Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Ackerman vs anti Ackerman | 6 besök senaste veckan (372 totalt) |
Här ser jag framför mig små hydraulcylindrar på styrarmarna på en gatbil, för att kunna växla mellan Ackerman och anti 😁
Kanske iof bara funkar med slicks och mkt downforce.. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Bara en så simpel sak som helElservo är ju inte riktigt användbart över tid, och då är det fix ackerman och fix toe. Men om den dynamiska ändringen i toe över tid kan styras snabbt och stabilt så kan man ju placera styrväxel lite vart som helst (i längdled). Packningsmotivering, men med elbilar så blir ju det ett mindre problem. Hade det sen kunnat vara enormt mycket snabbare så kunde den dessutom placeras vartsomhelst även i höjdled (bumsteerkorrektion i realtid). Men då kan man ju sätta samma saker på bärarmar för dynamisk camber/caster också. Testingenjörerna kan gå bananas på riktigt |
||
Racetech Ackerman vs anti Ackerman | 6 besök senaste veckan (372 totalt) |