Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 C2 -90 | 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 >> 191 besök senaste veckan (136008 totalt) |
Efter att i årtionden(?) läst om dem i tidningar, trånat, tjatat sönder vänner och bekanta om dem så var det äntligen dags...
En alldeles egen Porsche! Det är en 964 C2 av -90 års modell som bott i Berlin trakten fram till -01 då den flyttade till Stockholm. Den är ganska orginal med lite småfix, som sänkt chassi, Momo Cupratt, Cuprör i avgassystemet, sportluft filter, 18" fälgar. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
||||
Stort grattis till en läcker bil! Är själv ruskigt sugen på att komplettera mitt garage med just en fin 964 C2, problemet är att dom knappast växer på träd..om dom någonsin gjort det. Dom som har fina bilar...dom bilarna är helt enkelt inte till salu, eller byter dom ägare utan att komma ut på "öppna marknaden". Hur som helst, lycka till med bilen!! _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Då var lite små mods gjorda...
De oranga blinkerserna är utbytta mot vita. Dock så vart jag inte helt nöjd med resultatet, då de var mer vita än silvriga som de borde ha varit. Vi får se vad leverantören säger... En ny öppen filterhållare från Fabspeed. Insugsljudet vart ordentligt högre från ca 3.5-4000rpm, och vid 6-6.500rpm så brölar det riktigt högt... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Jag fick dem utbytta mot silvriga, det var inga problem. Jag har även varit och kört lite bana på Sveistad, roligt att lära känna bilen lite bättre. Jag tog det dock ganska lungt så man höll sig på banan... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
I dag fick motorn lite nya arbetsinstruktioner i form av RS modellens programvara.
Summerat kan man säga att den vart lugnare och mer sofistikerad på låga varv, medans den vart argare och starkare på höga varv. En mycket lyckad uppgradering. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Låter som en riktigt bra uppgradering _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Lyckades köpa en G-pipe lite billigt som jag tänkte testa mest på skoj. Tester visar tydligen att om man tar bort båda dämparna så får man lite mindre effekt.
Men jag vill bara testa hur, och hur mycket det kommer att låta utan dämpare.... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Har oxå g-pipe, ljudet är roligt, lite mer "mos".
Effekt? Inte en aning, meckade samtidigt på en racekat istället för den där originalvarianten från 92. Planen var att mappa den på rullande landsväg men fick inte ihop tiden. Har du original luftbox? |
||||
Jag har redan cuprör så med g-pipen blir det helt odämpat.... Men jag måste få tillbaka is'en från verkstaden innan jag byter... Luftboxen kan du se några inlägg längre upp i tråden. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
OK, jag tog bort cup-röret när g-pipen monterades, hade blivit för mycket annars. Hade ngn liknande luftbox på en annan 911, blev ganska vasst ljud vid full gas :-) Städade garaget i helgen, 964ans inredning får plats i tre sopsäckar :-) |
||||
Både Cuprör och G-pipe så blir det, låt oss säga, mycket manligt ljud. Tyvärr helt oanvändbart om man inte räknar med att starta alla billarm man kör förbi eller bli utvisad från alla banmöten där man har 95db gräns.
Men absolut skall du testa, det vore ju synd att sluta sina dagar nyfiken... Riktigt fin 964a du verkar ha fått tag på! Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 C2 -90 | 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 >> 191 besök senaste veckan (136008 totalt) |