| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 Stålheim Motorsport - Bygger nytt för Modsport 1
|
18 besök senaste veckan (218072 totalt) |
|
Re:
vad jag kan hitta så körde han 2009 1.02.8 på Michelin slicks som är snabbare än dagens Yokohama, vad jag tror iaf. Men tror inte att bilen har nått sina begränsningar utan att det jag som inte kör bättre än såhär. _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
Nu skall vi skaffa oss lite nya erfarenheter .
Efter flera års velande fram och tillbaka, sälja - behålla - sälja - behålla så dök nu detta tillfälle upp. Lådbils ägare som ville ha en Bmw cup bil Bytt bytt kommer aldrig igen. Hej då "Svarten" saknar dig redan.
Välkommen lådbilen skall bli kul med en ny bekantskap.
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
|
Re:
Roligt byte!
Ser ju ut som en perfekt bil för Roadsport - klar med nummerlappar och allt!
Får vi se far och son i Roadsport resp Modsport nästa år då? (Ryktas om att det sannolikt kommer bli en deltävling på en bana nära er...) _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Visst vore det en syn för gudarna att se "gubben" i Roadsport med armbågen utanför karrosen
Visserligen skall man aldrig säga aldrig men tror inte jag är så modig
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
|
Re:
Fegis
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Hjälper inte Micke, blir inte modigare
||||
|
Re:
Lite mer rejs betonade stolar sökes till "lådbilen"
Någon som har eller vet av några ? Alla tips motages med tacksamhet _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
|
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
|
_________________ Stefan Båging ---------------- BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...
|
||||
|
Hoppsan..... se vad jag hittade i gömmorna då
Nån som har lite kul på Kullen??
Finns i större versioner här ( http://www.flickr.com/photos/baging/ ) om du vill ha!
_________________ Stefan Båging ---------------- BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...
|
||||
Vet inte hur många lådbils åkare/förare som läser här, men chansar
Vad använder ni för ljuddämpare Tycker och tror vår låter för mycket för ev banåkning
På bilderna nedan kan man få en bild av hur systemet ser ut idag.
En Simon dämpare är allt som finns Kanske inte helt optimalt
||||
|
Re:
Jag håller med föregående talare. _________________ Per Gustavsson #95 BMW E36 1:A serien SSK Klass3a 2012 2:A serien SSK Klass3a 2013 1:A Modsport 3 samt 1:A totalt spvm 2014 2:A Modsport 1 2018 |
||||
|
Re:
De var ju inte så speciellt dyr _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
|
Re:
Denna finns på andra sidan pölen. Inget jag provat men väl kikat på möjligheten. Kanske något för dig? http://store.vacmotorsports.com/vac- _________________ Tomas Kling |
||||
|
Re:
Då nu "stallet" har utökats med denna skapelse
och den har nu av någon outgrundlig anledning plockats ner för div kontrl och ombygnader
Så därför söker vi nu genom tråden lite upplysningar och grejor Bla uppl om växellådor till Opel,
det sitter enl uppgift en låda från Opel Omega -89 till -90 någonting men den är inte i bästa skick vad beträffar synkringarna på några växlar
Vad finns det för Opel lådor som passar bolt on där det suttit en Omega låda, eller finns det någon vänlig själ som har en dylik växellåda liggandes som är villig att avytra den till oss
||||
|
Sitter väl en R25 i då förmodligen, eller en R25/R28.
Ska kolla lite men kan finnas en R25 över. |
||||
|
Re:
Har hört det där om R25/R28 förut, hör av dig Rickard _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 Stålheim Motorsport - Bygger nytt för Modsport 1
|
18 besök senaste veckan (218072 totalt) |