Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Kadett C 318IS - The norwegian way
<<   1, 2, 3, 4
72 besök senaste veckan (6629 totalt)
Jk95
MOSS(NORWAY)
Här sen Jul 2021
Inlägg: 258


Trådstartare
Långt mellan uppdateringarna, men nu börjar jag närma mig lite skruvande Bilen har ju hamnat i Norge, och här gillas inte alltid modifieringar lika mycket av våran Trafikstyrelse, men eftersom bilen redan gått vägen genom SFRO är inte det något jätteproblem. Dom har däremot gjort en lista på lite smågrejer vad trafiksäkerhet gäller som måste utredas innan reggning, mera om det när jag kommer igång i garaget. Nu står åtminstone bilen i mitt garage!


Bilen på väg ner Norge, passande nog vid Aukrust-museet. Aukrust är mannen bakom den besta racing-filmen någonsin, kan ni gissa?


På plats, och igen är jag tacksam att den är liten. Garaget är ju inte massivt direkt, men jag har en verkstadsbod bak väggen bakanför

Förutom detta har det ju varit lite husgrejer på gång, som det brukar vara. Dom får lite prio just nu under våren, med hopp om att Kadetten får mera kärlek utöver sommaren


För att hålla motivationen uppe har jag kollat upp lite vad som rör sig av motorsport i närheten, och förutom att bo under timmen från Rudskogen har jag Varna under en kvart bort. En riktigt bra gokartbana som förutom detta bjuder på slalom några gånger varje månad, så hit måste jag tillbaka. Jättekul båda att titta på och åka med på

_________________
Johan Kristian Stjern
Norwegian trackday noob
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel Kadett C 318IS - The norwegian way
<<   1, 2, 3, 4
72 besök senaste veckan (6629 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande