Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) Rally Mexico | << 1, 2 6973 besök totalt |
Grönholm var förbaskad för att servostyrningen pajade, detta kan man ju förstå! Jag undrar dock om någon vet varför moderna rally- och även racingbilar verkar vara så väldigt trögstyrda så fort servon pajar? Jag vet att caster påverkar hur trögstyrt det blir men så ohemult mycket caster kan de väl inte ha eller? Finns det något annat i hjulupphängningen som påverkar?
_________________ Rickard Madsen |
||||
Kört en fwd med diffbroms utan servo? Båda fallen har bilarna oerhört bra grepp och då blir det tyngre att styra. I rally så får du massa smällar på hjulen hela tiden också. Sen inte glömma kort styrväxel. Jag har kört en Golf 1:a med kort styrväxel, diffspärr och utan servo. Och får medje att jag inte hade klarat köra 5 min tävling med samma attack i slutet som i början. _________________ Daniel Steiner |
||||
Jag med, pajjade servon i Suzukin.... då vart man lite lätt svett |
||||
Elitracing (åskådarracing) Rally Mexico | << 1, 2 6973 besök totalt |