Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Maserati MC20 | 4 besök senaste veckan (714 totalt) |
|
||||||
Håller med!
Sen verkar just denna bil lida av sänkt ladd/effekt av ngn anledning.(Se slutet) |
||||||
Väldigt snygg bil, men inte så imponerande tid. 1 sekund långsammare än en M3 CS som har 70 hk mindre och väger 200 kg mer.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||
Mc20in visade sig vara förvånansvärt knubbig,.tog väl hem evos coty dock, så kanske en bättre gatbil än banbil. Ett par sekunder snabbare än m4 comp på cup2 är väl helt okej ändå på rätt mesiga däck(potenza sport). Hade säkerligen gått 10s snabbare eller mer på snabbare däck. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Nja inte för en så sportig bil tycker jag, men visst det är inte långsamt. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Kollade bara statsen snabbt på Wikipedia, kanske inte stämmer till 100%. Men där stod det att MC20 väger ca 1565 kg och M3 CS ca 1785 kg. Självklart hade det gått snabbare med Cup 2 men jag jämställer MC20 med McLaren 570S/600LT och då är den en bra bit ifrån. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||
Man ska inte lita på angivna bilvikter, i synnerhet om bilen är från Italien _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Italienare brukar alltid ange torrvikt av nån konstig anledning..
Men den är definitivt i samma liga ambitionsmässigt med en mclaren eller instegsferrari. Fast på med riktiga mackor och en korrekt setup så lär den kapa 10 sek direkt, minst 😊 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Som när ALFA ROMEO lanserade Giulia med att den vägde 1500-1550kg och i verkligheten med keramiska och kolfiber stolarna vägde 1650-1700kg. Fortfarande en magisk bil, som jag drömmer om att eventuellt äga igen, men den är inte så speciellt "lätt". _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
OT men lättaste Giulian bör vara manuell, med manuella komfortstolarna och kolfiberbromsarna.. Knepig combo att hitta dock |
||||||
Nürburgring Maserati MC20 | 4 besök senaste veckan (714 totalt) |