Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Läsvärt om Bugatti Veyron i Popular Science | << 1, 2 2286 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
Jag tror iofs att man måste göra en viss skillnad på tidsplaner för en (förmodad) standardbils utveckling och en bil som är satt till att testa ett flertal gränser för vad som är möjligt inom bilbyggande. Titta ex på Koenigsegg (inga jämförelser i övrigt, i synnerhet inte vad gäller ekonomiska möjligheter osv), hur många gånger blev inte den försenad (och har den egentligen öht presterat i närheten av de tider/prestanda som utlovades - varför inte lika hård kritik där isf)? Pagani är ett annat exempel, och listan kan göras lång. Förklara gärna vad som är ett skämt med att ett svårt och nydanande projekt drar ut på tiden. Du får även gärna förklara mer ingående varför du inte klassar Veyron som sportbil, då den med största sannolikhet kommer prestera bättre tider på de flesta banor än merparten av ovanstående bilar du nämner. Beror det på vikten anser du? Inredningen/utrustningen? Designen? W16-motorn? Fyrhjulsdriften? Dvs vilka kriterier är det som får dig att inte klassa den under beteckningen "sportbil"? _________________ |
||||||||||||||||||||||||
För mej får du gärna klassa den som sportbil om du vill, jag tänker inte begära någon genomgripande förklaring. Vi bor i ett fritt samhälle. Men eftersom du frågar. Känsla! Inga vibbar för mej. _________________ Johan Rådlund |
||||||||||||||||||||||||
Ja du får givetvis klassa den hur du vill du med, som du säger: det är ett fritt samhälle. Jag var bara nyfiken på vad som specifikt fick dig att klassa den som icke-sportbil. Känsla är väl ett så gott argument som något. _________________ |
||||||||||||||||||||||||
Allmänt banåkaforum Läsvärt om Bugatti Veyron i Popular Science | << 1, 2 2286 besök totalt |