Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nybörjarsvängåkaforum Köra barfota? | 8963 besök totalt |
Vad säger reglerna om att köra i bara strumpor alternatift barfota. Man blir ju av med sulan i skon så man får bättre känsla i pedalerna, eller?
_________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||
Dåligt alternativ av många anledningar...... skaffa ett par riktiga förarskor istället...... betydligt bättre känsla med en sula som är tunn men ändå lite stabil. sen säkerhetsmässigt är det bra att ha lite skydd på fötterna om du skulle smälla så du inte skadar skinnet direkt även om smällen är liten...... |
||||
Jag kör iofs simulator i strumplästen, men där är ju inte så mycket till motstånd i pedalerna, och det är inte så ofta det tar fyr i datorn, så att man behöver utrymma...
Westfielden skulle jag nog inte vilja köra utan skor... Inget servo och hård koppling. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Stämmer pricis det Men jag tar till mej argumenten ur säkerhetsaspekten och behåller skorna på nästa gång jag kör på banan. _________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||
Väldigt OT, men jag brukar köra långfärder utan skor. Det är ganska bekvämt, bilen har automatare och lättrampade bromsar så det behövs ingen sula för att fördela kraften.
Gummi förstör bara känslan, eller hur Steffe? |
||||
Precis som Anders Jeppsson Säger så har man ju kört bilen på allmän väg utan skor, då på väg hem från jobbet, och det kan vara ganska bekvämt. För att dra det år andra hållet har man ju kört vanlig personbil i M90-kängor och det gör jag inte om kan jag säga. Klumpigt och med total avsaknad av känsla.
_________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||
Visst är det skönt med bara skinnet på annat skinn men inte skinn på gummi/plast eller vad det nu är för material på pedalerna (Hotrodheavens aluplattor ) Då gäller gummi/gummi för att det inte ska slira eller halkas runt. Man ska skilja på känsla och känsla _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Fast jag hade nog inte tyckt det var lika bekvämt att köra utan skor om man ska ta i... Att trycka hårt på bromspedalen lämnar märken i foten, så vid banåka är det racingskor som gäller. De har så pass tunn sula att man knappast störs av dem. |
||||
Njah, kör man utan tillräcklig uppvärmning så måste det ju ofta till mera tryck för att få en reaktion och då är det ju trevligare med nåt skydd så man inte river upp skinnet.
_________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Min far räddade sin fot tack vare träskor då han körde stock car i danmark på 70 talet. Toffeln fick följa med hans frontade PV till skroten _________________ Anders Larsson |
||||
Ett par bra förarskor i rätt storlek ska inte påverka körkänslan negativ, tvärt om, dom flesta brukar känna sig "säkrare" med sina skor på fötterna. Sen skall man också komma i håg att det är näsan, fingrarna och fötterna som tar mest skada vid en brand. Riktiga förarskor skyddar mot andra gradens brännskador i ca 9 sekunder vid öppen eld 1000 grader...
|
||||
japps, gjort av med 3 par skor på det sättet i Ae86.an _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Nybörjarsvängåkaforum Köra barfota? | 8963 besök totalt |