Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera RS 1992 | << 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 149 besök senaste veckan (129541 totalt) |
Då är motorn i bilen, provstartad, varmkörd, dock ej på rull pga vädret.
Lite tempvärden, Termostaten börjar öppna lite mått vid 60 grader Vid 70 grader är det cirkulation genom kylarna. Fläkten startar vid 80 grader och stannar vid 72 grader. Temperaturerna är väl inte helt exakta oljetemperaturer då de är tagna med lasermätare på oljerören, så man kan nog lägga på några grader. Dock går den ej upp över 85 grader, på upp till 3000 varv i 45 min. Vilket är första vita strecket på mätaren, ovan de 2 dubbla. Med fartvind kommer detta bli bra. 17liter olja gör sitt också Blev nya vevlager Renoverade uppmätta vevstakar Nya vevstaksbussningar Nya RS kolvar/cylindrar Nya "beg" toppar av första gen 964 som är bearbetade till rätt spec. Nya ventiler Fjädrar samt titanbrickor från mina gamla toppar (700mil) Servade spridare Nytt kamkedjehus vänster Ny lambda till motronicen Bredbandslambda + div stor packningssats mm Redo för säsongen 2023 _________________ jonas Blom |
||||
Vart ute och kört in 964 på morgonen, Sthlm-Norrtälje tor, 2000-5000 varv upp ner konstant. Jäklar vad den går, har ställt dämparna mjukt nu för väg o då känns det som den har 700 hk 😂.
Oljetempen ligger på konstant 75-85 grader, afr (bränsleblandningen) 0,8-0,85 (12-12,5) vid full gas, motronicens lambda urkopplad. Co 2,8% hos bilprovningen, godkänt då de höjt gränsen till 4,5% på denna bil för några år sedan 😂 _________________ jonas Blom |
||||
Tog du småvägarna? förbi tex gottröra? sjukt roliga vägar där ute... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Japp 😄 _________________ jonas Blom |
||||
Första bantesterna gjorda efter renoveringen och kylaruppdateringen.
Nu på toyo r888r som jag inte riktigt blir vän med, de sliter fint, men kräver riktigt lågt tryck pga sin hårda stomme. Får väl vänja mig, men får inte känslan av att bilen sätter sig som den gjort innan med trofeoR och A052. Oljetempen ligger konstant på strecket kl8 under 20min körning. Vid mätning i depån efter ett avkylningsvarv är oljan ca 75 grader. https://youtu.be/ixpaLQDCUas _________________ jonas Blom |
||||
Skönt att mekaniken håller!
R888R kanske är lite som AR-1 med de hårda stommarna. Slutsatsen verkar vara att jag legat lite högt i tryck på 2,2, närmre 2,0 har jag fått föreslaget. _________________ Dan Mattsson 981 GT4 |
||||
Blev premiär på Nurburgring för mig för någon vecka sedan. Ett supergrymt fixat event av PCS. Bilen har varit där tidigare med Bosse strandell som chaufför enl de dokument jag har, men för mig fick det äntligen bli premiär.
https://youtu.be/rCsXEzG9aVQ?si=FwpW Även på Bilsterberg fick vi några kvällsstintar. Den passar 964 som handen i handsken. Oerhört kul med banor som har fler dimensioner, i form av stora höjdskillnader och dolda krön. En lite glappande kopplingspedal, det var svårt att få i 1an vid stillastående var enda "haveriet". Det visade sig vara rullstiftet i pedalstället som gett upp efter 1800mil sedan totalrenovering av stället. _________________ jonas Blom |
||||
Då var säsongen igång. Gelleråsen på Göranssons trackday alltid lika uppstyrda 👌.
Länge sedan jag var på åsen med 964an men jäklar vad fint den går. 1.16.3 som bästa loggade vbox tid. Går att jobba på vmin på div ställen så går nog att hitta 1s med lite nötande. R888r dag 3 som låg på. Släpper fint med dem men de är ju inte de snabbaste. Bästa loggade tid med kamera som höll sig på plats blev 1.16.8 håll tillgodo😉 https://youtu.be/zQ-tvdUZidc?si=_71J _________________ jonas Blom |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera RS 1992 | << 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 149 besök senaste veckan (129541 totalt) |