Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Fiat 128 Rally 1971 | << 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (34907 totalt) |
Nu står bilen lastad ... i morgon bär det i väg till Falköping på besiktning (HTP) Har hatt lite stul med förgasarna nu, får inte till tomgången ??
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
Lycka till med besiktningen!
Ska väl gå galant med ett så prydligt bygge får vi se dig premärköra på Falkenberg? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Ja nu var besiktningen klart ! och det gich smidigt, roligt att besöka folk som har egna projekt. Nu skall förgasarna på en behandling i ultrahjud tvätten 1 Motorn går perfekt på tomgång och över 4000 rpm. När jag testade så drog jag till 9000rpm och då låter det mycket trevligt....
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
Kul!
Med tanke på motorns ovilja att gå på låga varv, lågfartsmunstycken, emulisonsrören? Kanske redan är provat? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Min var heltokig i mellanregistret, misstänkte från början bränsletryck/mängd. Hade ett "ettrörssystem" och ngn. elektrisk Pierburgpump som skulle reglera trycket som ngn förståsigpåare i tyskland satt dit. Byggde iallafall om till retursystem med en effektiv insprutningspump och felen försvann. _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
|
||
På Fredag bär det av till Gelleråsen för test 1: Fortfarande broblem med att få motorn att gå rent men det blir lättare på en bana när motor får jobba lite.
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
Visar en liten amatörfilm från test 1. Nu går motorn perfekt varvar ur fint växling vid 9000rpm.
Tyvär så understyrde den kraftigt får nog släppa på diffbromsen lite och skaffa en grövre kräng bak och försöka få den främre lite klenare. http://www.youtube.com/watch?v=Xw7eh _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
|
||
|
||
Såg den till salu på Racecar Direct. Redan tröttnat?
Synd i så fall, klart läcker bil och fint bygge _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Kan nog lugna Bosse och andra bilen blir nog kvar, redan optemerings planer på G. Hel nöjd med motor och Colotti lådan men tycker att bilen var väl understyrd och en kortare styväxel borde anskaffas.
Efter några år i en formelbil så blir man kräsen. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
Våra race- och banåkarbilar Fiat 128 Rally 1971 | << 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (34907 totalt) |