Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring The Ring Charts | << 1, 2, 3, 4 >> 41 besök senaste veckan (130492 totalt) |
Jag givetvis, ska det vara SL Tittad på allt igår och var mäkta imponerad över Lambo SL i flugplatz, att det sedan blev skrivet SE var nog p g a trött efter vi kört 24H på Mantorp _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Inte alls så macho som den framställs, dock snabb. HvS 997 GT2 på Cup r-däck. Kan jämföras vs Chris Harris varv i likadan bil(tidigare i tråden) om någon missat det så är det Horst von Saurma som spakar alla dessa bilar jag bifogar Sport Autos karta. Edit, HvS mäter Vmin i Hatzenbachbogen, vilket ska jämföras mot vår punkt Nr.8
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Inte heller så macho som en del entusiaster gör gällande. 996 GT3 mk2, körd av HvS på 7.54min med gatdäck. Som sagt en mk2 med Cup däck är en väldigt vass kombination med rätt förare, likaså 996 mk1 GT3 på Cup däck.
Ska scanna in CSL varvet som gick på 7.50min med Cup däck, HvS. Det är från 2003 aug, inte heller då hade SA sectortider.(inte heller sector tider på 996 GT3or) Kanske Kan CE lägga in CSL samt M3 E46 varven? Då jag ej har scanner tillgänglig nu. Dock är ju M3 E46 samt CSL intressanta för många på detta forum oxå. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Nu kan jag inte banan alls, men kan låg Vmax inför en böj vara att man vinner något annat på att ta det lugnt där?
Eller att man inte förlorar något på det iaf? _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
Ja så kan det verkligen vara, givetvis kan det skilja sig oxå beroende på hur man kör. Jag jämför mest med mig själv och HvS har alltid väldigt låg Vmax inför Hatzenbachbogen(Nr.7 vår karta) och anledningen är gissninsvis att han har lite repsekt inför offcamber högern där och han skulle gissningsvis bromsa bort för mycket fart om han strävade efter en högre Vmax inför svängen. Facit han skulle då gissnigsvis nå en lägre Vmax längst bort på rakan in mot Hatzenbach kanske(Nr.9). Nåväl jag har ju stående start T13 vilket syns på vår karta då jag har 35km i T13(Nr.6) svängen och är p g a det samt trafik väldigt långsam in mot Hatzenbachbogen i denna logg som kartan baseras på för min del. Jag når lätt 160+ GPS som Vmax inför Hatzenbachbogen i vanliga fall och är bekväm (inte så stort avlyft)igenom så min Vmax in mot Hatzenbach Nr.9 är närmare 187+ GPS till 190+ GPS i vanliga fall, så i mitt fall vinner jag mycket in här ett vanligt varv(ej stående start, trafik) Förr om åren ville jag hålla fullt över Quiddlerbachehöe efter Nr15, vilket gjorde att jag oxå hade högre Vmax då än nu på Nr15. Dock noterade jag att jag bromsade på mig på den korta sträckan efter hoppet inför Flygplatz snabba höger(Nr.16) vilket resulterade i att min Vmax borta i SwedenX blev lidande(Nr.17). Så visst jag är lugnare nu inför Nr.15 för att nå högre Vmax på Nr.17 Är jag för hård upp på Flygplatz tenderar jag att bromsa lite för hårt, kort bromssträcka där. Kanske känner HvS nåt liknande inför Hatzenbachbogen? EDIT....kom just på att HvS mäter Vmin i Hatzenbachbogen:doh: och inte Vmax innan som vi gör. Så ovan kan man väl glömma HvS ska jämföras mot vår punkt Nr.8 vilket oxå är Vmin Hatzenbachbogen! Jag ser att jag på ett 7.46 BTG varv(som ligger på rejsa) noterar 150 GPS km/h som Vmin vs HvS 152 GPS km/h Vmin i Hatzenbachbogen. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Här kommer HvS och CSL, bilen kör sig själv och alla kan köra en CSL på 7.50 min på 20,6km SA varvet, vilket motsvarar 7.30 BTG. Enda egentliga bil som oxå kör sig själv är ju som alla vet Nissan GT-R.(ironi)
Referensbilen är en 996 GT3 Mk2, obs på gatdäck! Dock måste man enligt diverse sägner ha strutsägg till pungkulor för att ens våga köra en GT3a på tomgång. Man måste vara riktigt macho med andra ord(ironi) URL=http://imageshack.us] [/URL] _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Mycket tankeväckande. Är IMHo något liknande att bromsa innan eller efter hoppet i Planzgarten. Roligare efter men troligtivs exakt samma problematik som du beskriver ovan. _________________ Magnus Thomé |
||
Tog mig friheten att lägga in mig själv i ringcharts för att få lite jämförande data, riktigt skoj och lärorikt för att se var man skall förbättra sig mer än på andra ställen.
_________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
||
Såg du gillade ner mot Wipperman _________________ Magnus Thomé |
||
Jepp sen så är partiet mindre effektkrävande från Hohe Acht , snarare av vikt med stora bollar _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Jag har påbörjat en rekonstruktion av mina ringcharts, dock denna gång med min nya tid.
Jag är långt ifrån klar men lägger ut ett par sidor och kommer att uppdatera dessa och lägg till fler allteftersom jag blir klar med dom _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Så då var samtliga mina ringcharts uppladdade, jag har medvetet "struntat" i att fylla i fälten för sektionstiden och förbrukad tid då jag inte redigt har koll på hur jag får fram det i racechrono for android.
Jag har även samtliga filer i photoshopformat med lager för alla värden så det blir enkelt att mata in sina egna värden. Om det är ok för PeoR och övriga som skapat dessa från början kan jag se till så att dessa är tillgängliga för alla här, det blir dock något jag får återkomma till framöver. Och nu är det fritt fram att analysera _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Så klart! Lägg upp dem. Jag skulle kunna lägga upp Paint.Net filerna också med alla sina lager, vilket gör det enklare att uppdatera. PeO. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||
Jag hittade av en slump en kopia på mina 8.29 ringcharts från 2009, nu har jag laddat upp dom här i stället så försvinner dom förhoppningsvis aldrig. så tebaks en bra bit före mina 8.19 ringcharts hittar vi mina föredetta.
_________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Nürburgring The Ring Charts | << 1, 2, 3, 4 >> 41 besök senaste veckan (130492 totalt) |