Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2013-07-29 Knutstorp LMS (Los Machos Society) | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (16137 totalt) |
Tack allihopa!
Otroligt att vi kan fortsätta med denna disciplin. Från Radical till original Toyota. Nytaget körkort till vassa "Ess" som förare. Alla i en salig blandning och gemesam respekt. Bilder kommer med stor sannolikhet från Figge som var på plats. _________________ Fredrik Reichel |
||
Tackar för en kanondag med mycket bantid! Maten som ingår är verkligen ett plus så man slipper åka iväg för att hålla energin uppe.
Snyggt kört och ordning på banan med få röda lampor. Någon kanske skulle kunna haft ett öga i backspegeln lite oftare för att underlätta för snabbare bilar. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
Det mesta flöt på som vanligt, några få använde gruslåda annars var det bra diciplin på banan på förmiddagen i alla fall
Fick testat tändning och nya "trumpet" insugstrattar Magnus "Morty" testade återigen min bil med bra recension Goda Burgare mm serverades En varm bra Trackday med bra organisation / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Tack Andreas! Ja visst kan det bli ännu bättre och släppas förbi ännu mer. Men generellt så är jag imponerad.
Det är 35 bilar som släpps ut på bete......samtidigt. Lite grus, lite glykol hade vi på banan och någon snurrning men vi slapp bärgning och längre stopp. Sedan måste jag säga att det är en viss charm med variationen av fordon också. Ett årligt möte genomfördes på kvällen och en lista på förbättringar finns. Mest riktat till säkerhet men lite annat också. En ide som jag har är att vi som kör/gör liknande track days, jämför regler, rutiner och lite annat för att se om vi kan bättra på det. Vi får se.....att tänka och att göra är skillnad. Tack Bengt! Alltid kul att se dig och din bil...och läsa din rejsa.nu tråd. Ja, iden som Ulf Hagman kommit på och genomför med sitt gäng och mat, är kanon. Tack Figge och Lewan! Alltid otroligt kul att se er på plats och bilderna som dyker upp. SR8 bilen är min favorit på många sätt och vis, och Haybusa V8'an är otrolig. _________________ Fredrik Reichel |
||
Som sagt fungerar ju väldigt bra för det mesta, det är ju inte heller så kul att ha en lite långsammare bil och få åka alternativa spår snudd på hela tiden för att hjälpa andra så det får ju vara en kompromiss så alla får ut så mycket som möjligt under dagen. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
Du har rätt.
Konceptet vi har är en kompromiss. Nu hade vi observationen och reflektionen att 2012 var det fullt tryck på banan hela perioden, vilket var ovanligt. Det normala är första 1 till 1,5 timmen som är fullt och sista halvtimmen. Samma som i måndags. Vid 11:00 så gick jag ut på radion och frågade flaggvakterna om de var "vakna", det var så tyst på Knutstorp. Sedan 11:30, så var det fullt tryck igen. _________________ Fredrik Reichel |
||
Jag vill också passa på att tacka för en trevlig tillställning!
Det jag uppskattar med denna träffen är mängden av olika biltyper, körstilar och den trevliga stämningen i depån Lunchen ger extra krydda till det hela och är verkligen uppskattad Visst kan det vara att man får vänta ett tag innan man blir upptäckt i backspegeln på framförvarande och det spelar ingen roll hur stor erfarenhet de har av bankörning. Med så många olika biltyper är vi olika snabba på olika partier och för de långsammare är det ok för mig om de håller sig i idealspåret. Vill och kan jag köra om gör jag det ändå, om jag ser att den framförvarande sett mig. Varvet tidmässigt är ändå påverkat, så för den saken skull spelar det heller ingen roll. Plus att det är fel tillfälle att tro man ska kunna fila på sitt personbästa. För min del var syftet i huvudsak att se att jag fått ihop bilen på rätt sätt sedan kopplingsraset i race 2 under Svenskt Sportvagnsmeeting. Sen ser jag givetvis fram emot Figges och Lewans bilder som gör träffarna till något extra. Utan dem hade kvällarna efter en körning blivit långtråkiga och vinterhalvåret till en ren plåga |
||
Här finns byggtråden... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Skall bli kul att höra vad ägaren säger om Lotus Exige V6 CUP.
Den här bilden tyckte jag var riktigt bra. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||
Riktigt proffsiga bilder!
Hoppas du fick några fler på min gråa cabbe! Skickar ett pm. _________________ David (Krabban) Bengtsson Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A Porsche Sports Cup 8C 2016-2018 Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021 |
||
Eftersnack 2013-07-29 Knutstorp LMS (Los Machos Society) | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (16137 totalt) |