Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Garage Patrick(Kadett4wd) | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18 >> 26 besök senaste veckan (29080 totalt) |
Mockar upp vars grejerna ska sitta inför eldragning.
Det ska dit lite mer grejer på aluplåten, därav styrenheten sitter lite åt sidan. Tändspolarna är temporära, men funkar de så kanske de blir kvar. Insugssliden är klar sånär som på trattarna som ska svarvas vid tillfälle. De blir väldigt korta pga jag sett i simuleringsprogrammet att jag vinner väldigt mycket övervarv. De två andra spridarna ska det också byggas fäste för, de ska spruta rakt in i trattarna. _________________ Patrick Wetterskog |
||
Snyggt byggt!
Har du lagrat slidplattan på nå vis så att den går extremt lätt? Vi byggde ett slidspjäll till pv,n en gång men det hade lust att bli lite "hänggas"! Vi tror det berodde på att det sög fast när man släppte gasen så det blev vanliga spjäll ist. Kanske inte samma fenomen på 2-takt? _________________ Magnus hägglund |
||
Jag har inte lagrat den ännu, testar först.
2takt suger långt från samma undertryck som en 4takt, som bevis på detta har exempevis Keihin FCR för 4takt rullar i trotteln just pga detta fenomen. Men en tvåtakt maskin har bara en trottel som glider metall mot metall. Jag valde en kolfiberslid som går mot aluminium just pga jag vill tro det minskar skärningstendenser. Och med lite tvåtakts olja på den går den riktigt lätt, men får se sen med undertrycket. FCR trottel: Edit: på en överladdad blir det nog än värre, även fast man har en BOV så är det nåt millihekto som trycket på andra sidan också. _________________ Patrick Wetterskog |
||
Detta ska bli kul och följa !
2 Stroke stuffing har ju testat femtielva olika förgasar varianter, med milt sagt blandat resultat. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||
Det är några veckor kvar till uppstart, under tiden micklar jag med rekordhållaren och vinnaren i bänken.
Kanske kanske kör jag nåt pull i helgen för att se var vi är nånstans. Väntar bara reedbladen så jag kan byta. Jag har satt mätprober överallt så det liknar nån hjärtoperation(syns inte på bilden dock) 2x avgastemp 2x mottryckmätare 2x vattentemp 2x bredbandssond _________________ Patrick Wetterskog |
||
Köpte mig en gammal ungdomsdröm igår.
En Husqvarna WR250 1987, när de kom var jag 17år och hade en KTM 125rv (80-81) och suktade efter just en sån här. Tänkte nu som då man är på döhalvan av livet så ska man uppfylla lite ungdomsdrömmar. Tanken är att renovera den lite smått, inte göra den i utställningsskick för jag vill kunna ta ut den i skogen och böka utan att behöva vara rädd om den. Har ni nå grejer liggande i gömmorna så kan en del grejer vara intressant. Ska väl fixa lite lågt hängande frukter först. Sadelöverdrag, bygeln över bakskärmen, elsystem, frambromsen, framlykta(kromet i reflektorn är väck), lite ny gul film på nummerskyltarna, ta väck svarta färgen på bakfjädern. Senare skede ska det väl bytas bakfälg till en i rätt färg, riva ned hela maskin och lacka upp ram och byta slitna bussningar/lager, byta trasig plast etc etc. Och komplettera upp med alla dekaler som ska vara. _________________ Patrick Wetterskog |
||
Cool! Borde vara en av de sista svensktillverkade, tror de flyttade tillverkningen -88 till Italien.
Jag köpte en gammal Husaberg i våras, också mest för att jag drömde om en när de var nya _________________ Rikard Lundberg |
||
Ja 87 är mig veterligen sista officiella svensktillverkade, men 88orna var 87or som bara såldes som 88or.
Troligen för enkeltheten då företaget skulle flyttas. Beställda nytt sadelöverdrag idag som första åtgärd. Sen blir det bygeln över bakskärmen, har bockat lite bockar som jag skarvar ihop(fick inte plats i bockmaskin att göra hela) _________________ Patrick Wetterskog |
||
Det är Lectron downdraft, byggda för den där lutningen, och mer ändå om man vill.
Jag vill ha rakt skott in i vevhuset, då kan man ha lite mindre gasare och vinna lite bredd på registret, mao mer botten och inte förlora nåt på topp. Och kanske även ovanför effektpeaken så drar det lite till. Det sitter en snorkel(dykrör) ned i bränslet inuti flottörhuset för nålen, sen är flottören annorlunda upphängd om jag minns korrekt. Denna går dessutom på Metanol. _________________ Patrick Wetterskog |
||
Oj, då kan det dölja en del otrevlighter inne i motorn om det vill sig illa. Men det är inte många delar jag behöver från en CR, det är typ bara bakhjulet. Och är hojen i övrigt fräsh så är det synd att plocka delar av den. I övrigt så har jag bytt lyktinsats, sadelöverdrag, fixat elsystemet och gått genom öhlinsdämparen, plus lite småsaker som att frambromsen låg på(skitsimpelt fel) De hade skruvat dit bromspumpen lite knasigt så handtaget tog i gasrullen och tillät med det inte att handtaget gick hela vägen bak till viloposition, varav det låg lite tryck kvar i ledningen. Givetvis är den skitig, var ute och motionerade den och mig ett par timmar i Lördags Ropade in ett par 'nya' kylarvingar igår på tradera då dessa är målade och allmänt fula(syns inte på bild så bra) Så om de kommer i veckan så blir det försök till riktning av vänster kylare och allmän genomgång av kylsystemet. Sen blir det inköp av ny nummerplåt/lyktsarg fram, sidokåpor samt 'innerskärm' bak innan jag sätter dit nya dekaler på den. Och givetvis efterlyser jag en bakfälg i okej skick, nån repa är okej, men sprickfri och rund är ett krav. Och jag börjar bli klar med insprutningskonverteringen på racehojen också, all hårdvara finns och bara ett par fästen till sekundära fuelrailen kvar, började bena ut var kablarna skall dras igår, tar lite tid då jag samtidigt snyggar upp våran Mercedes ML350 som ska säljas. Skulle även bromsa den där piaggiotwinnen, men stötte på lite patrull, men kan visa det senare då jag grejar med det. _________________ Patrick Wetterskog |
||
Nu har jag startat racehojen(på bräkleen), så nu vet jag tändningen funkar och att allt är synkat.
Till helgen ska jag koppla upp soppatanken och se om bränslesystemet funkar och jag kan få liv i maskin på e85. Håller på att klippa ihop en film. Huskyn fortsätter jag kosta på lite smått, börjar se respektabel ut. Gått genom kylsystemet och riktat upp kylarna lite så kylarvingarna sitter riktigt. Jag har även köpt stora tanken 3 liter större, inte på bild. Jagar bakfälg i gott skick för fulla muggar. Kastar med en bild på dyngsprätten: _________________ Patrick Wetterskog |
||
Snygg! Finns fälgar t.ex. här. Men kan ju tänkas det blir snyggast att byta både bak och fram om de ska matcha. https://wheelsandparts.se/falgbanor/ _________________ Rikard Lundberg |
||
Yes, jag har kikat där.
Men jag är sån där störig originalfetishist här. Finns ingen fälg i rätt nyans samt rätt utseende hos dem, tyvärr. Ett par excel fälgar blir alldeles för gula/oranga i nyansen. Har sett flertalet husqvarnor med såna och det ser så fel ut. Det otränade ögat är kanske nöjd, men jag skulle slita mitt hår =) Jag försöker ju uppfylla en gammal ungdomsdröm här =) _________________ Patrick Wetterskog |
||
Ja,, det hörs lite lite på filmen.
Men precis då jag ger den lite luft så liksom 'smäller' den upp i varv, blir nån liten extra kabang i piporna liksom. Förut svarade den bra också, men nu liksom är det ett annat ljud. I verkligheten var det ännu mer påtagligt. Det är antagligen det nya korta slidinsuget samt att sprutet har accpump, det har ju inte en tvåtaktsförgasare. Jag vart glatt överraskad att det var inget knussel, den bara gick liksom, som att den var 'original' från fabrik. Så framöver blir det att göra klart tps och lite smått så det blir riktigt, nu blev den en tattar lösning lite snabbt då jag hade lovat migsjälv att den skulle teststartas i helgen som var. Efter det så ska det labbas lite med lustgasen också, ska mappa den lite först såklart. _________________ Patrick Wetterskog |
||
Kul !
Ska bli mycket intressant att se hur den beter sig på last. Och hur Pipan förändrar VE över varvtalet. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||
Andra projekttrådar Garage Patrick(Kadett4wd) | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18 >> 26 besök senaste veckan (29080 totalt) |