Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Däck för banåka Yoko 052 jämfört med 048 | 8 besök senaste veckan (1102 totalt) |
Hur är Yoko 052 jämfört med 048 när det kommer speed, någon som provat under samma förutsättningar?
Andra åsikter i ovan jämförselse? Har läst mig till en del men hittar inget riktigt bra. Mvh. Thomas _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Har inte åkt på 048 men 032 var snabbare och dom har ja åkt på mycket.
Och sen bytade vi till 052 och nästan en sekund snabbare är 052 mot 032 i en bil på 1074kg Bmw med 205/50/16 _________________ Joakim Karaus BMW.n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23940&start=63 |
||
Det är så märkligt, för några år sen så var det både en och annan som tyckte 052 bara var ett halvokej rdäck hastighetsmässigt. Men sista ett/två åren så har folk börjat sätta riktigt bra tider med dom. Förvirrande...
_________________ Magnus Thomé |
||
När diverse enhetsklasser bytte från A048 till A052 när A052 kom så var A052 snabbare med några tiondelar direkt så A052 har bättre prestanda än A048 inget snack om det.
Sen är A052 generellt det däck som körs med av de i toppen i olika serier på R-däck där fabrikatet är fritt och är bland det snabbaste R-däcket man kan köpa om inte snabbast för de som kör lite fler varv. _________________ Fredrik Wiborg |
||
För mig är A048 och A052 som natt och dag. Jag har iofs inte kört båda däck på samma bil men har kört de i liknande förutsättningar.
Jag tyckte verkligen inte om A048 när jag hade min mitsubishi EVO 6a. De tog en bra stund att få upp tempen och framförallt greppet på. De betedde sig som ett klassiskt r-däck: tar en stund att värmas, livsfarliga när kallt och i regnet men jag kände aldrig att de var snabba. Jag ville helst inte köra hem från banan med dom heller. Slitaget var helt okej. Nu kör jag med A052 som mina all-round däck på min Cayman. De ger grepp direkt båda när kallt och i regnet. De fungerar riktigt bra på banan också, dock så blir de överhettade snabbare än A048. De klarar av en del snabba "attackvarv" men sen blir de riktigt hala. A048 kunde jag pressa hårdare längre. A052 slits ganska snabbt. Jag har kört 4 banträffar och mina bakdäck är rätt slitna. Jag kommer köra 2 dagar till på dom innan jag byter bak. Fram ser bättre ut. _________________ Chris Marnoch |
||
Tackar! Låter som 052 är lite likare Cup2. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Jag tror inte ens man kan handla 048 längre?
052 är ett grymt däck, det bästa med det är att det är riktigt snabbt även i (monsun)regn. Jag vet inget bättre i lägre dimensioner. Nackdel. Slits hårt. Efter ca tre timmar får du räkna med att byta. _________________ Joachim Qvarnström |
||
Så är det säkert men jag tänkte mer som jämförelse, 048 har jag erfarenhet av även om den inte är så stor. Men, till 2023 så är dispensen från Michelin slopad i PCSR så det är numera en icke fråga. Tack ändå. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Däck för banåka Yoko 052 jämfört med 048 | 8 besök senaste veckan (1102 totalt) |