Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus Exige S240 2010 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 38 besök senaste veckan (14833 totalt) |
När jag beställde takstolar från nässjötakstols fabrik så frågade jag vilken överkapasitetdom hade typ om man kunde lägga något på ett ev loft i takstolarna....nä bara 4 % .. extra beräknat ..så inget loft för grejer eller lyft.. iofs har jag ett loft vid sidan om som skall tåla 350kg/m2.. men ville bara veta.. jag har iofs några glasfiber formar liggande där endå, men det är småvikter...
_________________ Michael Thulesius |
||
Jag har helt aningslöst lagt spånt på takstolarna och fyllt garagevinden med allt som inte får plats i garaget + att jag hängt dit ett innertak med gles och takgips... än så länge har det inte rasat... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Ja brukar allltid ta bort bak clam:n när jag meckar med motor och låda.
Sist jag hade ur motor och låda så tog jag också bort subframe vilket gjorde att man kom åt mycket bättre. Den sitter bara fast med 4 bultar. _________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
||
Nästa gång åker iaf clamen av. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
|
||
Har du kvar bilen? Länge sedan tråden uppdaterades... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Hur svårt ska det behöva vara att hantera en växellåda?? Spenderade själv ett antal timmar att grubbla hur att lyfta i min utan att riskera dö på kuppen . Ivf bra jobbat Dennis
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Tack Edvin! Jag ska aldrig mer klaga över växellådsbyte på miatan! Idag kom iaf växellådan dit till slut - efter mycket jobb. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Tack Ragnar, och lycka till med det kommande jobbet. Nu ska jag ut och ge mig på det bakre motor- (växellåds-)fästet som inte ville "lina upp" igår kväll. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Har glömt uppdatera här så jag hoppar direkt till fredagens körning tillika banpremiär för Lotusen och mig. GRC arrangerade och allt flöt (bokstavligt talat) på bra. Premiär i regn var väl inte optimalt men det gick bra. Mer om intryck senare. Här kommer iaf en bild.
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
på denna bild är det ändå rätt så tort, tyckte det var mest ubåts racing hela dagen _________________ henrik nielsen |
||
Tack Per! Ursäkta att jag missat att svara. Bilen har diffbroms. Mvh Dennis _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Kom på att jag lovat skriva om intrycken från Knutstorp (det har inte blivit någon mer bankörning med Lotusen sedan dess; MSCC KM4 blev det, men med miatan).
Utan någon som helst setup och med gamla R-däck kunde det förstås gå lite hursomhelst, men det gick ganska bra, tycker jag. I ösregnet understyrde det brutalt; det var knappt att jag kom runt i "idioten", men så fort det torkade upp lite fick framhjulen bra tag i banan och bilen blev väldigt lättkörd. Bromsarna från AP tog VÄLDIGT bra! Med originalstol och 3-punktsbälte blev det en intressant upplevelse - inte minst ner i lito... Ut på rakan vågade jag inte gå på gas förrän bil och ratt pekade rakt fram (med miatan är det ju fullt ös redan över bäcken) och då sköt det på rejält. Lika försiktig var jag i slutet av rakan; bromsade redan vid 100 m (182 km/h) och som om jag inte haft ABS (miatan har ju inte det...). Växellådan skötte sig exemplariskt, men ett underligt fenomen visade sig med kopplingen... den är ju ny och lite hårdare än original, men vid fullgasväxling på rakan släppte den kort innan den hämtade sig igen; först trodde jag att jag inte lyft av foten ordentligt men så var det inte... Efter bankörningen har jag lyckats stressa fram samma beteende några ggr och jag vet faktiskt inte var felet ligger. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Lotusen står under dubbla täcken för att skydda den från en rostig miata.
Renoveringen av den miatan gör att det inte blir något mekat med Lotusen i vinter. Till våren ska den nya stolen in och riktiga infästningar fixas för 6-punktsbältet. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Idag får bilen nya oljeslangar (recall).
Den enkla lösningen på mitt problem med att kopplingen inte orkar koppla vid fullgasväxling funkade inte; den fabriksmonterade returstrypningen som kan tas bort är redan borta, så det är väl lik förbaskat jag som klantat mig vid monteringen av den nya kopplingen... fattar bara inte hur? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Våra race- och banåkarbilar Lotus Exige S240 2010 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 38 besök senaste veckan (14833 totalt) |