Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 75 TS -89, CAR Challenge Klass 3 #36 | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11 >> 3 besök senaste veckan (83149 totalt) |
Demon Tweeks har några att välja på t.ex. OMP FIA Approved Roll Bar Padding eller Longacre Protecto 180 Roll Bar Padding.
Vilken kör du med? _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Jag ska också montera lite burstoppning på min bur.
Har funderingar på denna. http://rallyshop.se/produkt/Burstopp Den Fia-godkända verkar vara stenhård så jag förstår inte hur den skulle skydda bättre? Möjligtvis mot brand då. När man kikar på olika bilar som det tävlas med så verkar alla köra med alla möjliga typer av stoppning. Verkar inte vara så noga när man vagnboksbesiktigar? _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||||
Det är styrt av det specifika reglementet hurvida all eller delar av stoppning måste vara FIA godkänd,
om inte är det ganska fria val vad som används. _________________ Jens Roos Alfa Romeo Alfetta GTV TBi - 1980 (CAR Challlenge) "Troligen inte helt hundra" |
||||||
http://www.trendab.se/bur-stoppning-
Denna har jag i min bil. Den är rätt mjuk och inte ett dugg stenhård. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
I TR kan man läsa att:
På de ställen där förarens/kartläsarens kroppar kan komma i kontakt med skyddsburen, ska brandsäker stoppning monteras som skydd. I internationellt klassade bilar skall detta skydd överensstämma med FIA Standard 8857-2001, typ A (se technical list no 23 "Rollcage padding homologated by FIA"). I nationella bilar skall stoppningen ha en minsta tjocklek på 5mm. Så för oss i CAR Challenge så är det enbart tjockleken på stoppningen som är av betydelse. _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Den där såg bra ut Tack för tipset! _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Tills du brakar i räcket... Min stoppning känns också hård men det är när man smäller som den skall absorbera energi och en mjuk stoppning som t ex rörisolering bottnar direkt och då får man känna på röret istället och det är jävligt hårt jämfört med en "hård" stoppning. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Den här verkar likna den som trendab säljer. Fast billigare _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Jag gissar på att du har "OMP FIA Approved Roll Bar Padding". Vi får se vad det blir till slut. Nu har jag i alla fall lite mer att gå på. Tack för infon. _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
3847 kr fattigare, 4 däck rikare
Federal 595 RS-R Jag började fundera på vad UTQG står för. Hittade en bra sida på nätet som beskriver treadwear, traction och temperatur. http://tractionreview.com/utqg-tire- _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Tror det stog "BSCI" eller nåt på dom..? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Snart dags för besiktning och påställning.
Men jag tror det är något fel med TS spisen. Jag tycker inte motorn ger speciellt mkt effekt. Känns trött och tråkig. Jag vet att motorn har en solenoid som styr insugskammen. Den ska tydligen slå till vid 1500 rpm. Men jag tror min är död. Händer inget vid 1500 rpm. Hur kollar man att solenoiden är okej? _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Lägg en voltmätare emellan plintarna och logga när du kör. Du skall få batterispänning när den slår till. Det gör den tidigt, alldeles bortanför tomgångsvarv. Brukar dock inte vara fel på solenoiden, däremot lite reläer och kablage (oxid). Jag har delar om du skulle behöva..
_________________ Peter Alfredsson Alfasud Ti Porsche 911E A-H Sprite Honda Integra DC2 |
||||||
Kolla även så att du har gnista från båda fördelarna. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||||
Tack för tipsen gubbs!! Ska iväg till garaget på lördag och mäta volt, kolla gnista och köra en runda igen innan bes. Hoppas jag hittar felet
_________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Var i garaget och kollade solenoiden och reläet. Ryckte bort reläet och gjorde rent kontakterna vid reläet och solenoiden. Rengjorde även reläet. Startade motorn och mätte volten på solenoiden. Jodå där fanns det liv. Tog sen en tur och nog hjälpte det att göra rent. Nu känns det bättre och motorn svarar bättre Men visst är det en tråkig spis. Får nog sätta en snigel på fanskapet så den vaknar rejält
Var och besiktigade förra veckan och fick nedslag på dålig handbromsverkan samt dålig funktion på blinkers. Blinkerspaken byttes snabbt men ett fel kvarstår. När jag ska slå på helljus så surrar ett relä precis till vänster om ratten. Måste fixa ett nytt. Hissade upp bilen och tänkte justera handbromswiren bak vid oken (då jag misstänker att förra ägaren har fuskat lite när de justerade in den då den handbromsen alltid tagit väldigt högt), men satan var trångt det är!!! Blir till att ta bort avgasröret så man kommer åt wiren. Avslutar med en bild från garaget. Från vänster: brorsans Honda, min Alfa 75:a och grannens Alfa GTV. _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Jag såg att du var i klass B. Själv kör jag klass A men jag kan hoppa över till din grupp så kan vi köra ihop. Jag funderar nämligen på att hetsa dig av banan _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 75 TS -89, CAR Challenge Klass 3 #36 | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11 >> 3 besök senaste veckan (83149 totalt) |