Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 177, 178, 179   >>
94 besök senaste veckan (863697 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
2800 nya ord från fredagens eskapader på senaste ringenresan upplagda idag!

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48875&start=107

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008
Inlägg: 617



Riktigt trevligt att läsa
Känns som att man är där igen
Saknar.

_________________
BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Tåget går igen om 14 dagar sebbe, SMS lån och tjänsteledigt, högerstolen är din och vänsterstolen kan du prova där nere oxå! Dig kan man ju lita på , den där Simon vetetusan

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008
Inlägg: 617



Johan Sjöström skrev:
Tåget går igen om 14 dagar sebbe, SMS lån och tjänsteledigt, högerstolen är din och vänsterstolen kan du prova där nere oxå! Dig kan man ju lita på , den där Simon vetetusan


Om jag bryter alla fingrarna i valfri maskin på jobbet borde jag ju kunna få både försäkrigngspengar
och sjukskrivning samtidigt som det fortfarande borde gå att få i sig några Bit thumbs up
Nog tyvärr enda sättet jag kan ta ledigt just då

_________________
BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Sebastian Nyberg skrev:
Johan Sjöström skrev:
Tåget går igen om 14 dagar sebbe, SMS lån och tjänsteledigt, högerstolen är din och vänsterstolen kan du prova där nere oxå! Dig kan man ju lita på , den där Simon vetetusan


Om jag bryter alla fingrarna i valfri maskin på jobbet borde jag ju kunna få både försäkrigngspengar
och sjukskrivning samtidigt som det fortfarande borde gå att få i sig några Bit thumbs up
Nog tyvärr enda sättet jag kan ta ledigt just då



så vad väntar du på?

Go break a leg!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Johan: kommer du köra "Time-attacken" på Knutan den 15/9 ?

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Kristian Hesselmark skrev:
Johan: kommer du köra "Time-attacken" på Knutan den 15/9 ?


Det vet jag inget om, vem arrangerar detta? Jag är hemma men det är lite tight, dock är jag inte sån när det gäller att ratta på det svarta

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82550

Har försökt nå den ansvariga personen i en veckas tid nu utan framgång alls...

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Nja det där tror jag att jag kan klara mig utan, blir allt som jag vill har jag en dag till på Knutan med lite körning och detta under förhållanden jag känner mig helt trygg med. Deutom har jag både Ringen, Gelleråsen och Mantop kvar så säsongen är inte slut än.


Det börjar krypa ihop sig inför ringenresan och allt har kommit så plötsligt, jag tyckte der var väldigt gott om tid tills dess men nu är det fanimej snart dags. Jag har beställt grönt kort och ett försäkringsbevis, igår var jag iväg och lämnade fälgarna och idag lämnar jag däcken så att det är klart. För övrigt skall det monteras 2 öglor till grenbältet på passagerarsidan och sedan vill jag att någon med mig går igenon bilen undertill och ser till att allt ser vettigt ut och att inget sitter löst. Annars så skall jag bara dra kablen till den externa micen lite snyggt och tömma bilen på onödigt skit, kolla oljan och tvätta av den. Bromsarna är kanon och nåt annat kan jag inte komma på att göra, förslag på saker man bör göra innan en resa som denna tas tacksamt emot.

Jag har funderat lite grand på om någon därnere skulle göra en hjulinställning och kanske sätta chassiet lite såsom det skall vara men jag vet inte, det beror lite på vad det kostar och så. Igår hjälptes jag och Franzetti åt att ordna lite med rumsbokningen och trixade lite så Herr Ekehage fick sitt boende klart. Näe det här året blir galet skoj känns det som, roligt att vi har med en privat gräsklippare i år oxå i form av Herr Bodin, vi är en härlig mix av folk och jag ser framemot både dagar och kvällar där nere.

Fortfarande ser det ut som att årets högerstol skall vara ledig på resan ner och det känns lite trist, det är alltid trevligare om man slipper vara ensam men förövrigt så är det såklart inte någon större grej, jag får väl ladda telefonen med tyska schlagerhits så löser det sig

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ett par saker att beta av idag, ett besök hos ÅBR för att införskaffa lite FIA plattor, bara hoppas det finns hemma. Fräscha däck på fälgar kommer att hämtas senare idag så är den biten oxå helt klar.

Lade en beställning på Sandtler idag, Ferodo DS3000 till fram och lite annat smått, leverans ner till Nurburg passar perfekt, lite småsugen att smeta på nya belägg inför veckan därnere men man kanske skall nöja sig med sina 50% PFC? nypet finns men det är såå gott med nya belägg, alternativt att man har fräscha till 2013 och då kanske man borde dra på lite skivor oxå, dom som sitter på från Sandtler har hållt oförskämt bra i förhållande till priset på 42 euro styck. Det är alltså ventilerade 3.0 skivor utan hål eller räfflor och dom har gått en hård säsong utan minsta tillstymmelse till kant vilket imponerar på mig.

Jo förresten, euron är skamligt billig nu så order från Sandtler var klart billigare än Demon-Tweeks

T-12 and counting...

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Fick i Jakten på FIA-Plattor "tvinga" mig själv ut till Sturup Raceway och så här efteråt är jag glad för det, det blev en underbart trevlig kväll med skön puls i depån och städad körning på det svarta. Jag höll mig i närheten av FH-Racings grill och det gav belöning i form av både korv och dricka thumbs up Fredrik med familj kunde även leverera mina plattor så man hade ett giltigt skäl till att vara där.

Det var skoj att träffa lite härligt folk och snacka lite "mög"


T-11!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Inget nytt på fronten igår, jag har dragit om kablaget till micen så att det sitter ordentligt och diskret, det blev väl med mina mått mätt rätt ok Jag har även har fått hem min Bizz så man kan åka smidigt över bron och sedan på färjan. Idag blir det troligtvis en översyn av bilen underifrån tillsammans med Tobbe på Need For Speed, det känns tryggt att ha gett bilen denna stund innan resan, både dit och hem samt förhoppningsvis en bra bunke varv på NS frestar såklart på grejorna och då är det bra om allt sitter fast.

En fjompigt mål med resan är väl att komma upp i 150 varv bakom ratten men vi får väl se, vad bil och förare mäktar med. Ofta blir det inte sådär galet mycket varv per dag men 39 varv på en vecka skall man väl klara av?


T-10 and counting!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Idag var det dags för en lite översyn av bilen undertill, till min hjälp hade jag Tobbe på Need For Speed vilket kändes bra. På vägen dit passade vi på att byta bilar då jag varit lite nyfiken på hans läckra M3 E36 Limo i färgen "kopparpasta" Jag konstaterade ganska fort att en standard M3 E36 kräver en hel del arbete för att bli underhållande och hela den resan jag har gjort behöver man kanske inte göra men en hel del. Det jag snabbt konstaterade är att spisen och lådan var mumma, motorn drar friskt och länge och lådan har en härligt tysk mekanisk känsla i sig.

Nåja dagens fokus låg på min egen kärra och vips var den uppe på liftarna, det första jag noterar är att mitt sorgebarn avgaset hängde lite på sniskan då en kraftig gummibussning en bit bak gått att, ny fanns på lager och med lite mekk så satt den nya på plats. VI kollade även nivån på lådans olja då den var lite fuktig undertill, det behövdes inte någon ytterligare olja så läckaget är inte så farligt. Jag passade på att se över bultarna till fjäderbenen då jag är lite nippriga på dom men allt satt som det skulle.

Dagens lite trista upptäckt stod Tobbe för och det vara bara att konstatera att detta måste fixas innan avfärd till ringen trots att det är lite mekkigt. Det visade sig att vänster främre kränghämmarefäste saknades och att plåten/huset som det skall monteras i hade tryckts in samt var väldigt rostigt. Gängor och sådant såg ut att vara ett minne blott, plåtbiten måste alltså skäras loss och ett nytt hus svetsas fast innan det går att fästa upp krängningshämmaren. Jag hoppas delen som beställdes ikväll går att få tag på i vettig tid annars är man lite på pottan, priserna var i alla fall högst humana vilket såklart gillas. Det som kommer att ta tid är att få loss den gamla och på med en ny men det verkar som vi kan lösa detta hos NFS så jag slipper leta någon annan nu, detta passar mig som handsken då det är lite tight med tiden.



Jag passade även på att shimsa in mina öglor i bältessträvan så dom är klara för ett bälte, nu skall jag bara få lite assistans med att få dit två öglor i golvet så är det bara att klicka i bältet sen.
Fjäderbenstaget i aluminium hade spruckit ordentligt, på ena sidan var det nästintill helt av och på andra sidan var det halvt av. Jag passade på att plocka av det så får vi se om det går att laga för försvarbara pengar.

Jag hoppas på någon form av leveransbesked från Förenade bil gällande "plåthuset" till krängfästet, det är ju en udda pryl så det skall nog mycket till för att det skall finns på lager men oavsett vilket hoppas jag det inte stannar upp min resa men magkänslan säger att vi hinner. I samband med byte av detta kommer jag även att byta kränghämmarstaget på minst en sida då det är misshandlat till döds. Eller skall man byta båda samtidigt?
Fortsättning följer, just nu är jag aptrött och behöver några timmars sömn för att bli mig själv.

Stort tack till Need för speed för all hjälp ikväll!


EDIT: En sak jag vetat ett tag men som diskuterades lite kort var mitt läckande avgas, grenröret har i slutet ett kort flexrör som spruckit eller rättare sagt har fått sig en kyss (det ser ut som den fått det av GT staget) Detta är precis innan katten vilket medför att lambdan levererar tokiga uppgifter och jag får troligtvis en effektförlust. Jag tycker det är jättebra med lite fler ursäkter varför det inte går tillräckligt fort.

T-9 and Counting!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329



Jag hade samma bekymmer med fästet/fästena blir förmodligen lite mer stress på grejorna när man kör stagen som vi gör. När jag beställde plåt var den hemma på nån dag bara sitter ju samma på alla E36. Min gick hyfsat smidigt att byta liten turbinslip svetsa dit den nya och epoxi rostskydd till lastbilar så tror jag den nästan lever längre än bilen. Tur man har en bror som äger en bil lackering. Lycka till

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
mattias becker skrev:
blir förmodligen lite mer stress på grejorna när man kör stagen som vi gör.


Jag kör standard infästning av mina stag, men krängren är biffig och genererar säkerligen ganska tyffa brytkrafter på huset, det i kombintation med tidens tand orsakar kanske detta.


Tack för din input, det uppskattas! thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ett missat samtal i morse från valda delar av fartfabriken väckte min nyfikenhet, det visade sig att dom kunde hjälpa till med rep. av mitt fjäderbenstag, dom hade nämligen ryktesvis hört att det behövdes.

Det roliga var att fartfabriken är placerad i lite mer norra delar av skåne men ändå hade en av grabbarna den goda smaken att besöka Malmö idag, 8 minuter senare är staget överlämnat.

Pågar ni är för snälla som ställer upp så! thumbs up


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008
Inlägg: 617



Inga problem, Johan thumbs up
När du får det igen nästa vecka så får du även en grej till
"The Place After The Race".

thumbs up

_________________
BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Sebastian Nyberg skrev:
Inga problem, Johan thumbs up
När du får det igen nästa vecka så får du även en grej till
"The Place After The Race".

thumbs up


Jag vet en som lär bli glad för den.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Bidde inte mycket gjort på gamla bettan idag. det som vi väntar på nu är ju plåten till kränghämmarfästet.
Ett litet besök på returbilen i jakten på ett pa småsaker resulterade att jag kom hem med en ja vadå?

En komplett S50 motor för 500:- eller näe så skoj var det inte men dock en liten spolarvätskebehållare på 2.5 liter istället för den stora på 5 liter. Så länge dom är tomma känns det som det kvittar men placeceboeffekten är underskattad pågar! Att det blev betydligt luftigare under huven blev ju jättebra, det enda dumma var att jag fyllde den med spolarvätska för att testa dess funktion så slutprodukten blev en tyngre lösning

T-8!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Mitt i alltihopa är lördagen från senaste ringenresan med Fartfabriken klar, mer bilder kommer!

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48875&start=108

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Är det inte bara att svetsa dit en bit gängstång Johan? Måste du skära loss och byta hela biten?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 177, 178, 179   >>
94 besök senaste veckan (863697 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande