli lite aktuellt då min GPS puck börjar bli trött och jag börjar bli lite less på att hålla ihång en gammal androidtelefon bara för loggning. Dessutom ladda kamera och sen synka ihop alltihopa.
3d printa ihop ett snyggt integrerat fäste i en nyare bil skulle ju kunna bli sjukt bra. Gillar att man kan ta loss enheten och använda den i depån. Är smart att den iaf sägs identifiera vilka sektorer som faktiskt skulle kunna gå att kombinera till ett realistiskt idealvarv. Men den lider av samma problem som andra loggers att man bara kan jämföra med sig själv dvs det bygger på att man nån gång har kört så snabbt som det går på just det stället på banan. Säg att man tex fegbromsar på ett ställe på banan dvs karnske 80% av vad som går, då kommer den bara identifiera skillnad mot den bästa inbromsningen. Inte identifiera att bilen faktiskt klarar mer g kraft under inbromsning på andra ställen. Loggers är ju sjukt bra om man har ett riktigt bra referensvarv i samma bil. Var väldigt bra när man körde långlopp och då hade referensvarv satta av en annan och bättre förare än en själv, då såg man att man tex tappade tid i Parisern på differansen mot bästa varvet och kunde göra ändringar. Skulle säkert gå att fixa om man detekterade en g cirkel och sen analyserade differans mot den för att identifera ställen där det borde gå att köra snabbare. Sen karnske det inte går pga odjämnheter eller sämre grepp i asfalten men det är ju en annan sak. Blir kul att se utvärdering av denna, bör ju finnas på plats till nästa sesong. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||
När du konsekvent prickar ditt referensvarv (ner till kurvhastigheter etc) så kan inte denna produkt hjälpa dig.
Men du kan söka anställning som konsekvent testförare, även om din bil kan göras snabbare på ett annat sätt. Det enda tillfälle jag analyserat mig själv så var det högfartarn på Falkenberg, där tre olika sätt gas samma tid i sektorn och samma hastighet ut, men ett sätt var mycket lugnare (mindre på gränsen). Den typen av råd är nog svårt att automatisera, men att detta är det enda fallet jag orkat pussla ihop saker för analys säger ju en del. Den analys som verkligen blir gjord är ju bättre än den överlägsna analysen som aldrig blir utförd. |
||||
Om hård- och mjukvara för loggning & video Garmin Catalyst - avancerad coachdator - filmfilmfilm... | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 33 besök senaste veckan (6319 totalt) |