Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
9693 besök totalt |
Corsa Italiana er en serie for italienske produksjonsbiler eldre enn 15 år, sjekk ut www.corsaitaliana.no
![]() Jeg startet min karriere i fjor da jeg kjopte en x-Lady Cup A112 Abarth som var race ready. Denne lille bilen var trofast i hele fjor: ![]() ![]() Den var da helt lik som de kjorte Lady Cup på 80-tallet med glassvinduer, dortrekk, dashbord osv. Till og med 2 stk gassdempere på bakluka ![]() ![]() De forste lopene i år delte jeg bilen med Birger, som har lagt ut en liten snutt: http://www.youtube.com/watch?v=SPhqitpwdEk Her er et par bilder fra Kralskoga når vi var og kjorte lop 3 og 4 sammen med CAR ![]() ![]() Etter dette har vi i Corsaen langt opphold til neste lop, og det var stille mellom slagene på jobben, så jeg dro frem sveis, sparkel, pussepapir og lakksproyte. Desverre har jeg ingen garasje hjemme enda, så alt ble gjort ute under et partytelt: Litt grunning: og en anelse Alpeinweisslakk: Tilbake på hjula: Da jeg var ferdig reiste jeg på ferie ![]() ![]() ![]() Men som alle vet, så vinner man ikke lop med polish. Så under Italiensk Weekend så kjorte jeg min nye C-barth. I det forste lopet i helgen dro jeg på ekskusjon ut i periferien etter langstrekket på Rudskogen. Der klarte jeg å odelegge noe i bakstillingen, så noen runder ble kjort meget forsiktig. Men på runde 8 så dode motoren ![]() Under post mortem undersokelsen så oppdaget jeg at bakstillingen hadde blitt toe-out og den nye elektriske bensinpumpa jeg hadde montert trakk luft. bakstillingen ble juster til 0 og bensinslangene ble tilkoblet den mekaniske bensinpumpen. Så fyllte jeg bensin og var klar for lop 6 ![]() I lopet på sondag så hadde jeg en ganske bra startplass som nr 2 i klassen da jeg hadde satt en bra rundetid på 1.13blank i lopet dagen for. Jeg hadde Guldbransons raske 1000OT et par biler fremfor, og i starten fikk jeg bra heng på ham. Etter et par runder klarte jeg å bremse meg forbi, og etter det var det bare å safe seieren hjem ![]() ![]() ![]() Neste lop er Neste helg under CSM på Vålerbanen ![]() |
Til 2011sesongen blir det litt oppgraderinger på motorfronten. Planen er å ta utgangspunkt i Lady Cup-motoren med en 8-porter, motorsykkelforgassere og KMS datatenning
![]() Forst må vi vurdere litt deler. Her har jeg en Angsten kam og en omslipt orginal Abarthkam: Da jeg ikke vet hvilken kam som er best, har mest loft eller mest durasjon, så tok jeg og sammenlignet dem: litt musikk og et par ol mens jeg holder på, så får man slike ark: På den måten fant jeg ut at LC hadde en anelse mere loft og durasjon enn Angsten, så da blir det å bruke LC videre ![]() Fiat bruker en skikkelig bra dimensjon på topplokksboltene på M9x1,25 Siden jeg skal bruke en 8-porter til neste sesong som bruker topplokksboltene til å holde fast innsugsmanifoilen, så trenger jeg noen bolter som er lengre. det enkle ble å skaffe noen M10 i bra kvalitet og gjenge opp hullene på nytt: ![]() Her er et bilde av den nye toppen jeg skal bruke. Som dere ser så har toppdekselet overforing for gass: ![]() Dette trenger jeg ikke, så det fjernet jeg ![]() ![]() Her er et bilde som jeg tok sist sommer. Jeg byttet toppakning på motoren, og måtte bare se hvordan det vil se ut med 8-porter :lol: |
Dessuten er det viktig med riktig hjelp, både i depoet:
![]() og når man bygger/demonterer racermotorer ![]() |
Vinteren er lang, så her er et par filmer til fra -10sesongen
![]() http://www.youtube.com/watch?v=TrUNBVgGKZs http://www.youtube.com/watch?v=mdtTPzl79zw http://www.youtube.com/watch?v=9qY-LEER-Vc Samt runderekorden på Vålerbanen. Noen bedre?? ![]() http://www.youtube.com/watch?v=mSFvhj7-Jo0&feature=related |
|
I fjor kjorte jeg mest med 3 hjul på asfalten, så noe måtte gjores. Bladfjære må bort og litt oppdaterte dempere monteres. Begynnte med dette:
![]() Etter litt kutting og sliping: ![]() Tillpassing av boks ![]() Ferdig og klar for litt farge ![]() ![]() Demperne er justerbare osra med påsveiset gjenger. Bruker 9" lange og 850lbs bak og 7" og 400 lbs foran ![]() |
Nye bremser har jeg også montert foran. Denne bilen hadde riktignok Uno Turbo skiver og calipere for, men de veide jo masse
![]() ![]() ![]() |
Lenge siden noen oppdatering her, men det betyr ikke at jeg ikke har gjort noe med bilen
![]() Den hadde ganske stygg lakk og karosseri. Lite å gjore med alle bulkene i karosseriet da jeg ikke vil bytte hele bilen ![]() Så var det på tide å gjore noe med utseendet. Litt lakk gjor susen. Gråtassgrå ;D ![]() ![]() Litt dekor må til ![]() ![]() Desverre så gikk det ikke helt etter planen i 2011. Jeg havarerte den nybygde motoren på treningen til forste lop ![]() ![]() |
Hadde glemt denne tråden
![]() Her er fra siste lop på Rudskogen i september. Filmen er filmet av en i en annen klasse som syns det var greit å være kamerabil. Jeg har den grå bilen, og vi sloss om bronseplassen i 12 runder http://youtu.be/s1SWM2PGfKE |
Lenge siden jeg har oppdatert denne tråden.
Den gamle 1050 Abarth motoren ble solgt, og en 1242 fra Fiat Punto ble installert. Masert topp med 310 graders kam, Cosworth alu retainere osv. Råder ble lettet og vektjustert. Motorsykkelforgassere fra en Kawa 600 og KMS tenningsnokkelen ga ca 105 hk. ![]() ![]() ![]() Men så begynte min sonn å kjore gocart. Og da ble det ikke tid eller mulighet til å gjore så mye med Gråtass ![]() ![]() ![]() Nå har jeg montert TB fra GSX-R1000 og DTA sprut ![]() ![]() |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
9693 besök totalt |