Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos lyfta en smula på innerhjulet är tufft | << 1, 2, 3, 4 ... 104, 105, 106 >> 286 besök senaste veckan (492185 totalt) |
Lyfter med en gaffeltruck? _________________ --VVTS-- |
||||||||
Här kan man snacka om dynamiskt chassie... Tur att Michelin"X" i 115x380 dimension (?) är lika okänsliga för camberförändringar som gamla cykeldäck av ballongtyp. |
||||||||
Är det inte på Citroen man trycker på knappen för att hissa billen, ställer in en pallbock på sidan man skall byta, sänker bilen från kupen och när bilen märker att det tar emot hissar den upp hjulen på den sidan man har pallbockenoch så kan man byta i lugn och ro (vissa modeller iallafall) _________________ Ford Focus -05 med svängarambitioner "Hellre Focus på bana än Porsche i garage" |
||||||||
Hmm... Tror att det är den karten som jag köpte av Racemus -97. Ska nog ta och ringa mannen och be honom förklara ett och annat. Har för mig att han sa att det här chassit har jag knappt kört med. Kolla undersidan, inte en repa!! Som nytt!! Tror f-n det. Den undersidan har ju aldrig varit i närheten av marken _________________ S tefan Ir lander |
||||||||
Sorry Kul att se hur mycket bilen fjädrar ut när den är luftburen... _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||||
hehe...gör så. Vincent Caro som har tagit bilden, hade kommit fram till pappa efter heatet och sagt att han hade 32 likadana bilder på Rasmus i samma kurva. Heatet var på 32 varv. _________________ Helena Lindin |
||||||||
Jodå, fast inte på den häringa modellen, den har järnfjädring, nästan som på en 'vanlig' bil Fast bara en per sida förståss En dragfjäder i tröskeln, som sammanlänkar bak och fram. Här ser ni en Citroen som går ganska hårt, men inte lyfter den på hjulen fördet Citroener har som bekant en vana att behålla alla hjul på backen, oavsett hur mycket det lutar, nästan, här kommer lite bilder på en DS som demonstrerar Citroens aktiva krängningshämmare från sextitalet (båda bilarna kör lika fort) Utan 'aktiva' Med 'aktiva' Läs mer på http://www.citroen.mb.ca/citroenet/h Vanligaste orsaken taii att bilar lyfter på ena bakhjulet i kurvorna är för hård krängningshämmare bak i förhållande till fram, och i förhållande till spårvidd, en framtung bil bör vara bredare fram, för att ta upp det högre krängande momentet. |
||||||||
Nascar kan de också.
Högupplöst (stor): http://www.havoline.com/racing/images/nascar/gallery2003/pg_car42hires_081003c.jpg _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Bilder o videos lyfta en smula på innerhjulet är tufft | << 1, 2, 3, 4 ... 104, 105, 106 >> 286 besök senaste veckan (492185 totalt) |