Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Läsa tändstift | 15 besök senaste veckan (250 totalt) |
Vad säger församling, dålig kvalité på stift (ja, de är påsk och ingen hade rätta stift hemm, så de blev Biltema/Brisk)
Värmetal 7 i ngk's värld,Brisk lr14ys stift. Genomvarm motrotor, fullt spett växel 1-4 till varvstopp å sedan klippte huvudbrytaren, stannat å tagit ur stiften. 1dl 2takts olja från Motul är utblandas med 40L 98oktan ("smörja k-jetdelar) De jag saknar är två saker: 1 märket på statorn(brukar finnas en tydlig markering som bekräftar tändningen) 2 ingen ring på porslinet som berättar om förbränningen? Tycker startorn nästan är askgrå, å kanske är tändmarkeringen ute vid elektroden? Vad säker ni? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
Briskstiften är i mina ögon väldigt skumma att läsa av, ibland blir de så heta att mittelektråden böjer sig.
Så montera rätt NGK stift och återkom. Men lite kort vad jag KANSKE kan se, lite för varma så de bränner ALLT sot på porslinet, varav du inte får den där ringen där nere i botten som man vill ha efter ett pull. Men du har sot uppe runt gängan, det indikerar ändå att motorn går hyfsat i AFR. Tändläget kanske kan antydas lite på bild nr2 Där är (vita)sotet nästan helt bortbränt typ 4mm från mitten och ut mot böjen. Det indikerar åt safe hållet, att den kan ta nån grad till mao. Men som sagt, jag KANSKE kan se det,, stoppa i riktiga pluggar och testa igen. _________________ Patrick Wetterskog |
Skruva banåkabil Läsa tändstift | 15 besök senaste veckan (250 totalt) |