Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 TURBO -91 [Bilen såld] | << 1, 2, 3 ... 155, 156, 157, 158 >> 12 besök idag (652824 totalt) |
Staffan, har jag fel för mig om jag tror att du hade ett stift som lossnade och orsakade oljud?
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Ok, tack Thomas! _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Tack Mackan Hoppas på den här förklaringen, ska kolla senare i kväll. _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Hej Vincent Såg på filmen från vår "kamp" på Mantorp senast igår, den håller fortfarande trots att det inte är HD-upplösning och vidvinkelobjektiv. Mina snabbaste varv på Mantorp någonsin. Vore fantastiskt kul om vi kunde hitta en tidpunkt för lite körning den här säsongen också _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Hej Anders Skulle ändå göra service och ställa ventilerna, men hittar jag inte problemet så ska jag göra en leak-down. _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
[host] vad menar du? Jo det var när jag var på ringen. Det var hål på två grenrör inne i värmekamrarna som Mackan fixade när jag kom hem (tog då bort värmekamrarna). Det blev ett tickande ljud (ganska likt det här faktiskt), men lite mer metalliskt med tanke på att det var i värmekamrarna. Sen gängade tändstiftet ut sig ovanpå det här, trodde att jag hade skjutit motorn. Var en härlig känsla blandat med lite skämsigt att det var så pass triviala problem. _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Visuellt kan jag inte se att det är några problem med ventilfjädrarna.
Pinnbultarna till cylindrarna är det inget fel på. Tror det är en avgasläcka, släppte på grenrören på högersidan och drog fast dom på nytt, hoppas och tror att det löser problemet med det tickande ljudet. Påminner mig själv om att kolla insexbultarna som pluggat cylindrarnas luftinblås. Har fått packningar och oljefilter från K3. Belägg och skivor är helt ok Ska fylla motor- och växellådsolja, byta bromsvätska sen är det inte så mycket "akuta" saker kvar, så det är dags att boka tid för besiktning. Är det någon som vet om jag ska montera orginal ventilkåpspackningarna blöta eller torra? Har för mig att dom ska vara torra, blir tveksam för jag har använt olika typer av packningar genom åren. _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
hehe, samma för min del, har inte kört Turbon snabbare än så sen dess och med åldern (inte vi, bilarna ) lär det inte blir lätt att slå detta. Vi körde väl 1,29 tider om jag minns rätt ? Kanske med nytt asphalt i år, det gick klart bättre med cup bilen (1,2056 rätt så stolt) men jag hade dessutom nya slicks på back hjulen för 1sta gången. Skall fundera på hur vi kan fixa en träff. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
1.20x är ju helt galet snabbt! _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Hej!
Bilen kommer att läggas upp på blocket för försäljning den här eller nästa vecka. Försöker komma på ett rimligt pris. Tog och tittade på mobile.de, priserna på de fåtal 3.3 turbo som är till salu var mellan 400.000 - 900.000. Det är en helt "galen" spread på priser, och "medianpriset" på ca 600 tkr tycker jag verkar högt. Min bil är till stora delar omlackad och ser ut som ny. Den har gått 11.000 mil, men är ju långt från orginal,. Är det någon som har koll på vad de här bilarna har gått för den senaste tiden i Sverige eller utomlands? Jag har hört talas om 3 försäljningar i Sverige under förra och det här året, med priser beroende på skick mellan 350.000 - 450.000. Hörde också talas om en bil som skulle sålts helt nyligen för omkring 340.00, är det någon som kan bekräfta? Vet att det kan vara känsligt, om man inte vill skriva här så går det bra att skicka PM, jag lovar full anonymitet! _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
_________________ Jonas Thiger Porsche 997 GT3 -08 Porsche 964 turbo -91 SÅLD! Porsche 964 C2 -90 SÅLD! PCS 4205 |
||||
Tack Jonas mfl, har fått väldigt bra information om vad dom här bilarna har gått för de senaste två åren.
Ska de närmaste dagarna komma fram till ett rimligt pris på bilen, kommer inte att ta i så jag kräks. Har respekt för att målgruppen är ganska smal med tanke på att bilen inte är original. Tråden kommer framöver att handla om hur jag gör i ordning bilen för försäljning. Kommer lägga upp bilder, beskrivning av skick, sammanfattning av modifieringar mm. Det blir också lite terapi för mig, ett sätt att släppa ett 12 årigt förhållande med bilen. Första momenten var att tvätta bilen ordentligt. Bilden är direkt från kameran, utan något trixande. Lacken är helt otroligt fräsch, dock behöver jag fixa ett antal stenskott på framsidan av bakre hjulhusen. Har börjat med att göra rent inne i kupén, detta är "baksätet", taget med fisheye kan tilläggas, har inte rund bur. Har photoshoppat lite för att öka ljusstyrkan, inredningen är svart. Det som lyser grönt framför växelspaken är den elektroniska "boost controllern" (Blitz), det som lyser blått till höger om ratten är lambdamätaren (Zeitronix). Passagerarsätet är inte speciellt snyggt, förarsätet är snyggt men det har gått hål i tyget vid bältet. Bilden är tagen med fisheye, därav de konstiga vinklarna. Saker att fixa - Städa kupén - Fixa stenskott - Vaxa och polera - Höger sidoblinker och bakblinker funkar ej - Röd lampa lyser för trasig fläktrem, fixa givaren - Ljud från kupéfläkt vid vissa varvtal, ska försöka fixa - Locket för säkringsdosan behöver monteras, idag för trångt under huven - Litet oljeläckage vid turbos oljeretur, ska se om jag kan fixa det - Tvätta och göra rent på motorns undersida - Beställa nummerplåt _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Ta tag i ett ventilskaft och vicka den. Det är väldigt vanligt att ventilstyrningar slits ovalt och då glappar/tickar ventiler även om man ställer in spelet helt perfekt. Kolla naturligtvis först att det inte är avgasläcka först. Enklast är det genom att lyfta bilen på GDS lyft, ta tag i en bit gummislang, stoppa ena änden i örat och lyssna med andra änden runt packningen mellan toppen och grenröret. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Tack Goran, det var en eller flera avgasläckor. Drog fast alla bultarna till grenrören och ljudet försvann. Det är tredje gången jag luras av läckande avgaser. _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 TURBO -91 [Bilen såld] | << 1, 2, 3 ... 155, 156, 157, 158 >> 12 besök idag (652824 totalt) |